hypnose ?
Fra : Chokmah

Dato : 21-10-02 02:46

ja det er måske en fejl placeret gruppe at spørge i - men nu har jeg
lige bladeret gruperne igenem ..... og det var mit bedste bud ...

som udgangs punkt ku jeg godt tænke mig at blive hypnotiseret
det skal bare ikke være for dyrt !!!
så hvis der er nogen der kender en - er en måske de kunne give mig et
prej ?

er der nogen der har erfaringer med hypnose ?

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-10-02 09:27

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

> er der nogen der har erfaringer med hypnose ?

....ikke personligt, da jeg ikke *nogen sinde* har tænkt mig at blive
hypnotiseret...det er så vidt jeg har ladet mig fortælle (og som jeg husker
det) en form for besættelse af hypnotisørens personlighed...
Hans

Fra : Rado

Dato : 21-10-02 20:48

On Mon, 21 Oct 2002 10:26:30 +0200, "Hans Paulin"
<niluap@tiscali.danmark> wrote:

> [...]
>hypnotiseret...det er så vidt jeg har ladet mig fortælle (og som jeg husker
>det) en form for besættelse af hypnotisørens personlighed...

Det er nok en noget misforstået udlægning af tingene. Det det handler
om er at bevidstheden hos den hypnotiserede af hypnotisøren bliver sat
i en stærkt fokuseret tilstand, hvor den udelukkende koncentrerer sig
om hypnotisørens ord, og helt ukritisk tager alt hvad denne siger for
pålydende. Dvs. den almindelige kritiske vurdering af tingene er slået
helt fra. Hypnotisørens ord bliver lov i den hypnotiserede persons
virkelighed, uanset hvad han så siger. Hvis hypnotisøren siger at der
står en løve foran personen, ja så står der altså virkelig en løve
foran ham. Hvis hypnotisøren siger at personen ikke kan se den anden
person der står ved siden af ham, ja så kan han bare ikke se
vedkommende, selvom han kan se alt andet i lokalet.

Man kan sagtens hypnotisere sig selv på samme måde. Faktisk gør vi det
hele tiden - den hypnotiske tilstand repræsenterer blot en ekstremt
forstærket udgave af visse af bevidsthedens normale dagligdags
funktioner. Mange af de overbevisninger vi går rundt med er ikke andet
end hypnotiske suggestioner fra os selv eller andre som vi har
anerkendt og accepteret som "virkeligheden". Det er derfor vi
mennesker har så mange forskellige opfattelser af hvad der er
virkeligt, eller rigtigt og forkert, og allesammen er overbevist om at
det lige netop er vores version der er den rigtige. ;)

--
Rado

Enhver form for forståelse af en ting er identisk med
eller baseret på genkendelse. - Martinus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-02 21:10

Rado wrote:

> [...]
> virkeligt, eller rigtigt og forkert, og allesammen er overbevist om at
> det lige netop er vores version der er den rigtige. ;)

Den kunne jeg altså ikke lade slippe forbi ubemærket, især ikke, når den
kommer fra dig. Det er det hidtil bedste argument for, at vi ikke kan
nøjes med at stole på vores egne sanser, eller det vi nu føler er
rigtigt, men at vi i stedet er nødt til kun at stole på ting som kan
måles og vejes, eller som i det mindste kan bevises af uafhængige
undersøgelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : all4you.dk

Dato : 22-10-02 13:25

Kære Kim og Hans - hvad F..... laver i her i denne gruppe ( ud over at holde
Rado beskæftiget).! Det er da ganske uinteressant at vide at Hans IKKE har
tænkt sig at gå til hyptonisør og at Kim absolut kun kan overbevises om at
ting ér, hvis de kan måles og vejes.!

Jeg har endnu ikke set et eneste "råd" fra jer er I da kun ude på at
ødelægge gruppen "igen". Når jeg siger "igen" er det fordi den kommer op at
stå og så kommer sådan nogle som jer - der ikke har det ringeste forstand på
eller interesse i at deltage konstruktivt i indlæggene.!

Kom dog med et råd, en erfaring eller noget andet brugbart - men gå dog over
i dk.helbred med jeres negativitet omkring det åndelige og det alternative.
Derovre kan i sikker få medhold i jeres synspunkter.

Jeres synspunkter er sikkert lige så rigtige som vores, men denne gruppe er
altså for "folk" der har en interesse i det alternative og IKKE i om hvor
vidt i tror på det eller ej.!

I hører til dem der vil se det før i tror det og ikke engang det kan flytte
jer (i hvert fald ikke Kim).

Lyt og lær og så kom med nogle bidrag hvis har nogle som ikke går ud på at
"man" skal gå til lægen eller at man IKKE skal gå til dette eller hint.!

Måske kan i få flyttet nogle grænser, måske ikke.!

Jan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-10-02 15:27

all4you.dk wrote:

> at Kim absolut kun kan overbevises om at
> ting ér, hvis de kan måles og vejes.!

Her tager du nu fejl - men med hensyn til helbredelse har du ret i det
omfang, at jeg mener, at udbyderne af en helbredelsesmetode bør kunne
bevise (eller i det mindste sandsynliggøre), at denne virker. Jeg er
totalt ligeglad med, om det er usynlige kræfter, urter eller en pille,
der benyttes som helbredelsesmetode - bare det virker. Virkningen kan
sagtens måles, selvom de usynlige kræfter ikke kan måles - hvis der
altså er en virkning.

