/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3560
miritdk 2521
10  Tri 2316
Høj ping i cs med adsl
Fra : BB


Dato : 22-10-02 22:53

Hejsa, siden jeg skiftede fra cybercity til tiscali som adsl udbyder, er min
ping
i cs steget fra ca. 30 til ca. 100, på trods af samme linie (384/128) og
samme slags
router(cisco 677).

Nogen der ved hvad det handler om?

Kan det være kabler? router?

Og lad nu være med bare at skriv at tiscali sucks! Det har jeg hørt så tit.

Mvh. BB



 
 
Bjarke Hansen (22-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 22-10-02 23:10

"BB" <6x114130@tiscali.dk> wrote in message
news:GMjt9.162015$Qk5.5852941@news010.worldonline.dk...

> Nogen der ved hvad det handler om?

Helt sikkert Tiscali´s netværk
>
> Kan det være kabler? router?

sikkert ikke noget i din ende...

Prøv at lave en trace i en dospromt

skriv "tracert IPadressen"

Fx "tracert 62.79.53.176"

prøv så at taste den IP som CS serveren har

>
> Og lad nu være med bare at skriv at tiscali sucks! Det har jeg hørt så
tit.

Gør de ikke det da?

Hvis jeg laver en trace herfra, til dig.. Ser det da for sygt ud:

Tracing route to 62.79.53.176.adsl.naes.worldonline.dk [62.79.53.176]
over a maximum of 30 hops:

1 17 ms 20 ms 18 ms albnxx2.ip.tele.dk [195.249.9.212]
2 16 ms 15 ms 15 ms ge-0-2-0-3.1000M.albnxu1.ip.tele.dk
[195.249.1.6
1]
3 16 ms 17 ms 16 ms pos1-0.622M.lynxg1.ip.tele.dk [195.249.2.46]
4 18 ms 16 ms 17 ms nacamar.dix.dk [192.38.7.61]
5 17 ms 16 ms 17 ms tiscali-dk-1.ip.tiscali.net [213.200.73.6]
6 22 ms 22 ms 23 ms ATM1-1-0-1.cr0.od.worldonline.dk
[212.54.86.10]

7 40 ms 27 ms 38 ms cr0.ron.worldonline.dk [213.237.127.44]
8 27 ms 32 ms 45 ms cr0.bol.worldonline.dk [213.237.127.5]
9 40 ms 46 ms 42 ms cr0.kor.worldonline.dk [213.237.127.141]
10 43 ms 70 ms 44 ms cr0.paar.worldonline.dk [213.237.127.145]
11 42 ms 86 ms 67 ms cr0.naes.worldonline.dk [213.237.127.165]
12 89 ms 95 ms 80 ms 62.79.53.176.adsl.naes.worldonline.dk
[62.79.53.

Det er tydeligt at der der internt er overbelastede linier.. EFTER ATM
linien, ryger ping godt op


Prøv også at fx trace fra udlandet....

http://network-tools.com


TraceRoute to 80.196.134.128 [0x50c48680.adsl-fixed.tele.dk]

Hop (ms) (ms) (ms) IP Address Host name
1 16 0 15 66.46.176.3 -
2 0 0 0 216.191.97.45 pos5-2.core2-mtl.bb.attcanada.ca
3 0 0 0 216.191.65.217 srp2-0.core1-mtl.bb.attcanada.ca
4 16 15 0 216.191.65.173 pos8-1.core2-tor.bb.attcanada.ca
5 31 31 16 216.191.65.244 srp2-0.gwy2-tor.bb.attcanada.ca
6 0 15 0 208.217.112.77 -
7 31 0 16 152.63.131.138 pos4-3.xr1.tor2.alter.net
8 0 16 0 152.63.2.109 0.so-0-0-0.tl1.tor2.alter.net
9 15 31 32 152.63.0.90 0.so-1-3-0.tl1.nyc9.alter.net
10 16 31 31 152.63.10.21 0.so-7-0-0.xl1.nyc4.alter.net
11 16 31 31 152.63.21.25 0.so-6-0-0.gw15.nyc4.alter.net
12 31 32 15 65.217.194.246 teledanmark-gw.customer.alter.net
13 125 109 125 195.249.7.229 pos6-0.2488m.boanxg2.ip.tele.dk
14 109 125 125 195.249.2.37 pos6-0.2488m.albnxg1.ip.tele.dk
15 125 141 125 195.249.1.38 fe0-0-0.100m.albnxx2.ip.tele.dk
16 140 125 141 80.196.134.128 0x50c48680.adsl-fixed.tele.dk

Trace complete



Omkring 140ms til mig.. hvad siger det til dig:



TraceRoute to 62.79.53.176 [62.79.53.176.adsl.naes.worldonline.dk]

