Fejl i Mac OS 9.0.x DK - For latterligt! :~
Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 26-02-01 20:56

http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=4825

Læs det lige. EN simpel oversætterfejl har gjort at automatisk tjek af
en harddisk efter Crash ikek virker på Danske Mac OS 9'er.

HVOR ER DET LATTERLIGT!!! :(

--
Peter
http://titancity.com/misc/amigalinks.html - AMIGA links!

Fra : MacMac

Dato : 26-02-01 21:22

I brevet "1epgako.q1ygeqn6t8ogN@[192.168.1.6]" skrev Big Green Lizard aka
Peter Perlsø (root@NOSPAM.com) den 26/02/01 20:55:

> [...]
>
> Læs det lige. EN simpel oversætterfejl har gjort at automatisk tjek af
> en harddisk efter Crash ikek virker på Danske Mac OS 9'er.

Ja, det er jo godt at _du_ er perfekt! ;)

Venlig hilsen
Morten

Fra : nnnn

Dato : 27-02-01 16:09

MacMac wrote:

> I brevet "1epgako.q1ygeqn6t8ogN@[192.168.1.6]" skrev Big Green Lizard aka
> Peter Perlsø (root@NOSPAM.com) den 26/02/01 20:55:

> Ja, det er jo godt at _du_ er perfekt! ;)

Det siger dog noget om (manglende) QA .... nogle fejl må ikke kunne
slippe igennem.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-02-01 23:38

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=4825
>
> Læs det lige. EN simpel oversætterfejl har gjort at automatisk tjek af
> en harddisk efter Crash ikek virker på Danske Mac OS 9'er.

Så bliver Dr. Monster sikkert glad, han har vist op til flere gange
været på randen til at udrive sit hår ved deres rødder over dette...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 27-02-01 07:22

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Så bliver Dr. Monster sikkert glad, han har vist op til flere gange
> været på randen til at udrive sit hår ved deres rødder over dette...

Dr. Monster?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-01 13:00

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Dr. Monster?

Münster...

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-02-01 09:48

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Münster...

Jeg har stadig alt mit hår tak. Jeg ligner ikke min far (på det
punkt). Ligesom Erik Richard Sørensen undrede jeg mig også over, at iMac
begyndte at kontrollere harddisken efter et crash forleden. Det minder
mig om, at jeg hellere må fortælle jer, at Space Invader vist ikke
kører så godt under Mac OS 9.1.
Jeg synes nu i øvrigt ikke, jeg har brokket mig specielt meget
over det manglende disk-tjek, men vi har da vist diskuteret engang. Min
hukommelse er jo ikke nær så god som Mortens.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-02-01 14:39

Big Green Lizard aka Peter Perlsø wrote:

> Dr. Monster?

Bill Gates?

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Erik Aalund

Dato : 27-02-01 21:26

> Bill Gates?

Ja Dr. Münster og Bil Gates kunne godt være én og samme person.
Doktoren er jo kendt for sin udbredte begrejstring for Microsoft
prokdukter. Om han har helt så mange penge som Hr. Gates ved jeg ikke
lige... men en varm fortaler er han.
--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-02-01 11:39

Erik Aalund <mail@erik-aalund.dk> wrote:

> [...]
> Doktoren er jo kendt for sin udbredte begrejstring for Microsoft
> prokdukter. Om han har helt så mange penge som Hr. Gates ved jeg ikke

Der ligger et afskåret gravhundehoved på din pude, når du vågner
i morgen, Erik >
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jan Jonasen

Dato : 28-02-01 21:34

> Der ligger et afskåret gravhundehoved på din pude, når du vågner
> i morgen, Erik >

Jeg troede du var menneske-læge. Er du i det hele taget kvalificeret til
at skære hovedet af en gravhund? Mon ikke du skulle finde en giraf i
stedet, så gør det ikke så meget, at du ryster på hånden, mens du
snitter

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ethernet (n): Something used to capture the Etherfish.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-03-01 00:07

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> at skære hovedet af en gravhund? Mon ikke du skulle finde en giraf i
> stedet, så gør det ikke så meget, at du ryster på hånden, mens du

Det kan vel også være den mekaniske hund, fra Sony, den gode doktor før
har fantaseret omkring! Måske den var for dyr i batterier alligevel? :)
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-01 01:01

> [...]
> at skære hovedet af en gravhund? Mon ikke du skulle finde en giraf i
> stedet, så gør det ikke så meget, at du ryster på hånden, mens du

Det var en god idé. Så kan jeg nok ramme halsen. Nu var det jo
meningen, at det skulle minde lidt om The Godfather, og det er altså
ikke en giraf, Erik går tur med nede i skoven.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jan Jonasen

Dato : 01-03-01 19:34

> ... og det er altså
> ikke en giraf, Erik går tur med nede i skoven.