> [...]
> stå og så kommer sådan nogle som jer - der ikke har det ringeste forstand på
> eller interesse i at deltage konstruktivt i indlæggene.!

Jeg undrer mig såre over, at der i det hele taget er så meget modstand
mod at kræve bevis for at en behandling virker. Og jeg syntes, det er
yderst konstruktivt at råde folk til at kun tage mod behandlinger der
virker.

> Kom dog med et råd, en erfaring eller noget andet brugbart - men gå dog over
> i dk.helbred med jeres negativitet omkring det åndelige og det alternative.

Jeg er da kommet med et par stykker undervejs. Og forstå mig ret - jeg
er ikke negativ over for det åndelige eller det alternative. Jeg er
negativ over for metoder, der ikke kan bevises at virke, og det for den
sags skyld uanset om der står en læge bag eller en alternativ helbreder.

> Jeres synspunkter er sikkert lige så rigtige som vores, men denne gruppe er
> altså for "folk" der har en interesse i det alternative og IKKE i om hvor
> vidt i tror på det eller ej.!

For mit vedkommende er det ikke et spørgsmål om at tro eller ej - det er
en spørgsmål om en given behandling virker eller ej.

Når jeg brød ind i denne tråd, var det fordi Rado så fint argumenterede
for det samme, som jeg tidligere har fremført som en grund til, at man
er nødt til at måle og veje eller bevise via uafhængige undersøgelser
for at kunne se, om en behandling virker eller ej. Den var altså for
oplagt til at lade ligge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : villy larsen

Dato : 30-10-02 00:53

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> For mit vedkommende er det ikke et spørgsmål om at tro eller ej - det er
> en spørgsmål om en given behandling virker eller ej.

Jamen forventer du virkelig at forumet her skal give dig beviser? Hvordan
skulle det det? Naturvidenskabelige beviser, altså måle og veje o.lig.,
tilvejebringes i laboratoriet. Det ved du selvfølgelig godt og det er derfor
jeg ikke forstår hvorfor du bliver ved med det med beviserne. At være
kritisk er mere end godt. Det tror jeg der er mange der er, alternative som
traditionelle. Som jeg læser det, så kommer du ind og vender et problem 180
gr. Med hvilket formål? Problemet, i al den stund det er lagt her, skulle i
al sin enkelthed belyses ud fra et alternativt synspunkt.
Hvis jeg lagde et indlæg ind, hvor jeg ønskede et problem belyst og et råd
givet ud fra et holistisk/alternativt synspunkt, ville jeg da være ked af at
tråden druknede i en uløselig palaver om beviser.
Men når vi nu er ved beviser, så kan jeg godt se ideen med et bevis for en
given behandling. Det ville være dejlig nemt for os alle, hvis en behandling
har fået det gyldne stempel Når jeg gennemtænker det kan jeg også
sagtens se det absurde i tanken. Både indenfor traditionel og alternativ
behandling har behandleren stor betydning for behandlingen, så beviset
kommer til at ligge på en skala fra 1-10, hvor 1 er lidt virkning og 10 er
superfin
Når/hvis en behandling tager udgangspunkt i den enkelte, kommer hele beviset
til at ligge hos den enkelte. Hjalp behandlingen? Er det til 1-2-10? Her kan
jeg se ideen med et forum som her. Istedet for 3-5 behandlinger kan man
pejle sig ind til måske en enkelt, alt efter de udmeldinger der kommer.
Det er ihvertilfald en af grundene til at følge med her. Beviserne kan jeg
godt selv tage vare på
Vh Villy
(www.enterpol.1go.dk)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-10-02 08:17

villy larsen wrote:

> Jamen forventer du virkelig at forumet her skal give dig beviser?

Jeg forventer ikke, at deltagerne her skal foretage forsøg og bevise, om
en behandling virker eller ej. I stedet kunne det være rart med en
henvisning til andre, der har lavet forsøg, der beviser - eller som i
det mindste sandsynliggør - at behandlingen virker.

> At være kritisk er mere end godt. Det tror jeg der er mange der er,
> alternative som traditionelle.

Kritisk sans og alternative behandlinger ses ikke så ofte sammen - det
er sådan set det, som jeg forsøger at råde bod på.

Der er dem, der ud fra et livssyn ønsker en anden behandling, end den
som den videnskabelige verden tilbyder og som beviseligt virker. Fred
være med det. Der er også meget syge mennesker, der desperat leder efter
en måde at blive rask på - det er først og fremmest dem, jeg tænker på.

> Hvis jeg lagde et indlæg ind, hvor jeg ønskede et problem belyst og et råd
> givet ud fra et holistisk/alternativt synspunkt, ville jeg da være ked af at
> tråden druknede i en uløselig palaver om beviser.

Måske en kritisk røst kan få en spørger til at tænke lidt mere på, om en
behandling nu virker eller ej.

Jeg har faktisk gået og tænkt på at lave en hjemmeside med en frit
opfundet behandling for at bevise, hvor nemt det er at lave noget, som
ser troværdigt ud. Jeg ville drive den langt ud for at vise, hvor
vanvittige påstande man kunne komme med. Min frygt har været, at der
faktisk ville være nogen, der ville hoppe på den, og jeg opgav endeligt,
da jeg så, at der er nogen, der har lavet en urin-behandlingsside. Og
den kan jeg vist ikke toppe.

