Råd søges ang. bedste styresystem til spil~
Fra : Daniel T.Pedersen

Dato : 22-10-02 20:31

Er der nogle der har nogle gode råd ang. det bedste og mest stabile
styresystem til spil, grafik osv.?

Jeg kører i øjeblikket med XP home, men har ladet mig fortælle at det skulle
være windows Me eller 2000 der skulle være de mest stabile, altså dem som er
kommet over alle børnesygdommene?

Vil jeg kunne hente noget ydelse ved at skifte til et af de ovenstående
styresystemer, for XP er jo rimeligt krævende i sig selv?

Ikke fordi jeg har problemer med hardware resourcer, men det er bare for at
eksperimentere lidt og se om man kan hente lidt i f.eks. spil og 3dmark.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

DTP

--
Mine specs:

P4 2,4 Northwood @ FSU 533 mhz
Leadtek Winfast Geforce 4 Ti 4200 64 Mb DDR
512 Mb DDR ram
80 Gb Seagate Barracuda IV 7200 rpm
3DMARK 2001SE - 10498 point
Fjern NOFUCKINGSPAM fra E-mail adressen ved Reply

Fra : Benny Jensen

Dato : 22-10-02 22:04

Behold XP og drop alle tanker om Win98-ME.
Det bliver kun værre.
Mvh.
Benny

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 22-10-02 22:14

Daniel T.Pedersen wrote:
> Er der nogle der har nogle gode råd ang. det bedste og mest stabile
> styresystem til spil, grafik osv.?

Lige nu og siden det kom ud: Windows 98

> Vil jeg kunne hente noget ydelse ved at skifte til et af de ovenstående
> styresystemer, for XP er jo rimeligt krævende i sig selv?

Med 512 MB ram så er svaret nej, besværet med reinstallation og det at
finde et sted hvor du kan købe Win98 modsvarer ikke den øgede framerate
du vil få (forvent forbedring på 1-2%). Dertil kommer at Dx9 ikke kommer
til Win98 og så er løbet kørt for den platform.

> Ikke fordi jeg har problemer med hardware resourcer, men det er bare for at
> eksperimentere lidt og se om man kan hente lidt i f.eks. spil og 3dmark.

Hvis dit system er stabilt og kører tilfredsstillende så find noget
andet at eksperimentere med, prøv fx. med Linux for det er en platform
hvor der bliver bedre og bedre muligheder for at køre spil.

Mvh

Bruno

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-10-02 23:06

<----------------------->

> Lige nu og siden det kom ud: Windows 98

<----------------------->

Og windows 2000 med service pack 2

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-10-02 23:16

In article <ap4htc$2p24$1@news.cybercity.dk>, -=Madsen=- wrote:
><----------------------->

><----------------------->
>
> Og windows 2000 med service pack 2

Hvorfor så gammel en ServicePack ?

Fra : -=Madsen=-

Dato : 23-10-02 00:43

<------------- >

> Hvorfor så gammel en ServicePack ?

<-------------->

Okay skulle måske ha skrevet fra service pack 2

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 23-10-02 12:18

-=Madsen=- wrote:

> Og windows 2000 med service pack 2

Lige bortset fra alle de spil ikke kan køre på den platform! Alt kører
på 98, selv dos spil kan enten køre i et vindue eller ved at starte i
DOS-mode. I W2K får man ikke engang lyd i DOS spil medmindre man er
heldig og får en af de tredieparts device wrappers til at fungere.

Mvh

Bruno

PS. Service Pack 2 eller 3 gør tilgengæld ikke den store forskel

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 23-10-02 12:47

On Wed, 23 Oct 2002 13:17:46 +0200, "iddqd@worldonline.dk"
<iddqd@worldonline.dk> wrote:

>Lige bortset fra alle de spil ikke kan køre på den platform!

Nej elendige eller meget gamle spil kan måske have problemer.

Det ændrer dog ikke ved at windows 2000 og XP kører mange gange mere
stabilt end win 98/ME kernen, og at den generelle fornøjelse ved at
spille computer forøges.

Fra : Lord Flasheart

Dato : 23-10-02 15:05

Daniel T.Pedersen wrote:
> [...]
>
> Ikke fordi jeg har problemer med hardware resourcer, men det er bare
> for at eksperimentere lidt og se om man kan hente lidt i f.eks. spil

Med mindre du kun spiller gamle dos baserede spil, så mener jeg at Windows
XP (Home og Professional) og Windows 2000 SP2+ er de bedset styresystemer.
De ældre Windows 98 SE og ME styresystemer er på vej ud i mørket, og de
fleste hardwareudviklere satser hovedsageligt på at optimere deres produkter
til NT kernen. I praksis betyder det bedre driver support til Windows
XP/2000, selvom Windows 98 SE og ME i nogle tilfælde kan anvende samme
drivere der bygger på WDM protokollen, men det gælder dog langt fra altid.

Hvis du har brug for kompatabilitet med ældre spil kan du jo altid køre både
Windows 98 SE og XP i en dual-boot konfiguration. Hold dig fra Windows ME,
idet dette OS er mindre stabilt, ligesom det heller ikke fuldt ud
understøtter MS-dos.
@nders