Under hvilke(n) film har forladt biografen~
Fra : Claus Sørensen

Dato : 21-10-02 00:38

På foranledning af Thomas Tomcat i tråden "Tal til hende" opretter jeg
hermed en tråd om:

Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Jeg synes selv, at emnet er interessant, selvom jeg aldrig kunne finde på at
forlade biografen før tid, da en film kan have en slutning som opvejer det
hele.

Vanilla Sky er eksempel på sådan en film, hvor man intet får ud af den, hvis
man forlader den selv fem minutter før slutningen. Og hvor den er ret
kedelig (efter min mening) fra det 10. minut til det sidste kvarter.

De herligste hilsner

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-10-02 00:50

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> skrev:

> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Jeg forlod "Hærværk" før den var færdig. Jeg blev siddende under
"Himmel og Helvede", men kun fordi det var til en gallapremiere. Både
den og en del andre danske film, som jeg dog klogeligt holdt mig væk
fra, ville normalt have udløst en udvandring.

>Vanilla Sky er eksempel på sådan en film, hvor man intet får ud af den, hvis
>man forlader den selv fem minutter før slutningen.

Jeg holdt ud til den bitre ende, men slutningen ændrede dog ikke min
endelige dom: L-O-R-T.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-10-02 14:54

> Jeg forlod "Hærværk" før den var færdig.

Den er ikke fantastisk, men jeg måtte simpelthen se, hvor langt ud det kom
med alt det druk.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : thomas tomcat

Dato : 21-10-02 00:59

så lægger jeg ud med en genudsendelse,

Jeg havde været i USA og set trailer til Godzilla, og syns den så heeelt
fantastisk ud. Måneder senere, da den endelig havde premiere i Odense, havde
jeg kæresten med inde. Efter ca. halvvejs spørger jeg hende Skal vi gå?

Hun: narj. Mig : Okay, jeg er ikke ved at dø..

Slog mig til tåls, men 5 min senere hvisker hun: Pst, gælder dit tilbud
stadig?

Så gik vi hjem og hyggede med rødvin og ostemadder, mens det regnede udenfor

PS. så'e senere traileren igen, og syns stadig, den er suveræn. men det er
jo næsten en helt anden tråd

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 11:44

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> Jeg havde været i USA og set trailer til Godzilla, og syns den så heeelt
> fantastisk ud.

Jeg så Godzilla to gange. Den dag i dag fatter jeg stadig ikke, hvad
der fik mig til at se den anden gang.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Please do not put words or intentions in my mouth
The RockBear. ((^)) to which I do not subscribe; I get in enough

Fra : thomas tomcat

Dato : 21-10-02 14:35

in article m3of9ohy0q.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk, Peter B. Juul at
pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk wrote on 21/10/02 12:44:

> Jeg så Godzilla to gange. Den dag i dag fatter jeg stadig ikke, hvad
> der fik mig til at se den anden gang.

drengedrøm om nomination til Guiness?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 14:57

> drengedrøm om nomination til Guiness?

Måske. Jeg havde premierebillet til Imperial, men fik så fingrene i
noget forpremierepjat til Palads.

Palads-oplevelsen blev noget forstyrret af, at jeg sad på første række
og der var en stadig strøm af checkede teenagere, der gik ud og ind af
salen i procession. (At piger går på toilettet flere sammen er kendt,
men at drenge går ud og ind af biografer sammen er ny information.)

Måske håbede jeg at Imperials lyd og bedre siddepladser ville forbedre
oplevelsen?

Min konklusion var i hvert fald, at Jurassic Park 2 gjorde et bedre
job med at give os en moderne udgave af Godzilla.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-10-02 18:32

Peter B. Juul skrev:

> (At piger går på toilettet flere sammen er kendt,

Har videnskaben nogensinde afdækket, hvad de laver sammen derude?

--
Mvh. Peter
"Step aside everyone! Sensitive love letters are my specialty. 'Dear

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 18:40

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> writes:

> Har videnskaben nogensinde afdækket, hvad de laver sammen derude?

Det blev afsløret i "The Sweetest Thing".
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : AJC

Dato : 21-10-02 20:14

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message

> Har videnskaben nogensinde afdækket, hvad de laver sammen derude?

Når nu en undersøgelse har vist at alle piger/kvinder har biseksuelle
tendenser, så giver svaret jo næsten sig selv!

Mvh
AJC.

---

Fra : Troels

Dato : 22-10-02 13:06

> Når nu en undersøgelse har vist at alle piger/kvinder har biseksuelle
> tendenser, så giver svaret jo næsten sig selv!

Hvor har du læst den undersøgelse henne?

/Troels

PS. Læg lige mærke til hvor pænt jeg quoter i dag

Fra : Mikkel Winther

Dato : 22-10-02 01:18

In <news:ap1dmu$40p$1@sunsite.dk>, Peter Bjerre Rosa babbled:

> Har videnskaben nogensinde afdækket, hvad de laver sammen derude?