> Men når vi nu er ved beviser, så kan jeg godt se ideen med et bevis for en
> given behandling. Det ville være dejlig nemt for os alle, hvis en behandling
> har fået det gyldne stempel

Nemlig! Mindre kan måske også gøre det. Der er visse behandlinger som
man ikke behøver at være fagmand for at kunne gennemskue som værende det
rene vrøvl (omend alvorligt syge har det med at være mindre kritiske end
andre). Men der findes faktisk behandlinger, hvor forsøg har vist, at
der /kan/ være eller /måske/ er en effekt. Den slags har ikke fået det
blå stempel, de er måske ikke engang blevet sandsynliggjort, men jeg
kunne ikke finde på at afvise dem her.

Det gælder for eksempel akupunktur og homøpatisk medicin. Flere forsøg
har overraskende vist, at der /måske/ er en virkning af sidstnævnte i
nogle tilfælde - det er ganske vist langt fra, at det er bevist, men så
længe man ikke ligefrem anbefaler kræftpatienter at skippe almindelig
behandling og gå over til homøpatisk medicin, vil du ikke høre så meget
fra mig.

> [...]
> behandling har behandleren stor betydning for behandlingen, så beviset
> kommer til at ligge på en skala fra 1-10, hvor 1 er lidt virkning og 10 er

Njah, hvis du har lungebetændelse, så virker antibiotika såmænd, uanset
om du kan lide lægen eller ej

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Rado

Dato : 22-10-02 16:03

On Mon, 21 Oct 2002 22:09:36 +0200, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:

> [...]
>rigtigt, men at vi i stedet er nødt til kun at stole på ting som kan
>måles og vejes, eller som i det mindste kan bevises af uafhængige

Det er nok ikke så meget et spørgsmål om hvad der kan måles og vejes
og observeres, som om hvordan målingerne og observationerne fortolkes.
De mest grundlæggende ting kan vi som regel alle blive enige om, fordi
de er så åbenbare og entydige, men så snart tingene begynder at blive
komplekse, øges mulighederne for fortolkning tilsvarende.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Chokmah

Dato : 22-10-02 02:16

On Mon, 21 Oct 2002 21:48:28 +0200, Rado <rado@post1.tele.dk> wrote:

> [...]

>virkeligt, eller rigtigt og forkert, og allesammen er overbevist om at
>det lige netop er vores version der er den rigtige. ;)

Mjjaaaa.... men jeg tror nu man kan om nogen steder åbne for lukkede
dele af bevistheden der !?

--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html

Fra : Rado

Dato : 22-10-02 16:25

On Tue, 22 Oct 2002 03:16:18 +0200, Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:

>Mjjaaaa.... men jeg tror nu man kan om nogen steder åbne for lukkede
>dele af bevistheden der !?

Det kan du sikkert, men afhængig af formålet er det måske andre
metoder der er bedre. Selvhypnose er specielt godt til programmering
af bevidstheden, f. ex. til ændring af úhensigtsmæssige
forestillinger, der f.ex. kan medføre sygdom eller andre
ubehageligheder.

Hvad er det du gerne vil med hypnosen?

--
Rado

The more I study physics, the more I am drawn
to metaphysics. - Albert Einstein

Fra : Alexander

Dato : 26-10-02 00:38

Rado <rado@post1.tele.dk> wrote in

> [...]
> person der står ved siden af ham, ja så kan han bare ikke se
> vedkommende, selvom han kan se alt andet i lokalet.

Enig. Og hvorfor vil man egentlig udsætte sig selv for noget sådant?

> [...]
> virkeligt, eller rigtigt og forkert, og allesammen er overbevist om at
> det lige netop er vores version der er den rigtige. ;)

Hvis disse "virkeligheder" ikke svarer til VIRKELIGHEDEN, som er det
hallucinationer. Det interessante er her faktisk, hvorfor vi hallucinerer!?

Vi ændrer virkeligheden, fordi der er noget ved den, som vi ikke kan
konfrontere eller ikke kan lide at se på. Derfor ændrer vi vores opfattelse
af virkelighederne, hypnotiserer os selv om man vil, så virkeligheden er
mere ehm...rar at se på, håndtere.

Vi hallucinerer, fordi vi befinder os på et bestemt bevidsthedsniveau. Det
er faktisk muligt at hæve sin bevidsthed og rent faktisk se, hvad den
virkelige virkelighed er. Mere om det senere.

Hvad sker der egentlig, hvis folk anfægter vores hallucination? Så bliver
de FJENDER. Hvorfor? Fordi hvis jeg skulle godetage deres "kritik", så
ville det jo betyde, at jeg skulle revidere mit syn på virkeligheden. Det
siger jo sig selv, at det har jeg ikke lyst til...jeg har jo allerede den
virkelighed, jeg har lyst til at have.

Derfor bliver alle der anfægter mine hallucinationer til mine FJENDER.

FJENDER bliver man jo nødt til at kæmpe imod, og kun den stærkeste vinder.

Længere nede har vi OFRING. Her ofer man noget til gode for noget andet.
Det kan være, at andres ideer synes bedre og man "ofrer" sine egne ideer
til gode for de andres.

Så har vi SKJULE. Her skjuler man sig ganske enkelt. Man vil ikke ses.

