ByRef i abstrakt klasse?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 21-10-02 14:59

Hej NG.

Jeg vil gerne kalde en funktion Getxy(x, y), hvor Getxy er defineret som
Getxy(ByRef x as integer, ByRef y as integer). Det virker også fint, men
hvis jeg vil definere Getxy i en abstrakt klasse og så implementer denne
klasse i en enden klasse, forsvinder ByRef fra definitionen i den nye
klasse.
Kan man ikke bruge ByRef i forbindelse med nedarvning?

mvh
Stefan

Fra : John Doe

Dato : 21-10-02 15:27

Jeg kan ikke se at der sq være noget problem:

Har prøvet med flg. - men det kan da være jeg har misforstået hvad du mente
!?

-----------------------------------
Class1.cls
-----------------------------------
Option Explicit

Public Function test(ByRef iTest As Integer)

End Function

-----------------------------------
Class2.cls
-----------------------------------
Option Explicit

Implements Class1

Public Function Class1_test(ByRef iTest As Integer)
iTest = iTest - 1
End Function

-----------------------------------
form1.frm (m/ command button: CommandButton1
-----------------------------------
Private Sub Command1_Click()

Dim abc As Class2
Set abc = New Class2
Dim i As Integer
i = 10
abc.Class1_test i
MsgBox i
End Sub

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 22-10-02 10:57

> Har prøvet med flg. - men det kan da være jeg har misforstået hvad du
mente
> !?
Nej, det er hvad jeg mente. Men da ByRef manglede i Class1_test(ByRef iTest
As Integer) i Class2, når jeg valgte den i drop-down listen blev jeg i
tvivl. Jeg skulle selvfølgelig bare have prøvet selv.
Tak for hjælpen.

Stefan