Du mener at du aldrig har fulgt efter dem bare for at finde ud af, at det
rent faktisk ikke er så spændende som man umiddelbart skulle tro? Det troede
jeg var en fast del af enhver ung mands opvækst. Men det er måske bare
mig...

m.
--
"So I was sitting in my cubicle today, and I realized, ever since I started
working, every single day of my life has been worse than the day before it.

Fra : Stefan Holm

Dato : 21-10-02 20:09

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> writes:

> Har videnskaben nogensinde afdækket, hvad de laver sammen derude?

Det er da velkendt, at de gør det for at give næring til drenges
fantasier.

--
"They got the mustard out!"

Fra : Anders Nielsen

Dato : 21-10-02 02:25

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aovepm$j5s$1@news.net.uni-c.dk...
> På foranledning af Thomas Tomcat i tråden "Tal til hende" opretter jeg
> hermed en tråd om:
>
> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Jeg har endnu ikke gået før tid, men der har været flere gange hvor jeg har
ønsket jeg gjorde. F.eks Starwars 1 og 2 og the Time Machine (argh den blev
værre og værre!)

Mage til bras skal man lede længe efter

/Anders

Fra : Michael Skov

Dato : 21-10-02 04:43

Jeg gik under bugsy. GAAAAAAAAAAAAAAAB.

MU!

Fra : Per Kristensen

Dato : 21-10-02 07:41

Claus Sørensen" <cs@chbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man forlader den selv fem minutter før slutningen. Og hvor den er ret
> kedelig (efter min mening) fra det 10. minut til det sidste kvarter.

Jeg har én gang gået fra en film. Det var filmen med den danske titel
"Påskeøens Hemmelighed" eller noget i den stil. En rigtig plat Indiana Jones
wannabee.

Min brors kone gik ved pausen i Lord of the Rings. Så gad hun ikke se mere.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-10-02 08:15

Eyes wide shut, jeg blev totalt træt af at høre den samme den samme
tone blive hamret igen og igen på det klaver imens der intet skete i
handlingen.
Wild Wild West gad jeg heller ikke se færdig, det på trods af at jeg
er stor fan af hjernedød action.
Jeg var også på nippet til at smutte under Hannibal og burde have
gjort det.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Per Kristensen

Dato : 21-10-02 15:09

> Eyes wide shut, jeg blev totalt træt af at høre den samme den samme

hmmm ellers en OK film da.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 21-10-02 08:31

> [...]
> hermed en tråd om:
>
> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Kunne aldrig finde på at forlade biffen midt under en film:
1) Det må være irreterende for de andre gæster, ligesom når folk ikke kan
holde sig en hel film, og er nød til at gå frem og tilbage for at tisse el.
ryge. (eller folk der i biffen absolut højlydt skal konstatere at filmen
sucks)

2) Som tidligere nævnt kan filmen indeholde ting i slutningen, som måske
ikke ligefrem gør filmen god, men trods alt værd at se.

3) Det vigtigste, jeg er for nærrig, har jeg betalt for at se en film, så
vil jeg sgu også se den færdig

Har dog sovet under Sergent Bilbo... det er jo ca. ligeså irreterende for de
andre gæster, ihvertfald hvis man har tildens til snorken.

Mvh. Brian

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-10-02 09:07

Rikke & Brian wrote:
> Har dog sovet under Sergent Bilbo... det er jo ca. ligeså irreterende
> for de andre gæster, ihvertfald hvis man har tildens til snorken.

Jeg faldt i søvn til Apollo 13, men det var også efter en halv-hård weekend.
Vi var 3 gutter sammen i biffen, og alle sov på et tidspunkt. Det lykkedes
os mere eller mindre at stykke filmen sammen bagefter. Derudover faldt jeg
også i søvn til Pelikan notatet, tysk synkroniseret.

/nikolaj

Fra : Martin Kvindal

Dato : 21-10-02 13:35

Nikolaj Borg wrote:

> [...]
> tidspunkt. Det lykkedes os mere eller mindre at stykke filmen sammen
> bagefter. Derudover faldt jeg også i søvn til Pelikan notatet, tysk

Da jeg faldt i søvn til "Enemy of the State", havde jeg også betragtelige
tømmermænd. Men endnu vigtigere var det, at der var utrolig behagelig
varmt i Cinecity Århus' store sal den dag. Stolen virkede også særlig
blød, men dét tror jeg var indbildning. Og filmen er der jo heller intet
at udsætte på ...

--
Med venlig hilsen,
Martin Kvindal

Fra : thomas tomcat

Dato : 21-10-02 14:32

in article czOs9.145656$Qk5.5599048@news010.worldonline.dk, Nikolaj Borg at
nikol@jSbPoArMg.dk wrote on 21/10/02 10:07:

> Jeg faldt i søvn til Apollo 13

jeg faldt i søvn til Desperado under intro'en. Vågnede til credits'ne. Det
er vistnok en okay film, jeg sku bare ha holdt mig til lys øl før.

Tilgengæld faldt jeg i søvn til Batman 3 omtrent midtvejs, simpelthen fordi
jeg kedede mig. De andre bekræftede bagefter, at det ikke gjorde noget.

