wordwrap i <textarea>
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-10-02 09:26

Hej

I 'gamle dage' brugte jeg
<textarea name="noget" wrap="soft">...</textarea>
for at få text skrevet i en textarea wrappet ved højre kant.

Men hvad er det tilsvarende i css?
Jeg har kigget på

overflow: visible;
men det forstår min mozilla 1.1 ikke. MSIE 5.0 gør som jeg forventer,
men nu er det altså mozilla siden hovedsageligt skal bruges i, så måske
nogen kan hjælpe mig lidt på vej?

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-10-02 15:29

On Mon, 21 Oct 2002 10:26:19 +0200, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

> [...]
>men det forstår min mozilla 1.1 ikke. MSIE 5.0 gør som jeg forventer,
>men nu er det altså mozilla siden hovedsageligt skal bruges i, så måske

Nu viser det sig at jeg havde glemt en cols="" i det textarea, mens der
var en rows="2". Bredden var defineret via style="width: 100%;" som da
også fik mit textarea til at fylde hvad det skulle.

Så snart jeg smed en cols="10" ind, så blev teksten ombrudt ved feltets
højre kant. De 10 som var angivet i cols="" bliver ignoreret, men
teksten bliver ombrudt....