Hop (ms) (ms) (ms) IP Address Host name
1 16 0 0 66.46.176.3 -
2 0 0 0 216.191.97.45 pos5-2.core2-mtl.bb.attcanada.ca
3 0 0 0 216.191.65.217 srp2-0.core1-mtl.bb.attcanada.ca
4 0 16 0 216.191.65.173 pos8-1.core2-tor.bb.attcanada.ca
5 15 16 16 216.191.65.70 pos5-0.gwy1-chi.bb.attcanada.ca
6 16 15 16 206.220.243.147 -
7 31 47 47 213.200.82.137 so-4-0-0.nyc31.ip.tiscali.net
8 110 109 125 213.200.81.198 so-7-1-0.lon12.ip.tiscali.net
9 172 156 140 213.200.81.42 so-1-0-0.cph10.ip.tiscali.net
10 141 125 172 213.200.73.6 tiscali-dk-1.ip.tiscali.net
11 141 140 125 212.54.86.10 atm1-1-0-1.cr0.od.worldonline.dk
12 172 188 140 213.237.127.44 cr0.ron.worldonline.dk
13 141 156 156 213.237.127.5 cr0.bol.worldonline.dk
14 156 156 157 213.237.127.141 cr0.kor.worldonline.dk
15 172 156 157 213.237.127.145 cr0.paar.worldonline.dk
16 172 172 141 213.237.127.165 cr0.naes.worldonline.dk
17 234 188 187 62.79.53.176 62.79.53.176.adsl.naes.worldonline.dk


Trace complete








Bjarke Hansen (22-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 22-10-02 23:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message
news:3db5ccc3$0$3373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Prøv også at fx trace fra udlandet....
>
> http://network-tools.com

De her er også meget gode:

http://www.visualware.com/visualroute/livedemo.html




Peder (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 23-10-02 10:03

>Hejsa, siden jeg skiftede fra cybercity til tiscali som adsl udbyder, er min
>ping
>i cs steget fra ca. 30 til ca. 100, på trods af samme linie (384/128) og
>samme slags
>router(cisco 677).
>
>Nogen der ved hvad det handler om?
Tjaa... jeg har selv oplevet store stigninger i pingtider hos Tiscali
i de seneste par måneder.. til tider ligger de omkring 280 ms bare til
Tiscalis egen webserver. På en god dag er min pingtid i div. online
spil "kun" omkring 100 ms.. ellers op til 300 ms. De traceroutes jeg
har lavet tyder klart på meget overbelastede linier hos Tiscali og jeg
har fået oprettet sager hos Tiscali dog uden nogen som helst form for
feedback (glem alt om at bruge deres online formulare... dem svare de
aldrig på). Hvis du vil have fat i dem må du bide i det sure æble og
ringe ind til dem... du kan forvente mellem 30 - 75 minutters tlf-kø.
Efter over en måned uden noget som helst er sket (sidst jeg ringede
ind var sagen endnu ikke åbnet endnu !!) er jeg igang med en
overdragelse af linien til CC.

>Og lad nu være med bare at skriv at tiscali sucks! Det har jeg hørt så tit.
Hvorfor ialverden skifter du så til dem?!?

De mange problemer der er med Tiscali (ingen kommunikation, forsinkede
regninger, latency mm.) bliver næppe bedre af den seneste tids
massefyringer af Tiscalimedarbejdere så jeg kan kun sige held og lykke
hvis du har bundet dig for de næste 6 måneder !

-Peder


BB (23-10-2002)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 23-10-02 15:54


"Peder" <master.yoda@cool.dk> wrote in message
news:1vocrucfrobif1cs83o0rh46g5eumh3v1j@4ax.com...
> >Hejsa, siden jeg skiftede fra cybercity til tiscali som adsl udbyder, er
min
> >ping
> >i cs steget fra ca. 30 til ca. 100, på trods af samme linie (384/128) og
> >samme slags
> >router(cisco 677).
> >
> >Nogen der ved hvad det handler om?
> Tjaa... jeg har selv oplevet store stigninger i pingtider hos Tiscali
> i de seneste par måneder.. til tider ligger de omkring 280 ms bare til
> Tiscalis egen webserver. På en god dag er min pingtid i div. online
> spil "kun" omkring 100 ms.. ellers op til 300 ms. De traceroutes jeg
> har lavet tyder klart på meget overbelastede linier hos Tiscali og jeg
> har fået oprettet sager hos Tiscali dog uden nogen som helst form for
> feedback (glem alt om at bruge deres online formulare... dem svare de
> aldrig på). Hvis du vil have fat i dem må du bide i det sure æble og
> ringe ind til dem... du kan forvente mellem 30 - 75 minutters tlf-kø.
> Efter over en måned uden noget som helst er sket (sidst jeg ringede
> ind var sagen endnu ikke åbnet endnu !!) er jeg igang med en
> overdragelse af linien til CC.
>
> >Og lad nu være med bare at skriv at tiscali sucks! Det har jeg hørt så
tit.
> Hvorfor ialverden skifter du så til dem?!?

