Hvorledes kaldes en Script funktion fra ht~
Fra : Jens Willadsen

Dato : 22-10-02 14:43

Hejsa.
jeg skal lave en menubar med skiftende farver.
målet er at lave farverne i et array og så kalde det som bgcolor på en <TD

Her er en del af koden:

<!-- BEGIN Main Navigation -->
cellspacing="0" style="BORDER-BOTTOM:
{$Portal.ObjectScheme.Select.Active.Color.Background} 1px solid;
BORDER-LEFT: {$Portal.ObjectScheme.Select.Active.Color.Background} 1px
solid; BORDER-RIGHT: {$Portal.ObjectScheme.Select.Active.Color.Background}
1px solid; BORDER-TOP: {$Portal.ObjectScheme.Select.Active.Color.Background}
1px solid;">
<script LANGUAGE="JavaScript1.2" TYPE="text/javascript"><![CDATA[
var count = 0;
function Farve()
{
farveArray = new Array();
farveArray[0] = "#940000"
farveArray[1] = "#006b7b"
farveArray[2] = "#ffb500"
farveArray[3] = "#003152"
farveArray[4] = "#7bcebd"

valgtFarve = farveArray[count];
count = count + 1;
return valgtFarve;
}
]]></script>
<xsl:for-each select="/PortalData/PageHierarchy/Page">
<xsl:sort data-type="number" order="ascending" select="@priority"/>
<xsl:sort order="ascending" select="@name"/>
onclick="location.replace('{$Portal.Servlet.Normal}GI_ID={$Portal.Inheritabl
eAreaID}&amp;maxWnd={@id}');">

Spørgsmålet er hvordan jeg kalder funktionen Farve()
så den farve den returnerer bliver lagt som BGcolor="#farven"

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Mvh. Jens

PS. Koden bliver kørt i et XML (xsl stylesheet) dokument. men det burde vel
ikke ændre på noget

Fra : Torben

Dato : 22-10-02 15:24

> Spørgsmålet er hvordan jeg kalder funktionen Farve()
> så den farve den returnerer bliver lagt som BGcolor="#farven"

Normalt når man skal kalde en javscript funktion gør man følgende:
Herved burde baggrundsfarven antage den værdi som funktionen returnerer.

Ved ikke om det hjælper dig videre?

M.v.h.
Torben

Fra : Jens Willadsen

Dato : 23-10-02 07:39

> Normalt når man skal kalde en javscript funktion gør man følgende:
> Herved burde baggrundsfarven antage den værdi som funktionen returnerer.
>
> Ved ikke om det hjælper dig videre?
ikke helt en man ikke kan undvære "" i Xhtml, og smider jeg det ind som
"Farve()" bliver det skrigende rødt, og det er ikke nogen af de farve der
ligger i min array
Men ellers tak

Hilsen Jens