TDC problemer !?
Fra : Tom

Dato : 21-10-02 23:09

Er det kun os der er "nede med TDC" der har problemer med at få indlæggene
fra NG !?
Tom

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-10-02 22:57

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Er det kun os der er "nede med TDC" der har problemer med at få indlæggene
> fra NG !?

Jeg har haft store problemer de sidste par dage. Indlæg kommer i en helt
tilfældig rækkefølge, hvis de da når frem.

Jeg har også TDC...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jakob Bock

Dato : 21-10-02 23:04

René Frej Nielsen skrev:

> Jeg har haft store problemer de sidste par dage. Indlæg kommer i en helt
> tilfældig rækkefølge, hvis de da når frem.
>
> Jeg har også TDC...

Jeg har også TDC som internetudbyder, men har valgt news.sunsite.dk som
news-server -- netop fordi der ofte var problemer med TDC's news-server.

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Storm

Dato : 25-10-02 20:59

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg har også TDC som internetudbyder, men har valgt news.sunsite.dk som
> news-server -- netop fordi der ofte var problemer med TDC's news-server.

Uanset hvilken udbyder jeg er koblet på bruger jeg News.CIS.DFN.DE.
Der har _aldrig_ været problemer med den server.
Den er gratis men man skal registrere sig.

<http://news.cis.dfn.de/>

Og så har de special hjælp til suppen:

<http://news.cis.dfn.de/de/configuration/soup_de.html>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : N/A

Dato : 23-10-02 13:49

Fra : N/A

Dato : 23-10-02 13:49

Fra : N/A

Dato : 23-10-02 13:49

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 23-10-02 13:49

Jesper G. Poulsen wrote:

>Lad være med at ringe til Kundeservice om tekniske problemer. Skriv til dem
>og bland os uden om.
>

>--
>Med venlig hilsen/best regards
>Jesper G. Poulsen

Ja det må så være gået min næse forbi. Jeg trode at der her i gruppen
var mulighed for at hjælpe hinanden.
Jeg mente at have stillet et spørgsmål, om der var andre der havde
samme problemer og om det var det samme hos andre udbydere.

Da jeg læser denne gruppe med stor interesse og gerne deltager på det
plan jeg kan så skal jeg vel ikke bortvises med den begrundelse at mine
spørgsmål uddybes i form af grundig beskrivelse. Da ikke alle udbydere
supporter Mac er det vel relevant at spørge her i gruppen, efter en evt.
anden udbyder (ADSL)

Det er måske mig der er paronid men når jeg kikker efter her i gruppen
så er der ikke andre indlæg fra din side, hvis jeg tager fejl så ret mig
lige. Ellers vil jeg foretrække at du overlader det til andre at svare,
da dine komentare ikke svare men blot bidrager til en trykket stemning,
og det er der ikke brug for her i gruppen.

Hvilken Mac benytter du ?

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 24-10-02 03:38

Seriøst er der andre der har problemer med TDC. her dukker der mange
indlæg op som Re: ........ uden den originale meddelse.
Ofte er der ingen nye indlæg hele dagen hvorefter der dukker enkelte op
sent på aftenen fra tidligere på dagen 4-5-6 timer forsinket.
Jeg har prøvet forskelige newsreadere og det er lidt forskellig hvad de
kan hente af meddelser nogl mere end andre ?????

Andre der har lignende oplevelser ?

Hvis i har sendt så er det ikke kommet frem !

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 24-10-02 10:13

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet forskelige newsreadere og det er lidt forskellig hvad de
> kan hente af meddelser nogl mere end andre ?????

Præcis det samme oplevede jeg da jeg brugte TDCs newsserver. Jeg postede
en anbefaling om at skifte til sunsite for et par uger siden.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 24-10-02 23:09

Michael Tysk-Andersen wrote:

>Præcis det samme oplevede jeg da jeg brugte TDCs newsserver. Jeg postede
>en anbefaling om at skifte til sunsite for et par uger siden.

Ok det har jeg misset hvis det var her i gruppen. (måske kom det ikke
frem til min server)
Jeg kan ikke finde tiden til at abonnere på alt for mange Ngs, så derfor
har jeg heller ikke læst tele.internet.news-servis tidligere. og ønsker
det heller ikke her efter.
Er sunsite en gratis newsserver, eller skal man abonnere ?

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 24-10-02 23:15

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> Er sunsite en gratis newsserver, eller skal man abonnere ?