Jeg hørte det først efter at jeg havde fået det installeret. :(
Og iøvrigt kunne andre (minus tdc) leverer på nuværende adresse.


>
> De mange problemer der er med Tiscali (ingen kommunikation, forsinkede
> regninger, latency mm.) bliver næppe bedre af den seneste tids
> massefyringer af Tiscalimedarbejdere så jeg kan kun sige held og lykke
> hvis du har bundet dig for de næste 6 måneder !
>
> -Peder
>



Michael Nielsen (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 23-10-02 17:14

BB wrote:
>> forsinkede regninger, latency mm.) bliver næppe bedre af den seneste
>> tids massefyringer af Tiscalimedarbejdere så jeg kan kun sige held
>> og lykke hvis du har bundet dig for de næste 6 måneder !
>>
>> -Peder

Der er nu ikke så lang ventetid på supporten - hvis du husker at ringe
direkte til dem. Ellers prøv tidligt om morgenen eller hen omkring spisetid

-Michael - tidligere Tiscali



Bjarke Hansen (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-10-02 17:33

"Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> wrote in message
news:ap6hsf$hpa$1@sunsite.dk...

> Der er nu ikke så lang ventetid på supporten - hvis du husker at ringe
> direkte til dem. Ellers prøv tidligt om morgenen eller hen omkring
spisetid

Hehe, men nu lukker de allerede klokken 17 jo....

Jeg bliver fx ved med at få rykkere ind af døren, selvom jeg ikke har fået
nogen regning tilsendt... De er på sølle 20-30 kroner.. men rykkergebyr over
50 kroner....

Men det er fuldstændigt umugligt at komme igennem til dem.. Man gider jo
heller ikke sidde og vente i 2-3 timer (og betale for det)



Michael Nielsen (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 23-10-02 18:05

Bjarke Hansen wrote:
> "Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> wrote in message
> news:ap6hsf$hpa$1@sunsite.dk...
>
>> Der er nu ikke så lang ventetid på supporten - hvis du husker at
>> ringe direkte til dem. Ellers prøv tidligt om morgenen eller hen
>> omkring spisetid
>
> Hehe, men nu lukker de allerede klokken 17 jo....
Supporten lukker klokken 20.

> Jeg bliver fx ved med at få rykkere ind af døren, selvom jeg ikke har
> fået nogen regning tilsendt... De er på sølle 20-30 kroner.. men
> rykkergebyr over 50 kroner....
>
> Men det er fuldstændigt umugligt at komme igennem til dem.. Man gider
> jo heller ikke sidde og vente i 2-3 timer (og betale for det)

Du behøves ikke klage, jeg har hørt historien en million gange Men ring
klokken 9 lige når kundeservice åbner, det er at foretrække.



Bjarke Hansen (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-10-02 18:22

"Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> wrote in message
news:ap6kta$56j$1@sunsite.dk...

> > Hehe, men nu lukker de allerede klokken 17 jo....
> Supporten lukker klokken 20.

Har du prøvet at ringe....

38147010 Supporten

mandag - torsdag 9-17

38147020 det nummer der står på min fakture

9-16:30

erhverv:

mandag-fredag 9-17

de har jo fyret hele aften supporten, hvis du ikke har fundet ud af det



Bjarke Hansen (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-10-02 18:27

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message
news:3db6dac1$0$3356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> wrote in message
> news:ap6kta$56j$1@sunsite.dk...
>
> > > Hehe, men nu lukker de allerede klokken 17 jo....
> > Supporten lukker klokken 20.
>
> Har du prøvet at ringe....
>

Desuden burde de edermandme indstille deres telefonsystem, så det meddeler
når de er lukket...

Jeg har før siddet i telefonkø en time efter de havde lukket.... Bare lade
kunderne sidde og vente, mens der er lukket og slukket... Det er sku ikke
sjovt



Jacob Skaaning (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Skaaning


Dato : 23-10-02 17:34

Michael Nielsen wrote:
> BB wrote:
>>> forsinkede regninger, latency mm.) bliver næppe bedre af den seneste
>>> tids massefyringer af Tiscalimedarbejdere så jeg kan kun sige held
>>> og lykke hvis du har bundet dig for de næste 6 måneder !
>>>
>>> -Peder
>
> Der er nu ikke så lang ventetid på supporten - hvis du husker at ringe
> direkte til dem. Ellers prøv tidligt om morgenen eller hen omkring
> spisetid

Tænk, jeg spiller BF1942 tit, og har næsten altid en ping under 100. Oftest
på 30-60. Det syntes jeg er helt udemærket.
Jeg sidder på en 2mbit der er delt med min opgang (ca. 4-5 andre computere)

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG
Woyzeck: http://woyzeck.homepage.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste