Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket Radeon 9700?
Fra : Agricola

Dato : 22-10-02 16:21

Hej

Jeg kan se at der er forskellige fabrikanter der leverer et ATI 9700 pro
kort.

Er der nogen her i gruppen der kan fortælle mig hvilket kort man bør
købe/ikke købe? Jeg vil meget gerne overclocker kortet på et tidspunkt.

Fra : Mr bob

Dato : 23-10-02 06:58

overclock = asus!

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 23-10-02 12:37

Mr bob wrote:
> overclock = asus!

Og siden hvornår er det lige at ASUS er begyndt at lave Radeon 9700 kort?

De to bedste bud på overclocking af 9700 er ATI's eget da de bruger
noget godt ram og så det fra Hercules hvor de har gjort noget ekstra ud
af kølingen.

Mvh

Bruno

Fra : Benja

Dato : 23-10-02 17:27

"Mr bob" <privat@kc-frugt.dk> skrev i en meddelelse
> overclock = asus!
>

> "Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har hørt godt om Hercules, da jeg ikke er sikker på at du kan få fat i
de kort ATI selv lavet i Danmark.

Mvh.
Benja

**Fjern XX ved svar pr. e-mail

Fra : Agricola

Dato : 23-10-02 20:10

> Jeg har hørt godt om Hercules, da jeg ikke er sikker på at du kan få fat i
> de kort ATI selv lavet i Danmark.

Hej

Kan du fortælle mig hvem der sælger Hercules kortet herhjemme, og hvad det
sådan cirka koster?

Fra : Benja

Dato : 24-10-02 20:23

> Hej
>
> Kan du fortælle mig hvem der sælger Hercules kortet herhjemme, og hvad det
> sådan cirka koster?
>
> mvh

Nu har jeg set at flere har skrevet godt om Connect3D, og hvis du som folk
skriver kan få ATI kort som bliver kaldt Connect3D ville jeg springe på det.
www.midtdata.dk har både Connect3D (3395kr.) og Hercules (3695kr)

Mvh.
Benja

**Fjern XX ved svar pr. e-mail.

Fra : Agricola

Dato : 24-10-02 21:30

> [...]
> skriver kan få ATI kort som bliver kaldt Connect3D ville jeg springe på

Hej Benja og alle jer andre der har svaret.

Mange tak for jeres svar. Jeg tror at jeg hopper på et Connect3D kort (som
anbefalet), hvis jeg kan få bekræftet at det jeg køber er lavet at ATI.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-10-02 11:10

Agricola wrote:
> Hej Benja og alle jer andre der har svaret.
>
> Mange tak for jeres svar. Jeg tror at jeg hopper på et Connect3D kort (som
> anbefalet), hvis jeg kan få bekræftet at det jeg køber er lavet at ATI.

OBS! Bemærk at Morrowind følger med Hercules kortet, så du alligevel vil
købe det er billigst.

Mvh

Bruno

PS. Jeg har også forstået det sådan at Connect3D = ATI

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-10-02 15:44

<iddqd@worldonline.dk> wrote

> PS. Jeg har også forstået det sådan at Connect3D = ATI

http://www.hardware-testdk.com/images/litteratur/1157-3.jpg

Bemærk at der står 'Powered by ATI'....

--
Mvh Henrik.

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 27-10-02 21:05

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> <iddqd@worldonline.dk> wrote

> http://www.hardware-testdk.com/images/litteratur/1157-3.jpg
>
> Bemærk at der står 'Powered by ATI'....
>
> --
> Mvh Henrik.

Hej

Jeg har købt sådan et Connect3D, og da jeg købte det, kom det i en hvid
kasse. Den måde jeg har forstået situationen på, er at Connect3D levere
(leverede) "Build by ATI" kort i starten (stadigvæk?) fordi de ikk eselv
havde fået styr på deres produktion. Det er dette der er grunden til at vi
er nogen der har modtaget kort som ser ud til at være identiske med dem ATI
selv laver. (ud fra de store billeder jeg har set at ATI's eget kort på fx.
anandtech, er der nul forskel på mit, og det på billederne). Det billede der
er på hw-test er ikke sådan en kasse som mit kom i, og derfor kunne man
foranlediges til at tro, at Connect3D enten selv er begyndt at lave kort,
eller at de er begyndt at pakke deres ATI-kort pænt ind. Da jeg købte, var
det eneste der var med fra connect3D, en installationsvejledning printet på
alm. A4 papir. Selv de cd'er der fulgte med, står der ikke andet end ATI på.

--
Venlig hilsen / Best regards
Jacob Pedersen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 23-10-02 14:05

Agricola skrev: (messageID:

> [...]
>
> Er der nogen her i gruppen der kan fortælle mig hvilket kort man bør
> købe/ikke købe? Jeg vil meget gerne overclocker kortet på et

Connect3D:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1142

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Lars Krag

Dato : 23-10-02 19:33

"Agricola" skrev i en meddelelse...

> Jeg kan se at der er forskellige fabrikanter der leverer et ATI 9700 pro
> kort.

Ja, men det er ret begrænset hvad du kan få fingrene i lige pt.

> Er der nogen her i gruppen der kan fortælle mig hvilket kort man bør
> købe/ikke købe? Jeg vil meget gerne overclocker kortet på et tidspunkt.

Jeg købte et Connect3D kort som jeg er vældig godt tilfreds med.
Det kan clockes til 380/335 Mhz (fra325/310) med standard køler,
dog med AS3 i stedet for køletape.

Men rent faktisk overclocker jeg slet ikke mit kort andet end når jeg skal
køre diverse benchmarks, og det er rent faktisk det første kort jeg kan
sige det om i meget lang tid. Det er simpelthen hurtigt nok som det er!

Lars

Fra : Simon

Dato : 24-10-02 11:25

"Lars Krag" <larskrag@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> køre diverse benchmarks, og det er rent faktisk det første kort jeg kan
> sige det om i meget lang tid. Det er simpelthen hurtigt nok som det er!

Connect3D har ikke udstyr til at lave radeon 9700 grafikkort selv, så det er
ATI der producere grafikkortene for Connect3D.

Jeg vil personlig købe et Connect3D kort da det er ATI`s eget radeon 9700
kort

/Simon

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 24-10-02 15:58

"Simon" <Simon@hest.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> ATI der producere grafikkortene for Connect3D.
>
> Jeg vil personlig købe et Connect3D kort da det er ATI`s eget radeon 9700

Det var også præcis hvad jeg fandt ud af, og derfor købte jeg Connect3D's
hos Holm data for nogen tid siden. (De garanterede at man fik den nyeste
version af chippen) Det kort jeg har modtaget er nøjagtig magen til det der
er på billederne på fx. Anandtech's test af ATI radeon 9700 pro, og der står
intet andet end ATI på det nogen steder.
Jeg er meget tilfreds med det, men om det stadig er ATI kort man får, når
man køber Connect3D i dag, ved jeg ikke. Det jeg fik var i en hvid kasse,
og jeg har set billeder af Connect3D's egen kasse på nettet siden (om det så
betyde rnoget for leveringen i DK i dag, ved jeg ikke)

--
Venlig hilsen / Best regards
Jacob Pedersen