Hjælp med en fejl.
Fra : Cojab

Dato : 21-10-02 15:11

Hey NG...

Jeg har anskaffet mig denne bog her "Grundlæggende programmering med Visual
Basic 6.0" af Michell Cronberg, fordi jeg gerne ville prøve at lærer noget
om VB.

Så jeg sætter mig ned og begynder med at lave først program, en lille moms
om regner. Og jeg følger så det der står i bogen, indtil jeg for en fjel. Og
det er så her i kommer ind i billedet, hvordan løser jeg det.

Private Sub RetMomsProcent_Click()

Din NyMomsPct, GlMomsPct

GlMomsPct = GetSetting(AppName:="MomsBeregning",
Section:="Indstillinger", Key:="MomsPct", Default:="0,25")

NyMomsPct = InputBox(Prompt:="Indtast ny momsprocent", Title:="Ny
momsprocent", Default:=GlMomsPct)

If NyMomsPct <> "" Then

SaveSetting AppName:="MomsBeregning", Section:="Indstillinger",
Key:="MomsPct", Setting:=NyMomsPct

End If

End Sub

Det der "Private Sub RetMomsProcent_Click()" kommer til at stå på en gul
baggrund, og jeg får denne fejl. "Compile error: Sub or Function not
defined"

Hvordan løser jeg det??

Vil gerne have noget hjælp.

MVH Jakob (c0jab)

Fra : Ove Hansen

Dato : 22-10-02 07:30

"Cojab" <jakob@lagengymnastik.dk> wrote in message

[klip...]

Denne sætning: Din NyMomsPct, GlMomsPct
skal være: Dim NyMomsPct, GlMomsPct

/Ove

Fra : Torben Frandsen

Dato : 22-10-02 11:00

"Ove Hansen" <prominent@prominentdata.dk> skrev

> Denne sætning: Din NyMomsPct, GlMomsPct
> skal være: Dim NyMomsPct, GlMomsPct

Det ville også være "pænt" med nogle mere passende typer. Selv om bits er
billige og implicitte typecasts sjældent volder besvær, må man jo gerne lave
et godt håndværk.

Torben