Så kommer Være Ting. Her er man fastlåst og har tendens til at vente på at
der skal ske noget.

Man kan fortsætte længere ned endnu, men jeg slutter her med at gå nedad.

Vi holder fast ved, at grunden til at ændrer virkeligheden er, at vi ikke
kan tåle virkeligheden, eller beslutter det. Man fralægger således evnen
til at se tingene, som de virkelig er.

Hvad skal der egentlig til for at se tingene, som de er så?

Man skal finde ud af, hvorfor man ændrede virkeligheden. Når man kan se,
hvorfor man gjorde det, så kan man beslutte at lade være med at ændre den.
Ikke før.

Hvis man bliver hypnotiseret, så bliver man til en robot, som udfører
kommandoer. LAD VÆR MED AT RYGE!!! Man har måske lyst, men man lader
alligevel være. Men! det er da ikke en tilstand, der er speciel rar.
Ok, så indføjer man måske, at man ikke har lyst til at ryge.

Men man er jo selv begyndt at ryge engang, dvs man har selv besluttet, at
man vil ryge. Når man så får kommandoen om ikke at ryge, så går der en krig
igang i personens indre. Udgangen? Tja, jeg har ikke undersøgt det, men som
X-ryger, kan jeg livligt forestille mig, at det ikke er rart. Måske
begynder man pludselig at kompensere med at drikke mælk, spise slik, bide
negle og hvad ellers? Som sagt jeg ved det ikke. Jeg ved, hvad jeg selv
gjorde, men det kan jeg ikke bruge som grundlag.

På hallucinationsniveauet vil man være meget i tvivl om det man nu "ser" er
sandt. Det er et af kendetegnene ved hallucination.

Går man opad, så vil man komme udaf TVIVLsniveauet og ind i
ERSTATNINGSniveauet og TILBØJELIGHEDSniveauet.

Men jeg er ikke nået op på det niveau endnu, så jeg kan ikke sige så meget
om det 80(

Læs min hjemmeside om UCP - metoden til at hæve sin bevidsthed. Gratis,
enkel men effektivt! Næste alle kan lære det.

http://www.geocities.com/ucpalx

Venlig hilsen

Alexander

Fra : Rado

Dato : 21-10-02 22:41

> [...]

Det er nok en noget misforstået udlægning af tingene. Det det handler
om er at bevidstheden hos den hypnotiserede af hypnotisøren bliver sat
i en stærkt fokuseret tilstand, så han udelukkende koncentrerer sig om

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-10-02 23:47

"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok en noget misforstået udlægning af tingene.

....hej Rado

....det var faktisk Martinus, der advarede mod hypnose...

....og jeg kan ikke huske hvorhenne...
--
Kærlig hilsen
Hans

Fra : Rado

Dato : 22-10-02 14:11

On Tue, 22 Oct 2002 00:47:01 +0200, "Hans Paulin"
<niluap@tiscali.danmark> wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>...hej Rado
>
>...det var faktisk Martinus, der advarede mod hypnose...
>
>...og jeg kan ikke huske hvorhenne...

Nu kender jeg ikke den sammenhæng han advarede imod det i, men det er
jo klart at hypnose kan misbruges eller bruges forkert, som alt andet.
Jeg vil tro at på hans tid var de fleste mennesker ikke modne nok til
at håndtere den slags ting på forsvarlig måde, og at det er grunden
til at han advarede imod det. Men da jeg ikke ved præcis hvad han har
sagt, er det lidt svært at sige noget om. :)

Rudolf Steiner har også advaret imod det - noget med at æterlegemet
faldt ud af hovedet under hypnose, eller noget i den stil. Om det har
noget på sig ved jeg ikke.

Mit indlæg var nu heller ikke ment som et forsvar for hypnose, blot en
præciserng af hvad det handler om. Jeg har selv studeret fænomenet i
en del år i forskellige sammenhænge, og finder det ret interessant.
Mest på grund af den indsigt i den menneskelige psyke som man kan få
ad den vej - ikke mindst i forbindelse med helbredelse ad
psykisk/åndelig vej. Jeg tror at hvis man bruger hypnose ansvarligt
udgør det ikke nogen decideret fare.

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg, Nobel Prize in Physics 1915

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-10-02 23:45

> Jeg vil tro at på hans tid var de fleste mennesker ikke modne nok til
> at håndtere den slags ting på forsvarlig måde, og at det er grunden
> til at han advarede imod det.

....okay...

....nu er det kun 21 år siden han døde, så det...

....formentlig vil der da osse være situationer, hvor hypnose vil være "det
mindste onde"...
--
Kærlig hilsen
Hans

Fra : Chokmah

Dato : 22-10-02 02:14

> [...]

>hypnotiseret...det er så vidt jeg har ladet mig fortælle (og som jeg husker
>det) en form for besættelse af hypnotisørens personlighed...

hmmm ja dte skal jeg ikke kunne sige efter som jeg ikke
har prøvet det!

Fra : Line Illum Mundus

Dato : 22-10-02 20:02

Hej
Må jeg spørge, hvilken type hypnose, det er, du søger,- altså med hvilket
formål??
Det er måske nemmere at kunne henvise til rette vedkommende, hvis vi ved,
hvorvidt det drejer sig om rygestop eller "omprogrammering" eller tidligere
liv
Mange hilsner,
Line.

