JEG BESTOD!!!
Fra : Andrew

Dato : 21-10-02 15:35

Hej allesammen

Jeg ved udemærket godt at jeg bryder en masse usenet regler ved at lave et
indlæg hvor jeg hverken lægger op til debat eller kommer med input eller
sådan noget, men jeg er bare SÅ glad for at have bestået køreprøven at jeg
er NØDT til at sprede min glæde ud over jer, om i vil det eller ej!

Det er totalt surealistisk at jeg nu har kørekort til MC!!! Jeg kan ikke
vente med at komme ud på vejene (det kommer nok til at vente grundet vejret
og at de nu begynder at salte, etc).

Den sagkyndige bad mig om at forklare for reglerne om styrret og styretøjet,
det gjorde jeg så og så kørte vi. Vi kørte kun i 15-20 minutter, så jeg var
sikker på at jeg var dumpet, da det jo plejer at tage længere tid. Men jeg
var bestået og havde ikke lavet en eneste fejl. Det er ganske enkelt
fabelagtigt fantastisk!!!

Hurra hurra hurra!!!

Mvh Anders

PS: undskyld udbruddet!

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-10-02 15:39

> PS: undskyld udbruddet!
Tillykke

> [...]
jeg
> er NØDT til at sprede min glæde ud over jer, om i vil det eller ej!

Men hvis du nu havde fortsat i tråden hvor du luftede din usikkerhed
inden prøven havde du ikke behøvet at undskylde

/A

Fra : Jimmi

Dato : 21-10-02 15:42

Først et stort tillykke og velkommen i klubben.

> Men hvis du nu havde fortsat i tråden hvor du luftede din usikkerhed
> inden prøven havde du ikke behøvet at undskylde

Så, et glædesudbrud er da mere end velkomment, det gør da godt humør at
læse, så der er efter min mening INGEN grund til at undskylde!

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-10-02 17:17

> Så, et glædesudbrud er da mere end velkomment, det gør da godt humør
at
> læse, så der er efter min mening INGEN grund til at undskylde!

Nej men det var mere et "så ville Andrew ikke have været i tvivl om at
han stadig var on-topic og have ikke behøvet at bekymre sig så meget"

Husker stadig alle mine køreprøver (specielt den jeg dumpede) og købet
af min første mc (naeh ja onde tunger påstår at jeg stadig har den
oplevelse til gode

--
/Anders Majland Denmark
/Aprilia Leonardo 150 '98 47Mm - WinterPendlerStile

Fra : Claus Rolsted

Dato : 24-10-02 15:57

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Husker stadig alle mine køreprøver (specielt den jeg dumpede) og købet
> af min første mc (naeh ja onde tunger påstår at jeg stadig har den
> oplevelse til gode

he he, touché Anders

/Claus Rolsted - som HAR købt sin første mc
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89

Fra : Sune

Dato : 21-10-02 15:53

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan noget, men jeg er bare SÅ glad for at have bestået køreprøven at jeg
> er NØDT til at sprede min glæde ud over jer, om i vil det eller ej!

I denne gruppe er der følgende undtagelser fra usenetreglerne :

Det er tilladt at :
- udtrykke begejstring over bestået køreprøve
- udtrykke begejstring over nyerhvervet MC
- udtrykke begejstring over at have fundet noget nyt at anvende WD40 til

Jeg kan have overset et par enkelte punkter, men disse var de vigtigste

Tyllykke med kortet - kør forsigtigt.

--
Sune
http://www.danmc.dk

Fra : Anders

Dato : 24-10-02 15:05

> - udtrykke begejstring over at have fundet noget nyt at anvende WD40 til

Åh ja, de go'e ganmle WD40 diskussioner.

Anders
Gammel d.f.m bruger - har diskutteret WD40 en mill. gange

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-10-02 16:00

> [...]
> sådan noget, men jeg er bare SÅ glad for at have bestået køreprøven at jeg
> er NØDT til at sprede min glæde ud over jer, om i vil det eller ej!

Du skulle have slag med et bundt frosne porrer..
Nej, tillykke med det.
Jeg synes også det var en rar følelse da jeg fik mit (midlertidige) kort
sidste år, hvorpå der stod at jeg måtte køre på alle motorcykler. Som du
siger, en lidt surrealistisk oplevelse.

