Whitepaper til Security Report
Fra : Børgesen

Dato : 21-10-02 14:37

Jeg ville gerne have / lave en form for "blanket", der kan bruges til at
vurdere hvor høj sikkerheden er i et givent mindre netværk.

Jeg forestiller mig, at en kombination af vurderingen af risici (datatab
eller dataforvanskning ved virus, brand, hacking) holdt op imod konsekvensen
(hvor meget / lidt vil det skade virksomheden at blive udsat for den givne
risiko), for deraf at kunne udlede, hvor der først bør sættes ind for at
forbedre sikkerheden.

Nu kan jeg imidlertid ikke forestille mig, at jeg er den eneste med dette
behov, og vil derfor høre, om nogen kender til en side, hvorfra jeg kan
downloade noget lignende, jeg kan bruge som grundlag.

Børgesen

Fra : Alex Holst

Dato : 21-10-02 18:05

"Børgesen" <news@klog.dk> wrote:
> Jeg ville gerne have / lave en form for "blanket", der kan bruges til at
> vurdere hvor høj sikkerheden er i et givent mindre netværk.

Kig paa Attack Trees eller OCTAVE som der linkes til i OSS'en; jeg ved
ikke helt hvilken der passer bedst til din situation, men det antager
jeg at du ved:

http://a.area51.dk/sikkerhed/videre