[XNEWS] "Server" i stedet for "Score" i ov~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-02 11:31

Opdagede lige en underlig fejl. I kolonneoverskrifterne viser Xnews
"Server" i den kolonne der burde hedde "Score". Kan det rettes?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-10-02 11:02

Hej Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Opdagede lige en underlig fejl. I kolonneoverskrifterne viser Xnews
> "Server" i den kolonne der burde hedde "Score".

Du har ret i, den er er underlig. Jeg har prøvet at søge ini-filerne
under Xnews igennem efter server og score (med Windows Commander er det
enkelt og rapt), men ingen steder er der noget, som antyder at
overskrifterne kommer fra disse.

Et skud i tågen: Prøv evt. i Windows Regbase at finde hovednøglen
"Xnews". Gem den og så slet den. (Xnews skulle lave en ny, men hvis
noget går forkert, er det rart at have den oprindelige liggende).
Genstart evt. lige Windows efter ændringen, da den ellers muligvis blot
henter alt den gamle fra dens cache.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-10-02 19:51

In dk.edb.internet.software.mail+news Rudi Stegen wrote:

> [...]

Nu bliver jeg nysgerrig, hvor ser I det?

> [...]
> Windows Commander er det enkelt og rapt), men ingen steder er
> der noget, som antyder at overskrifterne kommer fra disse.

Kolonneoverskrifter (hvis jeg forstår problemet ret) kan findes i
xnews.exe, hvis du åbner den med en "resource hacker" (muligvis kan
de også findes og rettes med en hex-editor). Jeg har selv i nogle
andre kolonner rettet "read" og "keep" til "Read" og "Keep", altså
med stort 'R' og 'K'. Men noget tyder på at jeg ikke har forstået
problemet rigtigt, eller...? Det burde da i hvert fald være en fejl
hos alle og ikke kun et par stykker.

> [...]
> oprindelige liggende). Genstart evt. lige Windows efter
> ændringen, da den ellers muligvis blot henter alt den gamle fra

Det taler også for, at jeg ikke er med :)

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-10-02 21:10

Hej Lars Stokholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nu bliver jeg nysgerrig, hvor ser I det?

Kolonnenavnene i artikeloversigtsvinduet ("Subject, Q, Lines, From,
Date, Score, No").

> Kolonneoverskrifter (hvis jeg forstår problemet ret) kan findes i
> xnews.exe

Ja, men den snakker jo med Windows og gemyse. Da (den anden Lars
bruger samme Xnews som flere andre (og som jeg har brugt), uden at
disse har den forkerte overskift i den kolonne, kan det næppe skyldes
Xnews.exe.

> Men noget tyder på at jeg ikke har forstået problemet rigtigt,
> eller...? Det burde da i hvert fald være en fejl hos alle og ikke
> kun et par stykker.

Præcis.

> Det taler også for, at jeg ikke er med :)

Xnews laver én hovednøgle i Windows' registreringsdatabase (mit
"Regbase") til diverse oplysninger, som Windows skal bruge der. Noget
kunne være gået i koks. Det nemmeste er at starte Regedit, søge på
"Xnews" og slette hovednøglen (efter lige at have gemt ["eksporteret"]
den for både at bruge livrem og seler), når man står på den.

Min "genstart af Windows bagefter"-flip skyldes, at det ofte er
uforudsigelige, hvad Windows henter af oplysninger fra hhv. kassen og
filerne.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-10-02 08:29

> [...]
> Lars bruger samme Xnews som flere andre (og som jeg har brugt),
> uden at disse har den forkerte overskift i den kolonne, kan det

Nej, det lyder meget fornuftigt. Men jeg kan ikke se den store mening
i at gemme kolonneoverskrifter i registreringsdatabasen. Men det kan
vel også være lavet om siden dem omtalte version.

--
Lars Stokholm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-02 21:22

Rudi Stegen skrev:

> Kolonnenavnene i artikeloversigtsvinduet ("Subject, Q, Lines,
> From, Date, Score, No").

Netop.

> Ja, men den snakker jo med Windows og gemyse. Da (den anden
> Lars bruger samme Xnews som flere andre (og som jeg har
> brugt), uden at disse har den forkerte overskift i den
> kolonne, kan det næppe skyldes Xnews.exe.

Faktisk har jeg præcis samme Xnews-version hjemme - hvor
overskriften står korrekt.