Nej, men det kunne ellers set ret morsomt ud

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-01 15:00

Hej Erik

Nå nå, - pas på, hvis du kommer under hans kniv engang...-)) ...Der er jo et
gammelt ordsprog, der siger, at "Hævnen er sød..." -))

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-01 22:02

> Hej Erik
>
> Nå nå, - pas på, hvis du kommer under hans kniv engang...-)) ...Der er jo et
> gammelt ordsprog, der siger, at "Hævnen er sød..." -))

Herik er "kun" fortograf, så det er vist ikke så farligt, med mindre han
fusker med billederne

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-01 01:01

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Herik er "kun" fortograf, så det er vist ikke så farligt, med mindre han
> fusker med billederne

Jeg har nu også nogle meget lange nåle til at tage vævsprøver
med, tømme bylder dybt inde i maven eller lægge dræn f.eks. i nyrerne,
hvis afløbet er lukket af af nyresten. Helt ufarlig er jeg alså ikke.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-01 23:19

> Jeg har nu også nogle meget lange nåle til at tage vævsprøver
> med, tømme bylder dybt inde i maven eller lægge dræn f.eks. i nyrerne,
> hvis afløbet er lukket af af nyresten. Helt ufarlig er jeg alså ikke.

Så er Dr. Monster vist ikke en helt ufin undersættelse.

Fra : Christian Bech

Dato : 02-03-01 11:43

> Jeg har nu også nogle meget lange nåle til at tage vævsprøver
> med, tømme bylder dybt inde i maven eller lægge dræn f.eks. i nyrerne,
> hvis afløbet er lukket af af nyresten. Helt ufarlig er jeg alså ikke.

Hvor lang tid mon Erik skal have i CT-scanneren inden han er
gennemstegt?

--
Christian

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-03-01 15:55

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Hvor lang tid mon Erik skal have i CT-scanneren inden han er
> gennemstegt?

Spørgsmålet er ikke hvor længe, men om hvem der vil betale? Mon ikke der
skulle være et par enkelte medlemmer i gruppen der gerne vil donere.
Peter K og Martin E f.eks.! :)
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Christian Bech

Dato : 02-03-01 16:57

> Spørgsmålet er ikke hvor længe, men om hvem der vil betale? Mon ikke der
> skulle være et par enkelte medlemmer i gruppen der gerne vil donere.
> Peter K og Martin E f.eks.! :)

Det må da absolut være et personalegode. Hvis begge d'herrer lover
afdelingsledelsen, at de ikke vil benytte telefonen til andet end
tjenstligt brug, at de ikke bruger arbejdskonsollerne til chat og ikke
kører ærinder i ambulancerne, så burde der kunne blive en spand kul til
scanneren.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-01 23:35

> [...]

> tjenstligt brug, at de ikke bruger arbejdskonsollerne til chat og ikke
> kører ærinder i ambulancerne, så burde der kunne blive en spand kul til

Afdelingsledelsen tør vist ikke sige noget til Erik. Han har
lige fået halvdelen af den smidt ud. Jeg må hellere holde mig gode
venner med ham, så jeg ikke også ryger. Måske skulle jeg tage nogle
hundekiks i lommen, når jeg er ude at løbe. Det sker jo, at jeg møder
ham med blodhundene. Desværre har vi ikke nogen ambulancer at drøne
rundt i på afdelingen, men vi har da et løbehjul.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 06-03-01 21:14

> Afdelingsledelsen tør vist ikke sige noget til Erik. Han har
> lige fået halvdelen af den smidt ud. Jeg må hellere holde mig gode
> venner med ham, så jeg ikke også ryger.

Ens argumenter kan blive underligt overbevisende, når de underbygges med
den rette fototekniske dokumentation. Er det nu helt sket med amourøse
rendez-vous'er på ledelseskontorerne?

> Desværre har vi ikke nogen ambulancer at drøne
> rundt i på afdelingen, men vi har da et løbehjul.

Skift speciale og flyt til Århus. Lægeambulancen har lige fået nyt
legetøj: en Mercedes ML 4x4 til 1,2 million.

Rart, at denne tråd nu fuldt lever op til sidste del af sin
emneangivelse.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-03-01 08:21

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Ens argumenter kan blive underligt overbevisende, når de underbygges
> med den rette fototekniske dokumentation.

Erik har godt nok været fotograf engang. Gad vide, om der er en
forbindelse?

> Skift speciale og flyt til Århus. Lægeambulancen har lige fået nyt
> legetøj: en Mercedes ML 4x4 til 1,2 million.

Ellers tak. Jeg har været soldat, og jeg har prøvet at køre
Mercedes Geländewagen. Som et engelsk bilblad skrev som konklusion på en
test: "More army than Armani". Men Mercedes laver da vist ellers meget
gode biler, der især brillerer på god materialekvalitet og slidstyrke.
Og de bryster sig også af at tænke på miljøet.

> Rart, at denne tråd nu fuldt lever op til sidste del af sin
> emneangivelse.

Sådan er det tit her i d.e.m. (dk.edb.mac).
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 13-03-01 11:07

> [...]
> gode biler, der især brillerer på god materialekvalitet og slidstyrke.
> Og de bryster sig også af at tænke på miljøet.

Dr. Münster dog, De udviser et alarmerende ukendskab til Mercedes'
modelserie - man kan ligefrem tale om Mercedes-analfabetisme. Jeg er
bange for, at vi har behov for en cykelanalogi: Hvor G-serien er en
kinesisk skærveknuser, der kan klare selv de værste hulveje, så skal
ML-serien snarere sammenlignes med en 30000 kr's mountainbike: den
færdes ikke i terrænet og parkeres helst ikke uden for synsvidde af
yndlingscafeen.

Desuden er det med lægeambulancen ikke længere så aktuelt. Amtsrådet har
i sin uransagelige visdom besluttet at folk ikke får blodpropper og
kommer galt afsted i trafikken i de sene aftentimer og om natten og har
følgeligt skåret bevillingen ned. Hvilket sammentræf, at deres
uunderbyggede antagelse netop falder sammen med den periode, hvor
personalet får tillæg.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-03-01 02:16

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Dr. Münster dog, De udviser et alarmerende ukendskab til Mercedes'
> modelserie - man kan ligefrem tale om Mercedes-analfabetisme.

Det er jeg nærmest stolt over. Pga. mine sønderjyske aner, er
jeg en smule antitysk. I min familie har vi altid foretrukket biler med
vildkatte på kølerene.

> [...]
> ML-serien snarere sammenlignes med en 30000 kr's mountainbike: den færdes
> ikke i terrænet og parkeres helst ikke uden for synsvidde af

Nu kører jeg ikke mountainbike, så det har jeg heller ikke så
meget forstand på. Men det lyder rigtigt nok, det du skriver. Man har
indtryk af, at visse mennesker køber en mountainbike, fordi de nogle
gange kører på våde veje. Sandheden er, at langt det meste "off-road",
som folk udsætter deres cykler for, kunne de klare med en ganske
almindelig cykel.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : N/A

Dato : 02-03-01 22:38

Fra : Peter Kiil

Dato : 02-03-01 22:38

in article 1epneyt.7vrsbr1sita4uN%mta@mac.com, Michael Tysk-Andersen at
mta@mac.com wrote on 02/03/01 15:54:

> Spørgsmålet er ikke hvor længe, men om hvem der vil betale? Mon ikke der
> skulle være et par enkelte medlemmer i gruppen der gerne vil donere.
> Peter K og Martin E f.eks.! :)

Ingen kommentarer!

/peter *der downloader med 26 kilobyte/sec på sit 56k modem* DOH!
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 03-03-01 09:18

Peter Kiil <peterkiil@hotmail.com> wrote:

> Ingen kommentarer!
>
> /peter *der downloader med 26 kilobyte/sec på sit 56k modem* DOH!

Det er hvad jeg får på min ADSL !:)

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 03-03-01 19:34

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Det er hvad jeg får på min ADSL !:)

For at pisse endnu længere, så hentede jeg OS 9.1 updaten med 123kb/s,
vel at mærke konstant

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 03-03-01 20:45

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> For at pisse endnu længere, så hentede jeg OS 9.1 updaten med 123kb/s,
> vel at mærke konstant

OK, så tager jeg til Sønderjylland. Der står et lille skur på en mark,
med Danmarks største nedgravede optiske kabel. Jeg tror det er en
multiple-OC-12. Båndbredden skal måles i Terabit.

Æd den! :)

--
Peter
http://titancity.com/ - my home page / Mac portal

Fra : Jesper

Dato : 03-03-01 22:14

ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! <root@NOSPAM.com> wrote:

> [...]
> med Danmarks største nedgravede optiske kabel. Jeg tror det er en
> multiple-OC-12. Båndbredden skal måles i Terabit.

HVOR?!?! Det lyder meget spændende!! )
--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 04-03-01 08:53

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> HVOR?!?! Det lyder meget spændende!! )

Et sted ved Esbjerg. Jeg tror man kan lave den fedest Hotline server
derude... husk benzingenerator!

Fra : Erik Aalund

Dato : 09-03-01 10:33

ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! <root@NOSPAM.com> wrote:

> Et sted ved Esbjerg. Jeg tror man kan lave den fedest Hotline server
> derude... husk benzingenerator!

Ærgeligt at jeg ikke har kunnet følge med i denne tråd, da jeg
har været udenlands i den sidste uges tid. Via Weben har jeg dog kunnet
se enkelte tråde om en hundehoved på min hovedpude, men nu her hjemme
igen, kan jeg kun se de sidste svar...desværre.

