Vietnam / Januar ???
Fra : Coppi

Dato : 22-10-02 12:41

Hej.

Vi overvejer, at rejse til Vietnam i Januar.
Til min skræk ser jeg så, at temperaturen ikke er mere end 23 grader på bade
stedet som ligger noget nordligere end Saigon og hedder Hoi An.

Skulle nogen herinde vide besked ??

Vi gider ikke rejse så langt for, at sidde og halvfryse.

coppi

Fra : Coppi

Dato : 22-10-02 14:48

Hej igen.

Har så lige snakket med Tjæreborg, de siger der er 25-30 grader på deres
badesteder, som ligger 500 km sydligere, kan det nu passe ??

coppi

Fra : Steen Johansen

Dato : 22-10-02 21:19

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hoi An er et af de kendte bade steder som tiltrækker folk hele vinteren
jeg var ikke med på at de havde det halvkoldt.??????????
Dem jeg kender, der hare været der har ikke fortalt at de havde det koldt,
men at det var super.
MvH Steen

Fra : Gjøl

Dato : 23-10-02 10:04

> [...]
>
> Skulle nogen herinde vide besked ??
>
> Vi gider ikke rejse så langt for, at sidde og halvfryse.

Hvordan kan man tale om halvkoldt i Januar i Vietnam og deres mindste temp
er 20-25 grader, det er da en temperatur forskel på 20-25 grader på Danmark
i Januar.
Jeg har boet på Philippinerne og 25 grader som minimum året rundt, er træls.

Fra : Coppi

Dato : 24-10-02 21:45

> Dem jeg kender, der hare været der har ikke fortalt at de havde det koldt,
> men at det var super.
> MvH Steen

Alletiders rejsekataloger skriver 23 grader om dagen og 14 grader om natten.
Det synes jeg er for koldt til min vinterferie, man kan jo ikke sidde
udenfor om aftenen uden, at skulle have en trøje på så.
Vi var i Tyrkiet her sidst i september, havde de samme temperaturer, jeg
frøs faktisk en del af tiden.
Der skal da være en 28-30 om dagen ellers er jeg i hvert fald ikke rigtig på
sydlansk ferie og så kunne jeg ligeså godt tage på Madeira, der skulle også
være flot.:)

coppi

Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 25-10-02 07:07

d. 24/10/02 22:44 ytrede Coppi i en overraskende velformuleret meddelse:

> og så kunne jeg ligeså godt tage på Madeira, der skulle også
> være flot.:)

God ide
kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Per Arleth

Dato : 24-10-02 07:54

Jeg var i Hoi An i sidste halvdel af Juli. Der var det så uhyggeligt varmt,
at man på grund af varmen kun kunne bade kl.0600 morgen og aften. Både sand,
vand og luft var så varm, at man drak flere liter vand om dagen. Og vandet
var tillige så salt, at man nærmest flød ovenpå og foretrak swimmingpoolen
og skyggen om dagen. - Glæd dig over at komme ned til "en god stille rimelig
varm dansk sommerdag". I øvrigt sammenligner man Hoi An med det Skagen er
for Danmark - men bare meget anderledes!

PAR

Coppi <annie321@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db53948$0$28832$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : kasper Vad Jepsen

Dato : 19-11-02 23:28

Hej
Jeg har været i vietnam et utal af gange! det er bedre lidt senere på året.
Årstiden afhænger af hvad du vil.... er du til vandreture i nord (imod sapa
og Lao cai) så er det til den kolde side i januar.
Til gengæld er syd nok godt i Januar. Hvor der ikke er så fugtigt som
normalt.

Alt i alt vil jeg sige at det optimale er at vente til marts april maj der
er højsæson i hele landet!!

hilsen kasper

tjeck evt www.topas.dk

--