Var der problemer med AGPx8 (eller har jeg~
Fra : Simon...

Dato : 21-10-02 15:05

Hej,

Var der problemer med AGPx8 eller er det bare noget jeg bilder mig ind at
have hørt, komemr til at tænke på det fordi
jeg lige har anbefalet en ven at købe "Asus P4S8X ATX LAN SATA " motherboard
og et Radeon 9700Pro...
de kører jo begge agpx8.... men var der problemer med dette ??

eller nogen der har noget godt / imod nogen af de 2 HW dele... ?

tak

mvh.Simon

Fra : Nicolai

Dato : 21-10-02 15:07

> jeg lige har anbefalet en ven at købe "Asus P4S8X ATX LAN SATA " motherboard

Tragisk.

Læs med på www.asusboards.com , og anvefal ham i stedet et P4PE, so i mine øjne er et af de bedste bundkort der LÆNGE er
udkommet...

Fra : Simon...

Dato : 21-10-02 23:22

> Læs med på www.asusboards.com , og anvefal ham i stedet et P4PE, so i mine
øjne er et af de bedste bundkort der LÆNGE er
> udkommet...

jeg synes ikke at kunne finde det på edbpriser gider du linke ?
tak

mvh.Simon

Fra : Nicolai

Dato : 21-10-02 23:30

> øjne er et af de bedste bundkort der LÆNGE er
>
> jeg synes ikke at kunne finde det på edbpriser gider du linke ?
Næ, de er ikke på edbpriser - mystisk.

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-s478/mb-p4pe.html
ELLER
http://www.shg.dk/produkter/list.asp?mode=hardware&kat=bundkort

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-10-02 17:16

Simon... wrote:
> [...]
> og et Radeon 9700Pro...
> de kører jo begge agpx8.... men var der problemer med dette ??

Der har været lidt problemer med tidlige AGPx8 motherboards, men det
burde være ok nu.

> eller nogen der har noget godt / imod nogen af de 2 HW dele... ?

Køb ikke noget bare for AGPx8, der er såvidt jeg ved ikke nogen som har
fremvist en benchmark der viser nogen fordel fremfor AGPx4. Der er tale
om ren PR teknologi og forøvrigt er forskellen på AGPx2 og AGPx4 hvis
heller ikke noget at tage sig af, men jeg har ikke lige fundet nogen
benchmarks på det.

Mvh

Bruno

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-10-02 19:15

iddqd@worldonline.dk skrev bl.a.:

> [...]
> er tale om ren PR teknologi og forøvrigt er forskellen på AGPx2 og
> AGPx4 hvis heller ikke noget at tage sig af, men jeg har ikke lige

"PR teknoligi" Godt udtryk

Her er der en lille artikel om AGP x8
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,639254,00.asp

--