Gratis!

news.sunsite.dk
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : N/A

Dato : 24-10-02 23:23

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 24-10-02 23:23

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

>Henrik det nytter ikke at diskutere med TDC musketerer - alle der har
>brugt TDCs news server de sidste par år har oplevet problemer i større
>eller mindre grad og derfor TDC i dag besluttet at skifte deres servere
>ud.
>
>Det ser jeg frem.

Jesper gider du ikke lige markere når du kryds poster, jeg havde ikke
set det i starten af tråden.
Den stakkels Jesper G poulsen havde jo ikke svaret på mit indlæg som
Macintosse, men istedet som en af de opfarende WINIOTER

Har jeg forstået det rigtig at man kun kan læse :
tele.internet.news-service hvis man er TDC kunde, for så er det hele
meget mere komisk.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-10-02 20:57

In article <1fkk66a.7cy1nw171mb64N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> [...]
> brugt TDCs news server de sidste par år har oplevet problemer i større
> eller mindre grad og derfor TDC i dag besluttet at skifte deres servere

Muligvis. Hvor mange år har du haft til at lære at ikke krydsposte
off-topic emnner ind i dk.edb.mac?

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-10-02 11:06

> Muligvis. Hvor mange år har du haft til at lære at ikke krydsposte
> off-topic emnner ind i dk.edb.mac?

OK, jeg har måske begået en fejl, men tråden startede da her i gruppen
?!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-10-02 01:05

In article <1fklyxa.1rj0uhggy2kN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> OK, jeg har måske begået en fejl, men tråden startede da her i gruppen
> ?

Det gjorde den ganske rigtigt, men hvis du mener at emnet hører til i en
anden gruppe, så brug en FUT, eller evt en XFUT. Denne slags tråde
skaber erfaringsmæssigt en masse unødvendig/ligegyldig støj, og der er
ingen grund til at gøre det værre ved at indblande flere støjkilder (dvs
deltagere fra andre grupper) end nødvendigt.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-10-02 09:28

> [...]
> ingen grund til at gøre det værre ved at indblande flere støjkilder (dvs
> deltagere fra andre grupper) end nødvendigt.

OK.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : N/A

Dato : 26-10-02 22:15

Fra : N/A

Dato : 26-10-02 22:15

Fra : N/A

Dato : 26-10-02 22:15

Fra : N/A

Dato : 26-10-02 22:15

Fra : N/A

Dato : 26-10-02 22:15

Fra : N/A

Dato : 26-10-02 22:15

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-10-02 22:15

[2900] Jesper Haaber Gylling skrev den Wednesday 23 October 2002 18:40 i
tele.internet.news-service:

> Fordi det er besværligt at flytte til en anden udbyder.

En enkelt sandfærdig sætning fra dig, det er ulæmpen ved en point to point
forbindelse, at det er mere besværligt at skifte udbyder, end det er med en
dialup linie.

> Hvis jeg vil
> skifte til en anden udbyder kræver det at min ISDN nedlægges/konverteres
> til analog, da der ikke er kobber nok til at fx. CyberCity kan levere en
> ADSL her på adressen. Imidlertid kan jeg ikke undvære de 2 linier som
> ISDN muliggør.

Bestil en PSTN som suplement til din nuværende ISDN, og så bestil ADSL hos
Tiscali/CC på delt kobber på den, hvis ikke de vil levere på delt kobber på
en ISDN.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-10-02 12:11

Poster dette på vegne af Henrik Lindskou
Så drenge og piger så er der godt nyt, TDC har som Jesper skrev
besluttet at sætte nye servere op, der er allerede opstillet nogle test
servere.

Klip

De to nye servere kan tilgås på følgende adresser

news2.tele.dk
dtext2.news.tele.dk

news2.tele.dk er en komplet server, med alle grupper fra den gamle
server.
dtext2.news.tele.dk er en tekst-only server.

men husk det er et test stystem ;)

Klip

Og det virker, jeg har nu hele tråde der giver mening. ( bla. denne
tråd )

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Peter B P

Dato : 25-10-02 14:23

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Er det kun os der er "nede med TDC" der har problemer med at få indlæggene
> fra NG !?
> Tom

TDC's newsserver har flere bugs end et BurgerKing køkken.

Mao: vi andre har lige så mange probs som du.

--
http://haxor.dk
En go' gang Pia blir' Danmark blåt a'!