Nokia 7210, hvad er fejlen?
Fra : Kim Lassen

Dato : 21-10-02 00:50

Der blev tidligere nævnt i gruppen, at man ikke skulle købe de første
Nokia 7210 der kom på markedet pga. fejl. Min lokale Orange forhandler
har fået dem hjem til 3699,- kr., men jeg måtte ikke købe dem pga. der
var fejl på alle de enheder de havde modtaget.

Hvad med SONOFON, TDC, osv. som er startet på salget af 7210. Er de så
også defekte? Skal de retur? Hvis nej, så vil jeg blot købe 7210 hos en
anden forhandler og sætte mit Orange kort i :)

Fra : Michael Jensen

Dato : 21-10-02 15:18

"Kim Lassen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med SONOFON, TDC, osv. som er startet på salget af 7210. Er de så
> også defekte? Skal de retur? Hvis nej, så vil jeg blot købe 7210 hos en
> anden forhandler og sætte mit Orange kort i :)

TDC har ihvertfald modtaget deres, som virker fint. Jeg har selv købt 1stk.
hos deres Telebutik i Fredags.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-10-02 20:51

"Kim Lassen" <deep@get2net.dk> wrote

> [...]
> har fået dem hjem til 3699,- kr., men jeg måtte ikke købe dem pga. der
> var fejl på alle de enheder de havde modtaget.

Orange's kvalitetskontrol har vist, at lyd-kvaliteten er for dårlig.
Derfor kan de ikke købes via Orange, før kvaliteten er acceptabel.

--
Mvh Henrik.

Fra : Michael Jensen

Dato : 21-10-02 21:45

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Orange's kvalitetskontrol har vist, at lyd-kvaliteten er for dårlig.
> Derfor kan de ikke købes via Orange, før kvaliteten er acceptabel.

Men er dette ikke blot et software spørgsmål, som nemt kan tilrettes? Eller
er der tale om en fejl i nogle komponeter i telefonen?

Min Nokia 7210, lider ikke synderligt meget af problemer med lydkvaliteten.
Den kører med software 3.09 fra d. 2/10-2002. Er det egentlig den nyeste?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-10-02 22:53

"Michael Jensen" <michael@FJERNDETTEfreezz.dk> wrote

> Men er dette ikke blot et software spørgsmål, som nemt kan tilrettes?
Eller
> er der tale om en fejl i nogle komponeter i telefonen?

Jeg er ikke klar over om det er sw eller hw der fejler...jeg ved bare, at
den ikke kunne godkendes pga for dårlig lyd.
Den skulle knase/skratte i højttaleren.

--
Mvh Henrik.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 21-10-02 23:08

> Jeg er ikke klar over om det er sw eller hw der fejler...jeg ved bare,
> at den ikke kunne godkendes pga for dårlig lyd.

Jeg har snakket med en medarbejder fra TeleService. De havde endnu ikke
fået udstyr til at reparere Nokia 7210 endnu. Men han mente (han under-
stregede at han _ikke_ var sikker) at det blot var en software fejl.

Flot Nokia!!!

Fra : Basic Electronics

Dato : 22-10-02 16:57

nok engang en ny nokia med softwarefejl