> Det er totalt surealistisk at jeg nu har kørekort til MC!!! Jeg kan ikke
> vente med at komme ud på vejene (det kommer nok til at vente grundet
vejret
> og at de nu begynder at salte, etc).

Ja, det er lidt træls, men hvis man ikke er alt for bange for salt, så er
der sikkert mange dage, hvor vejret er fint nok til at køre en god tur.

> [...]
var
> sikker på at jeg var dumpet, da det jo plejer at tage længere tid.

Min køreprøve startede med at vi kørte. Han ville vente med at spørge ud til
reglerne for styrtøj m.v. til efter vi havde kørt. Han glemte det åbenbart,
for ca. 20-25min efter havde jeg kortet uden at han spurgte om noget.
Ikke at det havde givet mig nogle problemer alligevel..

Da jeg ca. midtvejs skulle lave 2 u-vendinger glemte jeg at blinke i den
sidste, så resten af turen var jeg sikker på at jeg havde dumpet. Ret træls
fornemmelse at køre og være næsten overbevist om at være dumpet. Det var så
en forkert fornemmelse, for enten opdagede han ikke fejlen, eller også
ignorerede han den. Han syntes sikkert at resten af kørslen var så god at
den detalje ikke betød noget, han komplimenterede mig ihvertfald for min
kørsel.

> Hurra hurra hurra!!!
> PS: undskyld udbruddet!

Ja, du skulle skamme dig at komme her og være glad.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-10-02 17:36

Stort tillykke herfra

"undskyld udbruddet"

Det mener jeg ikke du behøver, synes det er helt ok.

Vi ses derude, måske til næste år

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Morten Juel

Dato : 21-10-02 18:39

Et tillykke herfra ! ))

Jeg prøvede det samme med en kort køretur, jeg var også sikker på at jeg
havde dummet mig et sted, men nej

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Bo-gsxR

Dato : 22-10-02 07:20

> Jeg prøvede det samme med en kort køretur, jeg var også sikker på at jeg
> havde dummet mig et sted, men nej

bare lige for at skille mig ud, så prøvede jeg det lige modsatte,
da jeg forsøgte på lastbil kort sidste jul, dumpede i første lyskryds
efter 1½ min. kørsel....
det var nok min hidtil dyreste køretime til dags dato
5 min. kørsel= 500,- prøve gebyr +1000,- i trucker leje

bo-gsxR7½

Fra : Hekto

Dato : 21-10-02 20:05

In article <ap139r$djn$1@sunsite.dk>, andvalen@post.tele.dk says...

> Hurra hurra hurra!!!
>
> Mvh Anders
>
> PS: undskyld udbruddet!

Thumbs Up!
--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Ole Baun

Dato : 21-10-02 21:11

"Andrew" skrev i en meddelelse news:ap139r$djn$1@sunsite.dk...
> [...]
> er NØDT til at sprede min glæde ud over jer, om i vil det eller ej!
>
> Det er totalt surealistisk at jeg nu har kørekort til MC!!!

- snip -

> Hurra hurra hurra!!!
>
> Mvh Anders
>
> PS: undskyld udbruddet!

Tillykke !
Og tak for et positivt indlæg.

Ole Baun

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 21-10-02 22:12

> PS: undskyld udbruddet!

Ja fy fy da

Tillykke med pappet. Og (fnis) det må da godt nok være ærgerligt at få det
så sent på året, hvor det er så p..... koldt. Har du anskaffet en mc, eller
skal du kigge længselsfuldt på dit nye kørekort indtil foråret.

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8
4700 Næstved

Honda CB500F 1975 - Nu med natskjorte

55739045 21646348

ivan@kloge.dk
www.kloge.dk

Fra : Andrew

Dato : 21-10-02 22:30

> [...]
eller
> skal du kigge længselsfuldt på dit nye kørekort indtil foråret.

Hej

Tjaa, jeg tror jeg låner min fatters kværn et par gange indtil vejret (eller
han) siger stop. Nu hvor vejtemperaturen sniger sig ned under frysepunktet
og de begynder at salte er føret jo ikke så fordelagtigt.

Men så har jeg jo hele vinterperioden til at finde mig den HELT rigtige
motorcykel, og jeg tror faktisk at det er et perfekt tidspunkt at købe på,
da det er her at folk sælger deres gamle og anskaffer sig nye til den
kommende MC-sæson.