Fra : Chokmah

Dato : 23-10-02 01:19

On Tue, 22 Oct 2002 21:02:02 +0200, "Line Illum Mundus"
<line.illum@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hej
>Må jeg spørge, hvilken type hypnose, det er, du søger,- altså med hvilket
>formål??

jamen det er flere ting.... ja det spreder sig godt nok vidt

1.) Min mor boede sammen med min biologiske far i ca de første 8 mdr
jeg levede - det kan jeg selvføligt ikke huske - men jeg havde i min
barndom en fobisk angst for rødhårede mænd og det er han ( mødte ham
da jeg var 20 og så ham fra tid til anden til jeg var 33 droppede så
kontakten ) som teenager brød jeg mig bare ikke om dem - dog ikke mere
ind det kunne overvindes hvis jeg lærte dem at kende !
men der er sket et_eller_andet der om det er noget incetiuøst eller
det bare har være en overførsle fra min mor ved den beretigede lede
hun følte ved manden ved jeg ikke !

2.) så har jeg en endeligt aftagene fobi for frøer og tudser efter jeg
som barn fandt en død en - der lå på ryggen med den her hvide mave op
af - det ligende sådan lidt et sjæleløst deformt spædbarn fra det
ydere rum .... jeg kan stadigt huske det her med at fryse af angst og
det er jo ikke fornuftigt !

3.) det er væsentligt men for personeligt til jeg kan indrage et
offentligt forum i det aht famillie og bekendte.

4.) hvis noget sådan som reinkarnation findes så ku jeg da godt tænke
mig at vide hvad for en ide der ligger begravet i min hjerne om hvad
jeg var i et andet liv

5.) nysgerighed - jeg har altid haft en fornemelse af det var den
reneste linje ind til den sande bevisthed !

>Det er måske nemmere at kunne henvise til rette vedkommende, hvis vi ved,
>hvorvidt det drejer sig om rygestop eller "omprogrammering" eller tidligere
>liv

ja ryge stop er det sgu ikke det ku jeg da godt nok ikke finde på
med mindre jeg blev meget dårligt

MvH
Bo M Mogensen
--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html + http://www.highwaytoacdc.com/parole/rideon.php3

Fra : all4you.dk

Dato : 23-10-02 13:31

> [...]
> reneste linje ind til den sande bevisthed !

> ja ryge stop er det sgu ikke det ku jeg da godt nok ikke finde på

Med denne beskrivelse ville jeg ikke være i tvivl om hvor jeg ville henvende
mig hvis jeg var dig.!
Jacob Strachotta har været på fjernsynet i en eller anden forbindelse, hvor
han netop brugte hypnose over for en forbi og hvor han også tilbageførte i
en og samme behandling. Det så vældig "rigtigt" ud det han lavede og i følge
"patienten" hjalp det omgående.!

Så uanset om du bor på Skagen eller Bornholm, vil jeg anbefale ham.:
Du kan kontakte ham via dette link.:
http://www.hypnose.dk/index1.htm

Jan

Fra : Alexander

Dato : 28-10-02 12:56

"Line Illum Mundus" <line.illum@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> Det er måske nemmere at kunne henvise til rette vedkommende, hvis vi
> ved, hvorvidt det drejer sig om rygestop eller "omprogrammering" eller

Der er kun en, der kan omprogrammere dig, og det er dig.
Hypnose kan kun lade sig gøre, hvis man er tilstrækkelig ubevidst i
forvejen. Det er ikke alle, der kan hypnotiseres, men en forudsætning må
være, at man beslutter, at man vil gøre, som hypnotisøren siger.

Programmer er beslutninger. Hvis jeg fx har besluttet at begynde med at
ryge, fordi min kæreste ryger, så holder jeg jo først op med at ryge, når
jeg indser, at det er dumt at ryge selvom kæresten gør det.
Hvis, mens jeg er ryger, en hypnotisør kommer og "omprogrammerer" mig, så
skal han først finde ud af, hvorfor jeg besluttede at begynde med at ryge.
Men det jeg ved til hypnose, sker det sjældent, og selvom det skulle ske,
så er det stadig kun personen, der kan ændre sin beslutning.
"Du føler ikke længere nogen trang til at ryge.", siger hypnotisøren, men
du har jo besluttet, at du vil ryge! Det kan altså godt være, at du
accepterer, at hypnotisøren har "omprogrammeret" dig til ikke at ville
ryge, og har derved besluttet, at du ikke føler nogen trang til at ryge,
men beslutningen om at begynde med at ryge, den er der jo stadig.

Det er faktisk rigtig træls! Jeg har selv prøvet det. Jeg begyndte med at
ryge, fordi min daværende kæreste røg og så ville jeg også, besluttede jeg.
Da hun var væk, fortsatte jeg med at ryge.
Efter et stykke tid fandt jeg ud af, at det var ret dyrt, og jeg ville
gerne holde op, men kunne ikke rigtig.

Så fandt jeg en ny kæreste, som sagde, at jeg skulle holde op med at ryge.
Det lykkedes at holde op. Men det var i lang tid en krig i mit indre.
Jeg havde stadig lyst, men jeg havde også lyst til at holde op.
Det er svært at gøre begge ting!

