Guide til køb af MC?
Fra : Andrew

Dato : 22-10-02 22:23

Hejsa gruppe

Der er sket en fantastisk og banebrydende hændelse i mit liv: jeg har fået
lov til at køre på motorcykel. Det i sig selv er en velsignelse uden lige.
Vintervejret begynder dog at trænge sig på, saltet bliver spredt og snart
falder vel sneen og gøre føret uoptimalt for mc-kørsel. Der er derfor masser
af tid til at sætte sig ind i hvilken motorcykel man skal investere i. Se
DET er jo et spørgsmål man ikke kan svare på, dette køb kræver grundig
overvejelse og en rimelig viden og guidning fra diverse steder.

De jeg er ny indenfor denne fantastiske mc-kultur er jeg nødt til at sætte
mig ind i en masse ting før jeg kan træffe et valg om køb af mc.

Findes der guider hvor en newbie kan læse sig til lidt viden og gode råd til
MC-køb?

Mvh Anders

Fra : Lars Vingtoft

Dato : 22-10-02 23:35

prøv også http://www.hasselbalchs.dk/ det er en god side kig under mc tips

Fra : AW på TRX

Dato : 23-10-02 07:53

Prøv at skrive her i gruppen. Vi er fyldt med idéer.
Skriv havde dit budget er, om du er til Sport, touring eller chopper osv.
Evt gerne en model du lige er faldet over i første omgang.
Der er rigtig mange gode motorcykler til enhver smag,
og der er ikke nogen facitliste.

Allan Wisborg

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-10-02 08:36

Andrew wrote ...

> Findes der guider hvor en newbie kan læse sig til lidt
> viden og gode råd til MC-køb?

Så længe du ikke spørger _hvilken_ model du skal købe. Valg af model er
sådan cirka ligeså en personlig sag som valg af underbukser. Du ved
bedst selv hvilken model du er forelsket i - og hvilken motorcykel du
vil have

Det er muligt at motorcyklister er "et stort broderskab", men derfor er
der stadig nogen der ikke er blege for at tørre en "med-cyklist" hvis
de kan komme afsted med det.

Derfor må mit råd #1 være at finde enelleranden der har en smule
forstand på motorcykler, og ikke mindst ved hvad ting skal koste. Meget
gerne en med lidt dokumenteret erfaring

Ellers er det vel bare at købe det du har lyst og råd til?

--
Mikkel
motortosse.dk - Den sidste idiot er ihvertfald ikke DØD endnu

Fra : Bo-gsxR

Dato : 23-10-02 15:14

> Findes der guider hvor en newbie kan læse sig til lidt viden og gode råd
til
> MC-køb?

i midten af marts måned, holder SPH motor (sph-motor.dk) åbent
hus ( i næstved ). der vil være mulighed for at prøve de nyeste
ræsere, choppere og tourings maskiner mv.

bo-gsxR

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 24-10-02 10:02

...en lille rettelse. Domain navnet er http://www.sphmotor.dk/