bobleplast
Fra : Jytte Jensen

Dato : 22-10-02 20:51

Er der nogen der ved hvor man kan få bobleplast i metermål til rimelige
penge, jeg skal bruge det til at isolere drivhuset med.JLJ

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 22-10-02 21:38

Prøv at spørge i en kontor artikkel forretning, jeg vil tro at de har noget
beregnet til indpakning.
Mvh
Niels Peter
Jytte Jensen <jytte-eli@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db5ad08$0$28828$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Karen Frederiksen

Dato : 24-10-02 08:26

"Niels Peter Nielsen" <np@tv.dk> wrote in message news:<ap4d5l$2ink$2@news.cybercity.dk>...
> Prøv at spørge i en kontor artikkel forretning, jeg vil tro at de har noget
> beregnet til indpakning.

Men husk at UV bestandigheden nok ikke er den samme, bobleplast er
faktisk ikke bare bobleplast, men laves faktisk tilpasset de
forskellige formål. Bobleplast fra en kontor forsyning kan derfor ikke
tilskrives en holdbarhed udover måske kun 1 år (hvorefter det vil være
mørt af lys påvirkning, samt lysgennemtrægning for lab til at være
anvendelig i et drivhus). Mens UV bestandig bobleplast kan genbruge
flere år.

mvh
Karen

Fra : Helle Skoett

Dato : 22-10-02 23:30

"Jytte Jensen" <jytte-eli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor man kan få bobleplast i metermål til rimelige
> penge, jeg skal bruge det til at isolere drivhuset med.JLJ

Hej Jytte.
Man kan købe det i brede bredder hos Garta. Det koster 5-600 plus moms for
50 meter. (Sælges ikke i kortere længder.)
Jeg var selv derude i sidste uge, men kørte hjem uden, da jeg syntes, det
var for dyrt.
Overvejer at køre ind til forskellige gartnerier for at høre, hvad de skal
have.
Her og nu har jeg løst problemet ved at stå på hovedet i en
byggepladscontainer efter de der tykke isoleringsplader, der ligger mellem
jorden og gulvvarmerørene. I fuld længde kan de præcis nå fra rammekant til
rammekant i drivhuset. soklen har jeg isoleret med stumper af
polystyrolpladerne.
Hvis du bor i Nordsjælland, kunne det være en overvejelse at dele en rulle
bobleplast?

--
jordnær hilsen
helle s

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 23-10-02 06:48

"Helle Skoett" <Helle.Skoettvaek@bt.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jytte.
> Man kan købe det i brede bredder hos Garta. Det koster 5-600 plus moms for
> 50 meter. (Sælges ikke i kortere længder.)

Hos www.lomax.dk kan man få boblefolie i forskellige breder, til noget
billigere priser end hos Garta.
Der er godt nok 100 m. i hver rulle. Eks. 100 cm. bred rulle med 100 m.
koster 383,75 kr.(med moms)
(husk fragt....den er vist pt. 35 kr.) Rullerne fåes i brederne 25, 50 100
og 150 cm.
Måske flere end to, skulle overveje at samles om en rulle.
Jeg kan desværre ikke tilbyde at hjælpe i den handel, da jeg bor i Jylland.

Mvh. Renate, der ikke har interesser i firmaet.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-10-02 17:45

"Jytte Jensen" <jytte-eli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor man kan få bobleplast i metermål til rimelige
> penge, jeg skal bruge det til at isolere drivhuset med.JLJ

Jeg har købt i en planteskole, som sælger i metermål til vinterdækning (jeg
bruger mit til at pakke kompostbeholderen ind i).
Prisen husker jeg som ca. 20 - 25 kr. pr meter, men er ikke sikker.
Hilsen Inger

Fra : Tonehovedet

Dato : 24-10-02 12:37

Jeg har lige købt 3 meter for 19,95 på posthuset

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-10-02 18:19

"Tonehovedet" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt 3 meter for 19,95 på posthuset

ok - jeg glemte at tilføje, at planteskolens var knap 2 meter bredt.
Hilsen Inger

Fra : Erik Hansen

Dato : 25-10-02 15:47

I forbindelse med flyning har jeg lige bestilt 100 M til 219.- på
posthuset og så er det leveret lige til døren. Det er 50 cm i bredden.

--
....::Hilsen Erik