Optagelse af telefonsamtale
Fra : Kenneth Hansen

Dato : 26-02-01 21:48

Hej

Er der mon nogen derude der har nogle idéer til hvordan man kan optage
en telefonsamtale?
Et par tanker:

* Højttaler slået til og en diktafon/båndoptager ved siden af.
* Noget med at ringe op med et modem og optage det på en PC?
* Klippe lidt i ledningen og sætte audio kabel på (kræver kondensator,
lyd-forstærker?)
* Sugekop mikrofon (virker på visse telefonrør) - hvor køber man sådan
nogle henne?

Findes der evt. telefoner, der ikke er overdrevet dyre, med indbygget
mulighed for at optage samtaler?

Andre idéer?

Mvh.

--
Kenneth Hansen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-02-01 23:40

Hej...

Kenneth Hansen <kenneth.hansen@probemail.com> wrote:

>* Sugekop mikrofon (virker på visse telefonrør) - hvor køber man sådan
>nogle henne?

Jeg mener at Telebutikken sælger sådan en sag, ellers diverse elektronik
forretninger.

Nu ved jeg ikke om det bare er noget til sporadisk/midlertidigt brug du
vil ha' - Hvis det er mere permanent så er løsningen at få fat i en
gammel spolebåndoptager, sætte den til laveste hastighed, og forbinde
den til telefonsystemet således at den automatisk starter optagelse så
snart rører løftes af, og stopper igen når det lægges på...

Og til dem som allerede har fingrene på tastaturer med : "Jamen det er
nok ikke lovligt" - Jo, det er lovligt, blot den ene part i en
telefonsamtale er vidende om at samtalen optages, og det vil jo være
tilfældet her.
--
M.v.h. Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-02-01 06:47

Ole Rasmussen skrev:

> [...]
>nok ikke lovligt" - Jo, det er lovligt, blot den ene part i en
>telefonsamtale er vidende om at samtalen optages, og det vil jo være

.... medmindre en anden lige låner telefonen uden at opdage
fidusen.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-02-01 00:10

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>... medmindre en anden lige låner telefonen uden at opdage
>fidusen.

Æh Bertel Men, du har jo ret...

--
M.v.h. Ole ®

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 20-04-01 13:01

Hej Kenneth

"Kenneth Hansen" <kenneth.hansen@probemail.com> skrev i en meddelelse news:3A9AC10F.942BA0E4@probemail.com...
> Er der mon nogen derude der har nogle idéer til hvordan man kan optage
> en telefonsamtale?

Du kan købe et Welleman byggesæt og tilslutte en båndoptager,
f.eks. en mono 'børne-model', bare den har linie indgang.
Det virker perfekt.

Byggesættet hedder K4900. Hos Brinck Elektronik i København koster
det 118,-

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: