Punkteret....
Fra : Buck

Dato : 23-10-02 08:32

Det er nu dejligt at være motorcyklist...

Her til morgen da jeg kørte de 36 km til skole startede jeg med at blive
irriteret over mit visir. Jeg har netop skiftet mit tonede visir ud med et
såkaldt dugfrit klart visir. Men med det resultat at jeg kun lige havde
kørt 1 km før visiret var dugget helt til. Jeg prøvede selvfølgelig at åbne
alle luftkanaler, men visiret var stadig dugget. Nå, op med visiret, men kun
så langt at jeg ikke får regn i øjnene... Det hjalp på duggen, men til
gengæld fik jeg så mange dråber på indersiden af visiret at det nu var
fuldstændigt ubrugeligt....
Da jeg var nået halvvejs til skole og skulle sætte igang fra et lyskryds
opdagede jeg at min kære CZ styrede så underligt, og jeg måtte så holde ind
til siden for at se hvad der var galt....
Her hoppede jeg direkte ned i en vandpyt der netop var dyb nok til at fylde
min ene støvle med vand. Og dernæst fandt jeg så ud af at jeg var
punkteret på forhjulet...
Nå, men jeg trillede så videre på fælgkanten og ind til en tankstation hvor
jeg kunne få lidt luft i hjulet...
Fint tænkte jeg... nu var jeg da kørende igen
Men det holdt nu kun 2km så kørte jeg på fælgkanten igen...øv!
Nå skidt.. nu ville jeg videre... så jeg kørte på fælgkanten de sidste
kilometer til Sønderborg for at finde en mekaniker der havde åbent...
Undervejs holder jeg så i et lyskryds, hvor en bil trækker op på siden af
mig og gør mig opmærksom på at jeg ikke har noget baglys på... "So fu*****
what!" tænkte jeg, men sagde istedet pænt "tak" og smilede...
Det var lige hvad der manglede, og jeg havde da osse svært ved at få smilet
frem :o/
Efter nogen usikker kørsel fik jeg da cyklen tvunget om til Sjøholm MC, der
heldigvis havde tidligt åbent (så findes der alligevel en mc-gud).
Herfra skulle jeg så gå de sidste par kilometer til skole i halvhurtigt
tempo i termodragt, og eftersom der jo ikke var særlig koldt her til morgen
(11 grader) resulterede det i at jeg var gennemblødt af sved da jeg nåede
frem til skolen. Så nu sidder jeg så med klamme tæer og lugter af gammel ost
og tænker på hvor dejligt det er at være motorcyklist...?

Nu er jeg spændt på om Sjøholm nøjes med at skifte slangen (billigt) eller
om jeg også har ødelagt dækket ved at køre uden luft i?

Ang. dugfrit visir... skal det behandles på en bestemt måde for at blive ved
med at være dugfrit? Jeg husker ikke at have haft de samme problemer med
visiret sidste år...
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Eddy Folder

Dato : 23-10-02 08:49

<Snip hele historien>

He he he, ja når uheldet er ude så kan man jo lige så godt få det hele på en
gang ?? Eller hvad??

Hold humøret højt og tænk frem til de lune sommeraftener næste år

Mvh.

Eddy Folder

Fra : Lars Vingtoft

Dato : 23-10-02 09:07

Prøv at vaske dit visir i sulfo vand. det plejer at hjælpe et stykke tid og
det er billigt

Fra : Jake

Dato : 23-10-02 10:39

> åbne
> kun
> ind
> fylde
> hvor
> smilet
> der
> morgen
> ost

eller

> ved

Net etikette er ikke nogen dårlig etikette

/Jake

Fra : Lars Vingtoft

Dato : 23-10-02 12:22

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 23-10-02 20:57

Jaja, helt ok, Lars Det er citatteknikken Jake er efter

// Troels

Yamaha FS-1 DX 4g '79...

Fra : Jake

Dato : 25-10-02 15:59

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> Jaja, helt ok, Lars Det er citatteknikken Jake er efter

Det er godt observeret der! 10 point til den unge dansker

/Jake

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 25-10-02 16:00

> Det er godt observeret der! 10 point til den unge dansker

Han har fået links af mig til lidt om citatteknik Så mon ikke han lærer
det - han plejer at være ret lærenem.

// Troels Plougmann Olsen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-10-02 14:55

"Prøv at vaske dit visir i sulfo vand. det plejer at hjælpe et stykke tid og
det er billigt"

Den kan ødelægge antidug på nogen visirere, her virker det jo ikke
alligevel...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Buck

Dato : 23-10-02 16:06

> Prøv at vaske dit visir i sulfo vand. det plejer at hjælpe et stykke tid
og

sulfo vand?? øh... almindelig opvaskevand??