Ps.... hundene kom springende mig i møde da jeg kom
hjem....altså har DR Monster ikke være på besøg. På arbejde er han
heller ikke i denne uge!!
--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-03-01 22:59

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> Ærgeligt at jeg ikke har kunnet følge med i denne tråd, da jeg
> har været udenlands i den sidste uges tid.

Jeg har også undret mig over, at du ikke kommenterede min
fornærmelser.

> Via Weben har jeg dog kunnet se enkelte tråde om en hundehoved på min
> hovedpude, men nu her hjemme igen, kan jeg kun se de sidste
> svar...desværre.

Det er vel ikke fordi, du kun har bedt MacSOUP om at hente de
sidste x artikler? Du kunne slette <dk.edb.mac>, oprette den igen og så
hente artikler igen. Bed så om at få nogle flere denne gang. Du kan også
oprette en ekstra <dk.edb.mac> i dit "Indstillinger" vindue. Der er vist
noget om, at så bliver artiklerne hentet hjem i den første af grupperne.
Det gælder i hvert fald, hvis man kun henter overskrifter og markere de
ønskede til download. Så sletter du ikke dine markerede og afmarkerede
tråde.

> Ps.... hundene kom springende mig i møde da jeg kom hjem....
> altså har DR Monster ikke være på besøg.

Springende? Deres ben er 3 cm! Sig mig Erik, var det ikke
meningen, at du skulle tage dig af de små søde elever henne på arbejdet
fremover, i stedet for at genere mig hele tiden?

> På arbejde er han heller ikke i denne uge!!

Nej, for jeg har brugt en ferieuge på at sidde hjemme ved en
snottet unge i stedet for at træne, så jeg er i form til min skiferie i
morgen. Men æv-bæv alligevel. Jeg skal med konen, min seksårige søn og
min mor til Cervinia. Det kan jeg nok godt lige klare på renomeet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Aalund

Dato : 12-03-01 07:01

> Jeg har også undret mig over, at du ikke kommenterede min
> fornærmelser.

Du har slet ikke savnet mig på arbjde?

> [...]
> Det gælder i hvert fald, hvis man kun henter overskrifter og markere de
> ønskede til download. Så sletter du ikke dine markerede og afmarkerede

Nå ja...det prøver jeg lige i eftermiddag....og bar rolig, jeg
skal nok lade være med at kommenterer indlæg, uden relevans for
tråden*SS*

> Springende? Deres ben er 3 cm! Sig mig Erik, var det ikke
> meningen, at du skulle tage dig af de små søde elever henne på arbejdet
> fremover, i stedet for at genere mig hele tiden?

Der er jo også noget der hedder fritid!

> [...]
> morgen. Men æv-bæv alligevel. Jeg skal med konen, min seksårige søn og
> min mor til Cervinia. Det kan jeg nok godt lige klare på renomeet.

Det lyder da spændende...god tur.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 03-03-01 22:42

> [...]

> med Danmarks største nedgravede optiske kabel. Jeg tror det er en
> multiple-OC-12. Båndbredden skal måles i Terabit.

Jeg så engang en Windows dialog (vist bagsiden af ComputerWorld), hvor
man blev tilbudt at downloade internettet. Hvis jeg nu gør det, og smide
indholdet på en tilpas arrangeret RAID løsning, så skulle jeg vel
teoretisk få en bedre overførselshastighed. HA!

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 04-03-01 08:53

> [...]

> indholdet på en tilpas arrangeret RAID løsning, så skulle jeg vel
> teoretisk få en bedre overførselshastighed. HA!

Boy, dont' make me grab my quantum computer....

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-02-01 01:15

Hej Peter

?? - Det gør den hos mig. Jeg undrede mig nemlig over hvorfor den stadig
stod med Mac-manden fremme, da jeg for en gangs skyld havde et mindre
crash i sidste uge. Da jeg kom ind igen var der et skilt, hvorpå der stod
noget om opdatering af HD, og at jeg blot skulle klikke OK for at
fortsætte, så det gjorde jeg. (Mac OS 9.1DK og US).

mvh. Erik Richard

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 27-02-01 07:22

> [...]
> noget om opdatering af HD, og at jeg blot skulle klikke OK for at
> fortsætte, så det gjorde jeg. (Mac OS 9.1DK og US).

Fejlen er rettet i 9.1, derfor virker det hos dig, Erik.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-02-01 14:42

Hej Peter

OK, men den gjorde det nu også i 9.0.4 både US og DK, men først _efter_ at jeg
havde installeret Conflict Catcher. - Og nej, det er ikke CC's vindue, der
kommer op og opdaterer HD'en. - CC er nemlig go'e til at skrive deres navn,
når et af deres dialogvinduer kommer op....

mvh. Erik Richard