Men længselsfuldt kommer jeg da til at kigge på kortet de lange
vinternætter, men bare glæden ved at have det og vide at jeg så snart
foråret indtræffer kan komme ud på landevejene er det hele værd.

Det er ubeskriveligt fantastisk at køre på motorcykel; selv køreturen til og
fra skole reder HELE min dag, simpelthen!

Jeg er så ovenud lykkelig at det næsten er perverst

Kærlig hilsen
Anders

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 21-10-02 22:45

> [...]
> han) siger stop. Nu hvor vejtemperaturen sniger sig ned under frysepunktet
> og de begynder at salte er føret jo ikke så fordelagtigt.

Pas nu på (som min mor ville have sagt). Denne sæson har været min første
rigtige mc-sæson - bortset fra en lille Suzuki TS185 for snart 20 år siden.
Jeg oplevede lidt overraskende her i søndags da jeg var ude og trille
sæsonens sidste tur, at dækkene var utroligt kolde og havde et meget dårligt
vejgreb. Er der andre i gruppen der også oplever dette?? Nå jeg skriver at
det var den sidste tur i år, er det fordi jeg observerede at man allerede
har været ude med saltbøssen på de små veje her på Næstved-egnen, og det
nænner jeg altså ikke at byde min kære gamle Honda.

med venlig hilsen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 22-10-02 11:05

> Jeg oplevede lidt overraskende her i søndags da jeg var ude og trille
> sæsonens sidste tur, at dækkene var utroligt kolde og havde et meget
dårligt
> vejgreb.

Ahem... Under antagelse af at din mc står udenfor, så bliver dækkene jo også
udendørstemperatur - dvs. 0-5 grader om morgenen. At du så kører på ligeså
kold vejbelægning hjælper ikke meget på det.

Jeg kender en, som highsidede for 2 uger siden pga. kolde dæk...

*mindre gas - mere bagbremse*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-10-02 11:50

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message

> Hurra hurra hurra!!!

Ja det er en stor dag. Det var det også for mig forrige
sommer. Jeg var 6 år om at tage mig sammen til at melde
mig til at tage kortet og fik det endeligt gjort. Det er
STORT at køre MC!

Forhåbentligt for du mange af gode oplevelser på 2 hjul.

Vi ses til bakkeåbning næste år!

> PS: undskyld udbruddet!

No need to apologize. Jeg gjorde det samme

Hilsner,

Tony
http://dfm.divvy.dk/?id=1 (Nu også for Netscape 4.79)

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 22-10-02 12:29

> Hej allesammen

SNIP
>men jeg er bare SÅ glad for at have bestået køreprøven at jeg
> er NØDT til at sprede min glæde ud over jer, om i vil det eller ej!

> [...]
Hej Anders,

Stort tillykke herfra - vi glæder os til dit selskab på vejene - der venter
dig mange gode og spændende oplevelser derude.

Når du får anskaffet dig din egen MC og er blevet nogenlunde "dus med
dyret", vil jeg anbefale dig (uden i øvrigt at ville reklamere idet jeg
kun udtaler min store begejstring) at deltage i DMCs Bronzekursus for
motorcyklister, som allerede erhvervet MC-kørekort. Selv har jeg haft stor
gavn af kurserne, som jeg har deltaget på flere gange.
Overvej evt. indmeldelse i DMC for at støtte en god sag.
Thi nogle gange kan oplevelserne på vejene nemlig godt blive lidt for
spændende
Se mere på adressen www.dmc-org.dk

Mvh.
Carsten Eilersen
BMW K1200RS
Suzuki DR 250S
DMC kørekursusinstruktør

Fra : Claus Rolsted

Dato : 24-10-02 16:08

> Det er totalt surealistisk at jeg nu har kørekort til MC!!! Jeg kan ikke
> vente med at komme ud på vejene (det kommer nok til at vente grundet vejret
> og at de nu begynder at salte, etc).

Fedt nok, Anders.
Et stort til lykke herfra!!

> Hurra hurra hurra!!!
(..)
> PS: undskyld udbruddet!

Ingen grund til at undskylde, Anders. Altid rart at høre om gode/positive
oplevelser (som modvægt til de triste vi også af og til får herinde).
Kan godt selv huske hvordan det var efter køreprøven i august

PS: Håber du kunne bruge vores hjælp (i den anden tråd) til noget....

--

mvh. Claus Rolsted