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Michael K. S.

Dato : 23-10-02 16:43

On Wed, 23 Oct 2002 17:05:48 +0200, "Buck" <buck@sol.dk> wrote:

>sulfo vand?? øh... almindelig opvaskevand??

Ja - Dug er jo ganske fine dråber og opvaskemiddel=sulfo er en
detergent,d.v.s den bryder vands overfladespænding.Tricket er godt nok
omend ikke særlig langtidsholdbart.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-10-02 14:57

Det bedste skulle være det system som Nolan bruger. Det kan købes til de
fleste hjelme. Det består af et mindre visir der clipses fast på indersiden
af visiret.
Alle jeg har talt med siger at de aldrig har set dug på deres.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-10-02 15:52

> Alle jeg har talt med siger at de aldrig har set dug på deres.

Det er godt men ikke perfekt. Når det er rigtigt tåget med en
luftfugtighed på 100% så dukker det nu alligevel. Men det er bestemt
rigtigt godt. Største ulemper er de ekstra refleksioner i plastikken fra
modkørende i mørke. Og så skal man lige være opmærksom på at få det
spændt ordenlgit "fast" en gang imellem. Hvis det sidder løst arbejder
det og ridser visiret langs dets kanter. Men der er uden for synesfeltet
så selv om mit viser er blevet noget ridset af pinlock inderviseret er
det mest et kosmetisk problem.

/A - Nolan N100 m. pinlock

Fra : Carsten

Dato : 23-10-02 17:15

Må jeg i den forbindelse lige reklamere for BMW's termo-
rude visir til System 4 hjelme - det virker bare !!!
Same deal som på nolan men kanten på inner-visiret er
"foret" med en silikone-strimmel, så selv om inner-visiret
skulle glide en smule under for-visiret så ridses det ikke.
Det er korrekt som Anders skriver at dobbelt-visir giver
flere reflektioner fra modkørende.
Ulempe: termorude visir fra BMW koster 800 bobs !!!

Carsten (som intet har med BMW at gøre)

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by
email)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in
message news:ap6d8t$okr$1@sunsite.dk...

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 25-10-02 09:16

det med a t vandet hænger på indersiden og også har en tendens til at hænge
uden på kan man nemt undgå ved at give sit visir en gang voks.....jeg bruger
den samme canuba voks som jeg brugte på min cbr1000 og det virker
fortrinligt, vandet perler lige af, plus at det også tager lidt af duggen.

my 2 cents
Lasse
Mille
RS154

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-11-02 15:46

> [...]
> skulle glide en smule under for-visiret så ridses det ikke.
> Ulempe: termorude visir fra BMW koster 800 bobs !!!

Hold da fast - og jeg brokker mig over tmp/aprilia priser ... Men jeg
har faktisk overvejet at "lime" mit nolan/pinlock med lidt silikone. Det
bruger jeg alligevel til så meget. Det sidste på 2hjuleren var holderen
til cykelcomputeren. Jeg har nu længe skiftet dobbeltklæbende tape en
gang i kvartalet men sidst fik den lige med silikonesprøjten - Så nu
skal den nok blive siddende ...

/A

Fra : Buck

Dato : 23-10-02 16:03

Follow up...

Efter skoletid skyndte jeg mig ned for at hente min MC fra værkstedet, og
til mit held var dækket ikke blevet beskadiget...
Til gengæld måtte jeg slippe 230,- for at få skiftet slangen.. :o/ nå ja hva
skidt... det kunne ha været værre!
Men selvfølgelig havde jeg ikke lukket for benzinhanen da jeg afleverede
cyklen i morges, så den druknede jo selvfølgelig med det samme og efter en
halvtimes stamperi på kick-starteren måtte jeg opgi...
Det kostede mig et nyt tændrør og en tur på et rullefelt før vi fik liv i
dyret :o| Men så kunne jeg osse trille hjemad i fint solskinsvejr

Da jeg så nåede 8km fra Sønderborg løb jeg tør for benzin, og selvfølgelig
stod hanen allerede på reserve... Heldigvis er min CZ udstyret med "dobbelt
reservetank" på den måde at når reserven er brugt ligger der stadig en masse
benzin i højre side af tanken, så jeg måtte lige ind til siden og lægge
cyklen ned på venstre side for at kunne udnytte de sidste dråber. Det er
faktisk ikke let da man jo fylder halvdelen af vejbanen når den skal lægges
ned. Og så lige midt i eftermiddagstrafikken.... (Madkassepiloterne fandt i
hvert fald ud af hvor hornet sidder)
Nå men pumpe pumpe og så sprang den igang i første hug... endelig en
succes... Ind og tanke og så hjem.. Hurraaaa
Jeg ville nu lige ha noget at spise inden jeg skulle på arbejde, med det
resultat at motoren var mellemlunken og druknede med det samme jeg prøvede
at starte den for at komme på arbejde...
Netop som jeg stod og bandede over hvorfor jeg absolut skulle fødes ind i
denne grusomme verden, kommer kæresten hjem fra arbejde, og jeg kunne så
låne hendes bil til arbejde...
Jeg indrømmer det ikke gerne, men jeg nød faktisk at køre bil idag...

På vej til arbejde (i bil) mødte jeg en kørelærer med 3 mc-elever foran sig,
og da jeg så dem køre i deres lille hyggelige kolonne gik det op for mig at
det nu alligevel er dejligt at være motorcyklist!
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Thomas Makro

Dato : 23-10-02 17:57

On Wed, 23 Oct 2002 17:03:28 +0200, "Buck" <buck@sol.dk> wrote:

>På vej til arbejde (i bil) mødte jeg en kørelærer med 3 mc-elever foran sig,
>og da jeg så dem køre i deres lille hyggelige kolonne gik det op for mig at
>det nu alligevel er dejligt at være motorcyklist!

Jooo den konklusion måtte jeg også drage i sidste uge.
Jeg havde lånt en bil et par dage, og da jeg så skulle på arbejde den
ene morgen, hvor det øsregnede, besluttede jeg at tage bilen. Den stod
der jo alligevel bare. Den beslutning kom jeg til at fortryde. Ganske
vidst sad jeg derinde i tørvejr, men hold da op hvor var det kedeligt!
Det gik op for mig, at det er bedre at køre MC end bil, også i
regnvejr. Ihvertfald så længe man er vandtæt påklædt.

Jeg kom til at tænke på de her bil-streamere hvor der står noget i
retning af "kun fattigrøve kører MC i regnvejr". Tja, det er nu ikke
derfor jeg kører MC i regnvejr...

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-10-02 21:05

> [...]

> resultat at motoren var mellemlunken og druknede med det samme jeg prøvede
> at starte den for at komme på arbejde...

Lyder præcis som min gamle Honda! (En rigtig lorte-cykel). Den kunne kun
starte hvis den var enten kold eller varm - hvis den var lunken, var den
totalt død.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-10-02 21:19

> Lyder præcis som min gamle Honda! (En rigtig lorte-cykel). Den kunne kun
> starte hvis den var enten kold eller varm - hvis den var lunken, var den
> totalt død.

Det var min Seca også før i tiden, men efter at have sænket nålene et hak,
givet den lidt magere blanding på blandeskruen og sat en lidt mindre
hoveddyse i, starter den nu med det samme, lige gyldigt om den er kold, varm
eller bare lunken..
Jeg kan huske at det var værst, hvis jeg havde kørt den varm og så lod den
stå slukket 15-20 minutter. Så var den næsten umulig at starte, sikkert
fordi den druknede pga. den fede blanding.

Efter omdysningen faldt benzinforbruget også markant. Fra 12½km/l ved
bykørsel til 17-18km/l, også ved daglig bykørsel.

Det skal så også lige siges, at jeg ikke bare har justeret det hele ned, og
håber på at det virker. Jeg har selv sat nålene ned, og skruet en anelse ned
på blandeskruerne, da de var skruet enormt langt ud. Det hjalp noget, men
Special MC har haft fat i den bagefter og de satte så også mindre hoveddyser
i. Jeg regner så med at deres justering virker. Den tager ihvertfald gassen
noget bedre og hurtigere nu, og kører ca. så langt på literen som jeg har
hørt at den burde. Den kan sikkert runde 20km/l ved længere motorvejskørsel.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mads Lund

Dato : 24-10-02 14:12

> Lyder præcis som min gamle Honda! (En rigtig lorte-cykel). Den kunne kun
> starte hvis den var enten kold eller varm - hvis den var lunken, var den
> totalt død.

Lyder nøjagtig som min far netop har brokket sig over hans 3½ honda (mon det
er mærke afhængigt

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-10-02 15:26

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> Lyder nøjagtig som min far netop har brokket sig over hans 3½ honda (mon
det
> er mærke afhængigt

Det tror jeg.
Mit daværende værksted kunne ikke gøre noget ved problemet, og de gamle
Honda 4-takt off-roadere havde alle ry for at være sådan. Min var en 1975
Honda XL 250. Dejlig cykel. Tung, køreegenskaber som en let gadecykel, 10mm
mere vandring i affjedringen end gadecyklerne, men en efter datidens normer
fin motor til grusveje og markveje.

Rittig