Ny Geforce 3 køler ?
Fra : Kevin

Dato : 22-10-02 10:58

Jeg har brug for nogle råd ang. køb af ny køler/ventilator til mit Asus
Geforce3 TI500
Pure grafikkort.

Den Asus køler der sidder på kortet nu er begyndt at støje ret meget, og jeg
skal købe ny (bedre?) køler men er lidt i tvivl om hvilket mærke jeg skal gå
efter og hvor jeg finder en passende størrelse.

Grafikkortet er 6 måneder gammelt og stadig dækket af garantien, men
så skal jeg sende det til shg.dk i Jylland og jeg kan ikke undvære kortet i
"en til tre uger".

Jeg var inde og kigge på kølere på shg's website. De har kun ThermalTake
køler og selvom der står de kan bruges på Geforcekort, skriver
anmeldertesten at de er for store til kortet og ikke bare kan skrues på, men
kræver en kompliceret montering med tape osv.. Desuden har jeg ikke brug
for en monster-grafikkøler, da mit tower iforvejen er særdeles godt
ventileret af 2 store kabinetventilatore.

På hvilken (dansk) website kan jeg finde en køler der passer til
Geforcekortet og som er lige til at skrue på ?

På forhånd tak
--
Hilsen Kevin

" Dén som ikke henføres over universets storhed, har ingen sjæl "
- Einstein

Fra : arc@na

Dato : 22-10-02 16:42

"Kevin" <No@Maill.dk> wrote in news:ap37gl$137q$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> og jeg skal købe ny (bedre?) køler men er lidt i tvivl om hvilket
> mærke jeg skal gå efter og hvor jeg finder en passende størrelse.

Jeg har et Chaintech GF3 Ti200, og for tre måneder siden pillede jeg -
efter råd fra en her i gruppen - køleren af. Og den spiller stadig perfekt
- uden køler (men selvfølgelig lod jeg heat-sink'en blive siddende)...

arc@na

Fra : JSDK

Dato : 23-10-02 02:30

"Kevin" <No@Maill.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> På hvilken (dansk) website kan jeg finde en køler der passer til
> Geforcekortet og som er lige til at skrue på ?

Jeg har lige udskiftet køleren på Asus GF3ti200 med en TT Crystal Orb.
Passer perfekt. Støjer som bare fanden så jeg har sænket volt til 7v, går
måske ned til 5v. Temp. under kontrol, faktisk en god sjat lavere end før.
Måske fordi jeg erstattede det hvide std. blæver med Arctic Silver Alumina.
Koster ikke ret meget. Ser også ud til at ram-klodserne er kølet lidt ned,
den "kasse" original køleren sidder i stopper nok totalt for luft til ram,
mere fri gennemstrøming når den er væk. Crystal Orb´en godkendt men larmer
altså for meget, unødigt for meget. Jeg kører 230/510 oc, overhovedet ikke
nødvendigt med en halv millon rpm og næsten lige så mange db, ved 7 el. 5v
er den fin.

---

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-10-02 21:59

Kevin wrote:
> [...]
> meget, og jeg skal købe ny (bedre?) køler men er lidt i tvivl om
> hvilket mærke jeg skal gå efter og hvor jeg finder en passende

Papst!

> Grafikkortet er 6 måneder gammelt og stadig dækket af garantien,
> men så skal jeg sende det til shg.dk i Jylland og jeg kan ikke
> undvære kortet i "en til tre uger".

Det ville jeg personligt gøre, da garantien så stadig er intakt.

> På hvilken (dansk) website kan jeg finde en køler der passer til
> Geforcekortet og som er lige til at skrue på ?

<http://shor.ter.dk/229111260>
- Ring evt. og spørg dem.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.