Rabatter på hvidevarer ?
Fra : Per Kyhn

Dato : 22-10-02 17:01

Jeg skal ud og købe ny køleskab & ny fryser.
Samlet listepris = 10000,-
Men det vil jeg nu ikke give !!!
Spørgsmålet er bare - hvor stor en rabat skal man egentlig prøve at gå efter
??
Er det bare småpenge det handler om, eller er der virkelig penge at spare ??
Med venlig hilsen
Per Kyhn

Fra : Steen Suder

Dato : 22-10-02 22:11

Per Kyhn wrote:
> [...]
> ??
> Er det bare småpenge det handler om, eller er der virkelig penge at spare ??

Jeg er ikke købmand, men....

Vi købte en LogiXX opvasker, der stod til 8295,- for 5950,- (Århus).
Vi havde et andet sted i byen et tilbud på 6000,- for samme model, men
det var dog et udstillingseksemplar.

Jeg vil sige mindst 25%.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : HSC

Dato : 23-10-02 12:16

ah 25% tvivler jeg nu stærkt på at du får.
Men 10% er bestemt ikke urealistisk.

Fra : Steen Suder

Dato : 24-10-02 17:52

HSC wrote:
> ah 25% tvivler jeg nu stærkt på at du får.
> Men 10% er bestemt ikke urealistisk.

Det er bygget på venners erfaringer samt det nævnte eksempel.
Eksemplet repræsenterer en rabat ift. listepris på 28,3%.

<KLIP>

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 24-10-02 19:30

HSC wrote:

> ah 25% tvivler jeg nu stærkt på at du får.
> Men 10% er bestemt ikke urealistisk.

Jeg har - uden at være god til at prutte om prisen - fået 30 - 40%.

Det er normen. Læs tidligere indlæg i gruppen.

Hvidevarebranchens priser er kun vejledende for der ikke synes at man kan
tillade sig at bede om en lavere pris.
Men det er meget udbredt at få rabat.

Og de få der ikke beder om rabat - min. 30% - betaler for de øvrige.

Syg branche....

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Martin Christiansen

Dato : 23-10-02 15:27

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Spørgsmålet er bare - hvor stor en rabat skal man egentlig prøve at gå
efter

Prøv at pejle dig frem på www.hvidevarepriser.dk

Mvh - Martin

Fra : Jesper Bach

Dato : 24-10-02 10:50

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ??
> Er det bare småpenge det handler om, eller er der virkelig penge at spare

Jeg fik meget fin pris/service på køleskab hos http://butik.el-stroem.dk/

Du kan også prøve en forespørgsel på www.fairpris.dk som jeg også har brugt
i anden anledning med godt resultat.

/jesper

Fra : Oldgaard

Dato : 24-10-02 20:34

"Jesper Bach" skrev d. 24-10-02 10:50 dette indlæg :

> "Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> wrote in message

> efter

> Rabatter fre 10 til 25 % passer meget godt, men kender du ikke en der
har et metrokort du kan låne?, der kan være mange penge at spare, vi har
lige sparet ca. 6000 på et amrikansk køleskab i Metro.
Der fik vi et køleskab på 346 L. og frys på 186 L. til 11000 kr.

http://www.kandu.dk/