setAccelerator....
Fra : Hancater

Dato : 22-10-02 09:34

Hej.
Jeg arbejder med metoden
setAccelerator(KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_V, KeyEvent.CTRL_MASK));

Den tilføjer genvejstaster (her ctrl+v) til et JMenuItem.
Jeg har set at man kan sætte teksten til en mindre skrift og evt. grå,
men er der nogle der ved hvordan det gøres??

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 22-10-02 15:41

"Hancater" <nb0b@cvusyd.edu> wrote:

> [...]
>Jeg har set at man kan sætte teksten til en mindre skrift og evt. grå,
>men er der nogle der ved hvordan det gøres??

Det er UIManageren der har ansvaret for hvordan komponenter tegnes, så
det er der du skal sætte dine fonte. F.eks.:

UIManager.put("MenuItem.acceleratorFont", new Font("Arial", 0, 24));
UIManager.put("MenuItem.acceleratorForeground", Color.CYAN);
UIManager.put("MenuItem.acceleratorSelectionForeground",
Color.MAGENTA);

Det skal sættes inden du laver dine JMenuItems.

--
Ole I. Hougaard
oih@get2net.dk

Fra : Hancater