Fejl ved Outlook Object
Fra : Snedker

Dato : 21-10-02 13:35

Følgende kode stopper på sidste linie, med fejlen:
"Object variable og With block variable not set"

Dim oApp As Outlook.Application
Dim oNS As Outlook.NameSpace
Dim oMsg As Outlook.MailItem
Dim oInsp As Outlook.Inspector
Dim oAttachment As Outlook.Attachment
Dim oFolder As Outlook.MAPIFolder
Dim sName As String

Set oApp = New Outlook.Application
Set oNS = oApp.GetNamespace("MAPI")
Set oFolder = oNS.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
Set oInsp = oApp.ActiveInspector
Set oMsg = oInsp.CurrentItem

Hvorfor?

mvh /Snedker
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer
Besvar venligst under det citerede

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 21-10-02 13:49

"Snedker" <morten@nospam_dbconsult.dk> skrev i en meddelelse
> Følgende kode stopper på sidste linie, med fejlen:
> "Object variable og With block variable not set"

[kode snip]
> Set oInsp = oApp.ActiveInspector
> Set oMsg = oInsp.CurrentItem
>
> Hvorfor?
<Citat fra Outlook reference>

CurrentItem Property
Returns the current item being displayed in the inspector.
Note If there is no currently open item, an error will be returned.
</citat>

Mon ikke det er i sidste linie i citatet, hunden ligger begravet. Du kan
åbenbart bruge CurrentItem, hvis ikke ActiveInspector er åben og har et Item
åbent...

Eller?

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
Dagens jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp
--------
Indsæt v før snablen

Fra : John Doe

Dato : 21-10-02 13:53

> Følgende kode stopper på sidste linie, med fejlen:
> "Object variable og With block variable not set"
>
> Hvorfor?

Fordi oApp.ActiveInspector ikke indeholder noget

oApp.ActiveInspector is nothing = true

Når du sætter oInsp til nothing (oApp.ActiveInspector) vil den ikke have
metoder eller noget andet tilknyttet sig. Det vil derfor ikke give mening at
sætte oMsg til oInsp.CurrentItem da CurrentItem ikke findes.

Du kan teste om et objekt eksister ved at benytte noget ala:

if oInsp is nothing = false then
Set oMsg = oInsp.CurrentItem
end if

Kender ellers ikke til Outlook-objektet - så der kan jeg ikke hjælpe ...

Robert