Jeg har i nogen tid lavet UCP sammenlagt ca. 60 timer ialt over flere
måneder. Før UCP havde jeg stadig "lyst" til at ryge, efter UCP er lysten
væk til en sådan grad, at jeg kan se, hvor dumt det er at ryge.

Det drejer sig om, at man bliver bevidst nok til at se, hvad for
"programmer" det er man kører med i baggrunden, hvorfor de kører. Når man
er nået dertil, så bliver man "herre" eller "herinde" over dem og kan skabe
nye programmer eller slette dem og arkivere dem som erfaring.

Venlig hilsen

Alexander

PS. jeg har lige lavet en dansk hjemmeside om UCP. Den er ikke helt færdig
endnu, men den artikel, der er, indeholder alle instruktioner, som er
nødvendig for at komme igang med UCP. Det er gratis. Så godt som alle kan
lære det. Det faktisk så simpelt, at man tror, det er løgn.
Men det virker! Indtil videre er der vist kun to danskere, der laver
UCP...er du den næste?

Fra : Danny Laybourn

Dato : 21-10-02 22:06

Jeg har 2 gange været under hypnose (jeg ville stoppe med at ryge) og begge
gange været
tilfreds med resultatet. Det skal lige siges at jeg følte på ingen måde at
jeg var ude af stand
til at tænke selvstændigt og mener at jeg til hver en tid havde kunne
afbryde suggestionen.
Første gang, troede jeg overhoved ikke en klap på at det skulle virke,
manden snakkede
samtidig med at han gik rundt i lokalet, kikkede ud af vinduet mm. Derfor
var jeg overbevist
om at jeg blev taget ved næsen. Da vi var færdige stak han mig en æske
delfoler og sagde
skulle jeg få lyst til en cigaret, skulle jeg tage en sådan istedet for. Jeg
tog derfra med den
overbevisning at hele pakken med delfoler ville være væk inden jeg nået
hjem.
Jeg tog den første delfol 14.dage efter og det var ikke fordi at jeg havde
lyst til en cigaret,
men fordi at jeg havde lyst til en delfol.
2. gang gik lige så godt (jeg gik i gang med at ryge et års tid efter den
første suggestion)
jeg stoppede igen med at ryge uden nogle problemer. Han spurte mig dog
bagefter om
hvor lang tid jeg troede det havde taget, hvorefter jeg svaret ca. 8-10
minutter. Jeg fik så
lov til at se på uret og der var gået 40.min Det syntes jeg stadig var det
mest mærkelige
ved det hele, at man på den måde fuldstændig kan miste tidsfornemmelsen.

Manden hedder Henning Bergstrøm og bor Højbovej 3b 1,tv 2500 Valby Tlf./
36163303

Med venlig hilsen Danny Laybourn

Fra : janbach

Dato : 29-10-02 08:30

Hej Bo

Min erfaring omkring hypnose gælder begge sider af "disken". Jeg starter
med brugersiden.

For det første synes jeg det skal have et formål, du bliver vel heller
smittet med virus, blot for at prøve, hvordan der er - eller brækker et
ben? ))

Du skal vide, at dersom du gennem hypnose ønsker at ændre noget i dit
liv, så kan det kun gøres med varig effekt, hvis du forud for
behandlingen har gjort op med dig selv, og at du fastholder denne
beslutning. Hypnose kan aldrig blive en "helbredelse" (hverken imod at
ryge eller nervøse lidelser), det kan aldrig blive andet end en hjælp
til - din vilje skal så bevirke resten. Kan du det, kan virkningen af en
suggestion holde længe.

Min egen erfaring med "helbredelse" gennem hypnose er, at effekten
holder i op mod et par måneder - lidt afhængig af ens sindstilstand, og
afhængig af "det behandledes" vægt.

Men, det er også min erfaring, at hvis der er tale om eksistentielle
kriser, eller anden dybtgående behandling, kan man godt være en del "ved
siden af sig selv" de efterfølgende dage.

Som behandler har jeg selv brugt hypnose for mange år siden. Min
anvendelse af hypnose strakte sig til at bringe ting i
erindringslageret, gamle engrammer frem i nutiden, og dertil er hypnosen
effektiv. Der fremkommer ofte materiale den hypnotiserede ikke selv er
klar over på det aktuelle bevidsthedsplan, og man skal derfor være
yderst varsom med at fortælle, hvad man har fået oplyst, da det kan være
meget konfliktfyldt.

Du skal klart give dig selv et formål med at blive hypnotiseret, for
selv om det er en "let" behandling, så er det stadig en /behandling/, og
det er en behandling der i en begrænset tid kan få indflydelse på din
dagligdag.

Du er velkommen til at spørge mere specifikt, hvis du har yderligere
spørgsmål.

se evt. www.psykisk-institut.dk

Med venlig hilsen
Jan

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-10-02 17:23

On Tue, 29 Oct 2002 07:29:39 GMT, "janbach" <janbach.news@kandu.dk>
wrote:
Hej Jan Tak for det gode svar -
det gav noget at tænke over !

>Min erfaring omkring hypnose gælder begge sider af "disken". Jeg starter
>med brugersiden.

kan du hypnotisere ? så må du da godt email mig et tilbud

>For det første synes jeg det skal have et formål, du bliver vel heller
>smittet med virus, blot for at prøve, hvordan der er - eller brækker et
>ben? ))

jamen efter mange år med meditasion tror jeg at jeg har en fornemelse
tror jeg ....

> [...]
>ryge eller nervøse lidelser), det kan aldrig blive andet end en hjælp
>til - din vilje skal så bevirke resten. Kan du det, kan virkningen af en

Nahh men jeg forvnter somænd heller ikke nogen forløsning - snarre
klarhed !

>Min egen erfaring med "helbredelse" gennem hypnose er, at effekten
>holder i op mod et par måneder - lidt afhængig af ens sindstilstand, og
>afhængig af "det behandledes" vægt.

jamen det var det sammen jeg havde med meditasion som også fik mig til
at holde op med well hard core meditasion ... at jeg godt nok kun i
nogen timer opnåede en følse af utrolig klarhed ....som at være et med
årsag virkning og en fornemelse af at der var en logik der gjorede
alverdens forhold fornuftige - men det blev så efterfulgt af en
voldsom depresion der varrede i nogen timer.
da dte var sket nogen gange så holdt jeg op ...
hvis det er så bruger jeg nogen bånd og cd er i stedet der leder
tankerne og de er sgu go e....
men efter som jeg er nok både pysukotisk og paranoid ( ja det er godt
pakket ind det er ikke noget man kan mærke med mindre jeg siger det -
hwa jeg også gør hvis det er )

>Men, det er også min erfaring, at hvis der er tale om eksistentielle
>kriser, eller anden dybtgående behandling, kan man godt være en del "ved
>siden af sig selv" de efterfølgende dage.

Det vil nok være tilfældet har i en helt anden boldgade en gang prøvet
healing - jeg vil ikke sige jeg var ved siden af mig selv men jeg sov
18 timer i døgnet 3-4 dage efter

men jeg frygter ikke angst eller smerte jeg har været alkoholiker (
dipsoman ) i ja det begyndte da jeg var 11 år og tog fat for alvor
fra jeg var 18 til jeg blev 30 også holdte jeg holte jeg helt op .
men 700 ganges delir - det gir en et meget liberalt syn på pysisk
smerte i almindelighed

> [...]
>klar over på det aktuelle bevidsthedsplan, og man skal derfor være
>yderst varsom med at fortælle, hvad man har fået oplyst, da det kan være

hmm ja og nej .... det skal så nok være i samråd med min teaput igenem
7 år - hvad der er fornuftigt og ikke fornuftigt - om end jeg nok
synes hun pyller lidt om mig ....

> [...]
>dagligdag.
>
>Du er velkommen til at spørge mere specifikt, hvis du har yderligere

ja det pysologiske er jeg nogenlunde afklaret med beskrevet i tidliger
indlæg - noget med min biologiske far og den korte tid han boede
sammen med min mor jeg var under et år ... der er sket et eller andet
så har jeg en forbi for tudser og frøer .... den er dog aftagene.
også lidt mere der er for privat til at komme ind på her aht famille
og vi opere jo i et offentligt forum.

men så er der den sidste jeg er jo et vandvitigt nysegerigt menneske -
jeg tror sgu ikke på reinkarnation ikke med min fornuft men jeg tror
på at bevistheden kan have en ide om hvem man HAR VÆRET og den kunne
jeggodt tænke mig at høre.
ja dte lyder måske plat i en fagmands øre men hwa fan

>se evt. www.psykisk-institut.dk

det vil jeg
MvH
Bo M Mogensen

Fra : janbach

Dato : 29-10-02 22:31

Hej Bo,

> kan du hypnotisere ? så må du da godt email mig et tilbud

Nej, det vil jeg ikke. Det er for mange år siden, jeg reelt har været
aktiv på området - desværre!

> Nahh men jeg forvnter somænd heller ikke nogen forløsning - snarre
> klarhed !

Hvis du mener "klarhed" konkret, så er hypnosen ikke vejen. På samme
måde som drømme ofte udtrykker sig i symboler for det virkelige skete,
har de oplysninger der fremkommer under hypnose det med at skulle
"tolkes", før de bliver anvendelige i retning af at give "forståelse"
eller klarhed.

> men efter som jeg er nok både pysukotisk og paranoid ( ja det er godt
> pakket ind det er ikke noget man kan mærke med mindre jeg siger det -
> hwa jeg også gør hvis det er )

Med den erkendelse vil jeg ikke anbefale dig at søge hypnose.

> [...]
> fra jeg var 18 til jeg blev 30 også holdte jeg holte jeg helt op .
> men 700 ganges delir - det gir en et meget liberalt syn på pysisk

Ja, det er de færreste, der kan forstå disse ting, og det er vel også
derfor, det er så svært for mange at snakke om.

> hmm ja og nej .... det skal så nok være i samråd med min teaput igenem
> 7 år - hvad der er fornuftigt og ikke fornuftigt - om end jeg nok
> synes hun pyller lidt om mig ....

Det lyder ikke godt! hvis der er tale om en prof., må og skal
vedkommendes "person" være "usynlig". Det er jo ikke vedkommendes
følelser, der kan helbrede dig, men hendes viden og indsigt.

> [...]
> sammen med min mor jeg var under et år ... der er sket et eller andet
> så har jeg en forbi for tudser og frøer .... den er dog aftagene.

