Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb i Tyskland?
Fra : Frank

Dato : 21-10-02 19:04

Hej alle.
Det bliver nok til at jeg køber nyt digi over nettet i Tyskland, men jeg
blev i tvivl mht. moms og lignende.
Kan der opkræves ekstra moms eller andet, hvis pakken åbnes i tolden? Eller
er det helt lovligt at importere fra andre lande (EU-lande) over nettet?
Og kameraet!
Det skal være et Nikon Coolpix 3500
Pris i D. 434 euro
Mvh Frank.

Fra : Lars [8210]

Dato : 21-10-02 19:34

"Frank" <jetteogfrank@get2net.dk> wrote in message
> [...]
Eller
> er det helt lovligt at importere fra andre lande (EU-lande) over nettet?

Se venligst

http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=137519&ov_id=74752

Mvh

Lars

Fra : JB.

Dato : 21-10-02 20:52

Hej hvor har du fundet Nikon Coolpix 3500 ?? hjemmesideadr.............og
har du set nogen foto taget med dette kamara eller med 2500??

Hilsen Jørgen

Fra : Lars [8210]

Dato : 21-10-02 20:58

--
Hej Jørgen
se: http://www.nikon.de/html/kameras.html

Mvh

Lars

Fra : Frank

Dato : 24-10-02 19:28

Hej Jørgen
Du spørger efter en adresse.

http://geizhals.cc/eu/?cat=dcam

Den funker ligesom edbpriser.

Og tak for de godt svar!

PS. Der er ventetid på et 3500, så jeg har fået det endnu.

Mvh Frank

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-02 21:29

Frank skrev:

[Kamerakøb i Tyskland]
> Kan der opkræves ekstra moms eller andet, hvis pakken åbnes i
> tolden?

Nej. Der skal ikke betales told ved handel med andre EU-lande. Der
skal betales moms, men den betales almindeligvis direkte til
sælgeren - og går dermed til sælgerens statskasse.

> Eller er det helt lovligt at importere fra andre lande
> (EU-lande) over nettet?

Det er fuldt lovligt. Det er nu også lovligt at importere fra ikke-
EU-lande - her skal man bare betale til den danske stat for
indførslen (told, moms og evt. andre afgifter).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 21-10-02 21:52

> [Kamerakøb i Tyskland]
>
> Nej. Der skal ikke betales told ved handel med andre EU-lande. Der
> skal betales moms, men den betales almindeligvis direkte til
> sælgeren - og går dermed til sælgerens statskasse.

Ja og vel og mærke med momssatsen i sælgerens land - og tyskland har lavere
moms i vi har!

Men hvis sælgeren sælger for over kr. 300.000 (vistnok) pr. år i DK skal han
registreres hos Told og Skat og opkræve dansk moms - alstå de 25%, men det
er der vist ingen af dem der gør (selvom de sælger for over kr. 300.000).

--
Henrik Hougaard
fam.hougaard@nospam.stofanet.dk

Fra : J@N

Dato : 22-10-02 08:00

"Henrik Hougaard" <fam.hougaard@nospam.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er der vist ingen af dem der gør (selvom de sælger for over kr. 300.000).

www.amazon.de opkræver dansk moms, mon de store kamerabutikker snart følger
trop

Jan