lotus notes og vb
Fra : news

Dato : 23-10-02 10:57

Jeg er ved at lave en stump kode som skal kunne oprette en mail i Lotus
Notes og vedhæfte en fil af type htm. Hvor går jeg gal i koden - for det
virker ikke med at vedhæfte filen. (filen SKAL være vedhæftet, må ikke blive
vist som en del af selve mailen.
Koden skal kunne kompileres uden at have Notes installeret på den pc jeg
arbejder med.

......... klip..........

Private Sub NotesMail()

Dim oSess As Object
Dim oDB As Object
Dim oDoc As Object
Dim oItem As Object
Dim direct As Object
Dim oB As Object
Dim Var As Variant
Dim flag As Boolean

Set oSess = CreateObject("Notes.NotesSession")
Set oDB = oSess.GETDATABASE(" ", "")
Call oDB.OPENMAIL
flag = True
If Not (oDB.ISOPEN) Then flag = oDB.Open("", "")
If Not flag Then
Exit Sub
End If

On Error GoTo errHandler:

Set oDoc = oDB.CREATEDOCUMENT
Set oItem = oDoc.CREATERICHTEXTITEM("BODY")
oDoc.Form = "Memo"
oDoc.subject = "Testmail"
oDoc.body = "This is a testmail"
oDoc.postdate = date
set ob = Call oItem.EMBEDOBJECT(1454, "", "c:\testfile.htm")
oDoc.Visible = True

oDoc.send False
exit_SendAttachment:
On Error Resume Next
Set oSess = Nothing
Set oDB = Nothing
Set oDoc = Nothing
Set oItem = Nothing
Set oB = Nothing
Exit Sub

errHandler:
Exit Sub

End Sub

.......... slut klip ..............

På forhånd tak for hjælpen
Jan

Fra : Morten Fast

Dato : 24-10-02 21:53

"news" <janf@ofir.dka> wrote in

> Jeg er ved at lave en stump kode som skal kunne oprette en mail i
> Lotus Notes og vedhæfte en fil af type htm. Hvor går jeg gal i
> koden - for det virker ikke med at vedhæfte filen.

Hvilken fejl får du?

Jeg kan umiddelbart få øje på to ting:

1. Linjen Set oDB = oSess.GETDATABASE(" ", "")
skal være Set oDB = oSess.GETDATABASE("", "")
uden mellemrum i det første parameter, for at
få et databaseobjekt, der ikke er bundet til en
specifik database.

2. Du angiver ikke nogen modtager på mailen.
Enten oDoc.SendTo = "email_adresse_her" eller
ved oDoc.Send(false, "modtagere_her")

> (filen SKAL være vedhæftet, må ikke blive vist som en del
> af selve mailen.

Må man ikke kunne se vedhæftningen, eller må man ikke kunne
se indholdet af filen?
Den kode du har vist, vedhæfter kun filen. Hvis indholdet bliver
vist i mailprogrammet, er det i mailprogrammet, du skal rette noget.

Jeg testede lige koden, og bortset fra de småting jeg nævnte,
så virker koden som den skal...?

--
Vh Morten

Fra : Jan

Dato : 25-10-02 09:37

Jeg får ikke nogen fejl, men programmet forsøger at indsætte indholdet af
den vedhæftede htm-fil i selve tekste i mailen. De indholdet af htm-filen
kun kan vises i et andet program eller en browser - er jeg nødt til at have
filen vedhæftet således at den først skal gemmes på disken inden den åbnes.

Brugeren skal først indtaste modtagerens mailadr. når mailen er genereret
fra vb.

Man skal kunne se der er en vedhæftet fil, så brugeren får mulighed for at
gemme den på disken og åbne filen i et andet program.

m.v.h

Jan