Det er godt, hvis det er i aftagende. Nu vil jeg ikke forsøge at sætte
"gang" i noget, men prøv at tænke over følgende, som jeg tænker på i
forbindelse med frøer og tudser:

Hvornår du har oplevet det, ved jeg ikke, men på et måske relativt
tidligt tidspunkt tror jeg, du har oplevet enten din egen eller andres
angst for at du eller nogen skulle dø.

Grunden til disse tanker er, at frøer og tudser, symbolsk står for noget
vedrørende døden. Symboldannelsen er fremkommet i meget gammel tid, hvor
netop frøer og tudser var "sjælebærere". Når et menneske døde, tog den
dødes sjæl bolig i et af de nævnte dyr (firben og snoge var også
sjælebærere). Sådan var troen dengang.

Og, som en lille krølle på dette. Alle de dyr der blev betragtet som
sjælebærere, var alle storkens føde. Når nu storken åd "de døde sjæle",
var det såre naturligt, at det også blev denne fugl, der ved sit
vingeslag brakte vingesuset (ånde - livsånden) ind i kvinden, og altså
kom til at stå som symbol for "sjælebringere".

> også lidt mere der er for privat til at komme ind på her aht famille
> og vi opere jo i et offentligt forum.

Du er velkommen til - gennem min hjemmeside, at skrive til mig via min
normale E-mail. Men i yderst begrænset omfang!!!

Kærlig hilsen
Jan

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-10-02 18:58

On Tue, 29 Oct 2002 21:30:39 GMT, "janbach" <janbach.news@kandu.dk>
wrote:
Hej Jan

>Nej, det vil jeg ikke. Det er for mange år siden, jeg reelt har været
>aktiv på området - desværre!

kan du anbefale nogen ?

> [...]
>har de oplysninger der fremkommer under hypnose det med at skulle
>"tolkes", før de bliver anvendelige i retning af at give "forståelse"

jamen det mener jeg nok at kunne magte -

>Med den erkendelse vil jeg ikke anbefale dig at søge hypnose.

Puhhh - ja men det er sgu ikke så galt som det lyder - det var ikke så
sjovt da jeg var barn - var ufatelige agrasiv som teenager ja de er
de well men det her var tnt :)
sagt på en anden måde det kontrolere ikke mig !

>Ja, det er de færreste, der kan forstå disse ting, og det er vel også
>derfor, det er så svært for mange at snakke om.

det er helved - der er ikke en bund man ikke når - men der er generelt
et problem med alkoholisme og sikkert også narkomani de sidste er jeg
godt nok fremmed for mend et er næsten umuligt at forstå eller
forkalre det for nogen der ikke har prøevt det - det er lieg så svært
som for enmand at fatte den kvindelige mens cyklus ...

>Det lyder ikke godt! hvis der er tale om en prof., må og skal
>vedkommendes "person" være "usynlig". Det er jo ikke vedkommendes
>følelser, der kan helbrede dig, men hendes viden og indsigt.

Nahh hun er sgu go du - efter 1 år og 2 mdr så drak jeg min sidste
genstand - det var 66 % min motivasion og 33 % hendes vejledning
sagen er bare hvis jeg bliver truede eller såret så lukker jeg af for
mine følser også er behandlingen værdiløs.

> [...]
>
>Hvornår du har oplevet det, ved jeg ikke, men på et måske relativt
>tidligt tidspunkt tror jeg, du har oplevet enten din egen eller andres

mon ikke min morfar lige var død der om kring - men det var nu sært
med den frø for jeg kunne mærke der skulle ske noget ubehagligt før
det rent faktisk skete ??

> [...]
>netop frøer og tudser var "sjælebærere". Når et menneske døde, tog den
>dødes sjæl bolig i et af de nævnte dyr (firben og snoge var også

betragtes de som anerkendete arke typer ?

> [...]
>vingeslag brakte vingesuset (ånde - livsånden) ind i kvinden, og altså
>kom til at stå som symbol for "sjælebringere".

ok der af lidt uden for diskusionen - men børnen kommer med storken
jeg viste faktisk ikke det havde nogen dyber betydning

>Du er velkommen til - gennem min hjemmeside, at skrive til mig via min
>normale E-mail. Men i yderst begrænset omfang!!!

jow tak

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Klaus Andersen

Dato : 31-10-02 11:21

Hej Bo

Der du interesseret i hypnose kan du e-maile mig eller se min
hjemmeside www.strateg.dk

Hypnose er blot en ændring af dit fokus, oftest i en afslappet
tilstand. Ingen overtager dit sind, og du kan hele tiden være ved
bevidsthed. Hypnose bruges som udgangspunkt til at skabe forandring
med.

Hvis du blot er ude efter eksperimenter, vil jeg anbefale at lære
teknikken Mind Power for Life. Med den kan du selv bringe dig til
dybde-afspændte tilstande og arbejde med visualisering eller blot
slappe af.

Hilsen Klaus
(Jeg er NLP Master og uddannet i hypnose i USA og Danmark)

Fra : heseda

Dato : 30-10-03 16:55

"Klaus Andersen" skrev d. 31-10-02 11:21 dette indlæg :
> [...]
> slappe af.
>
> Hilsen Klaus
> (Jeg er NLP Master og uddannet i hypnose i USA og Danmark)

Hej.
Jeg følger meget spændt med i denne debat og har selv stillet et
spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/21176
Jeg synes stadig ikke at jeg er kommet nærmere "rersultatet"
Mvh.
Heseda

http://www.kandu.dk/