GeForce4 MX 460 til TV ??
Fra : Is

Dato : 21-10-02 19:00

Hej

Jeg har problemer med at få billed over til TV

Kan jeg finde en vejledning til at få det til at virke ?? eller er der
nogle ting jeg skal tjekke først ?

jeg bruger win 2000 NT og har lige købt 10 meter s video ledning !

der er et sted man kan vælge clone !! det kan jeg bare ikke få lov til !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : ghosT

Dato : 21-10-02 21:15

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> jeg bruger win 2000 NT og har lige købt 10 meter s video ledning !
>
> der er et sted man kan vælge clone !! det kan jeg bare ikke få lov til !

Hvis du har et B&O fjernsyn (sikkert også andre modeller) kan der opstå
problemer da grafikkortet ikke registerer at du har et fjernsyn koblet til
igennem SVHS, det forklarer at du ikke kan vælge clone...
Det kan afhjælpes ved også at føre et composite kabel fra fjernsynet til dit
grafikkort, så får du muligheden for at vælge kombo og derefter slår du så
over på SVHS på dit fjernsyn... Lidt bøvlet, men dog en brugbar metode jeg
selv har brugt længe. Der findes muligvis eksterne tv-out programmer udover
nividias egne der ikke tjekker for om fjernsyn er tilsluttet...

Håber det er hjælp nok..

/Lars

Fra : Is

Dato : 22-10-02 18:38

Nå - efter en hel aften og lidt af natten, lykkedes det mig at få billed
over til TV !! jeg manglede bla at installere en driver, så kunne jeg få
lov til at vælge clone !!! hvad mere jeg har lavet ved jeg ikke , der blev
bare prøvet meget !!

så langt så godt !!

Men lyd ??? bør det også komme til TV via video S kablet, eller skal jeg
hente lyden fra lydkortet (line out)??

På forhånd tak.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : ghosT

Dato : 23-10-02 14:08

> Men lyd ??? bør det også komme til TV via video S kablet, eller skal jeg
> [...]

Lyden kan du ikke overføre via SVHS kablet... Dette kan kun gøres ved hjælp
phonokabler eller ved brug af scartstik.... Desværre..

/Lars

Fra : Is

Dato : 23-10-02 19:33

> Lyden kan du ikke overføre via SVHS kablet... Dette kan kun gøres ved
hjælp
> phonokabler eller ved brug af scartstik.... Desværre..
---
Fra TV til pc ?????

Jeg har en omformer scart video s men omskifter ind / ud

men hvad bruger jeg til at optage med / jeg kan ikke finde noget der kan
"suge" billed til PC ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-10-02 08:09

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> crashed Echelon writing

> men hvad bruger jeg til at optage med / jeg kan ikke finde noget der kan
> "suge" billed til PC ??

Et grabber program. MS Media Encoder, eller VirtualDub (tror jeg det
hedder) kan bruges.

Ellers kig tilbage i gruppen, det har været oppe og vende i hvert fald 2
gange før indenfor den sidste måned.

--
Bjarke Andersen