Bortset fra det: Jeg syns helt sikkert ikke, der er noget i vejen for at
forlade salen pga inkompatibilitet med filmen.
Kommer helt an på, hvordan man gør det. Jeg kan godt finde ud af at gå
fra en film uden at genere de blivende gæster.

Fra : Per Kristensen

Dato : 21-10-02 15:11

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> os mere eller mindre at stykke filmen sammen bagefter. Derudover faldt jeg
> også i søvn til Pelikan notatet, tysk synkroniseret.

Der blev spurgt om at forlade biffen og ikke sove.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 15:17

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> writes:

> Der blev spurgt om at forlade biffen og ikke sove.

Tråde udvikler sig.

Da jeg studerede gik jeg tit i biffen mandag, fordi der var noget, der
hed billigdag.

Jeg husker min frustration over igen og igen at falde i søvn under Ed
Wood, fordi jeg syntes (og synes) at det var (og er) en glimrende film.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Per Kristensen

Dato : 22-10-02 14:04

Da jeg så The Matrix i biffen, var der en kvinde der snorkede højlydt midt
under scenen hvor de befrier Morpheus.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 22-10-02 14:13

Per Kristensen skrev:

> Da jeg så The Matrix i biffen, var der en kvinde der snorkede højlydt
> midt under scenen hvor de befrier Morpheus.

Argh - helligbrøde! Hvor er Tarok-sniperen, når man har brug for ham?

("Too early?", som Leno ville have spurgt ...)

--
Mvh. Peter
"Er der en, der har koden til uendeligt liv?"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-10-02 14:59

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> writes:

> Da jeg så The Matrix i biffen, var der en kvinde der snorkede højlydt midt
> under scenen hvor de befrier Morpheus.

Interessant symbolik...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : Brian Petersen

Dato : 21-10-02 15:55

Åh, ja, jeg snorkede højlydt (og befandt mig yderst godt med det) under Jane
Campions The Piano -ADDDDDDDDDRRR!

Fra : Mikkel Winther

Dato : 21-10-02 09:34

In <news:aovepm$j5s$1@news.net.uni-c.dk>, Claus Sørensen wrote:
> På foranledning af Thomas Tomcat i tråden "Tal til hende" opretter jeg
> hermed en tråd om:
>
> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Jeg går aldrig før filmen er slut. Men jeg var fanme tæt på da jeg så "Kat".
Det er klart en af de dårligste film jeg har set nogensinde.

m.
--
"We figure an abortion clinic is a good place to meet loose women. Why else
would they be there unless they like to fuck?"

Fra : Jeppe Møller

Dato : 21-10-02 10:08

Hvis jeg ikke havde min bror og hans kammerat med var jeg gået til
Gladiator.
- Første gang tanken har strejfet mig at forlade en film.
Sådan noget storladent bavl!
/Jeppe

Fra : Per Kristensen

Dato : 21-10-02 15:11

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord PUNKTUM dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gladiator.
> - Første gang tanken har strejfet mig at forlade en film.

SSssssshhhhhhhh

Fra : Jonas Wilstrup

Dato : 21-10-02 10:50

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> wrote in

> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Jeg gik til Batman & Robin. Jeg var en stor fan af de to første film, og
kunne til dels leve med den tredje da Jim Carrey var i storform i den
periode.

Men da de i Batman & Robin giver sig til at spille ishockey med en diamant
skred jeg... føj-ha

- Jonas

Fra : Mille

Dato : 21-10-02 10:49

Faldt i søvn til Den sidste Kejser -aj, den var lang...
Faldt ligeledes i søvn til den sidste Olsenbandenfilm..den hvor de er
gamle,,kan sg .. ikke engang huske hvad den hedder...
Gik under Batman..kunne simpelthen ikke holde støjniveauet ud!!!

Mille

Fra : thomas tomcat

Dato : 21-10-02 15:00

in article ap0imt$qk0$1@news.net.uni-c.dk, Mille at bente_beks@hotmail.com
wrote on 21/10/02 11:49:

> Faldt i søvn til Den sidste Kejser -aj, den var lang...

minder mig om, at jeg gik fra 7 år i Tibet.

* Gaaab.*

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-10-02 15:21

"thomas tomcat" <tomcat@pc.dk> escribió

> minder mig om, at jeg gik fra 7 år i Tibet.

Begge film ligger ellers højt på min liste over favoritter.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 11:33

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> writes:

> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Batman & Robin - jeg skred, da den tredje musikvideo startede og
Alicia Silverstone kørte motorcykelræs. Hvorfor? Jeg tænkte "Jeg kan
blive siddende her og glo eller jeg kan tage hjem og sove. Jeg vil
helst sove."

Blade 2 - jeg skred ca. en time inde i filmen, mens
vampyr-"elite"-soldaterne og Blade var til techno-bal. Jeg skred fordi
jeg kedede mig og syntes, at filmen larmede for meget til at jeg kunne
blunde i sædet.

> Vanilla Sky er eksempel på sådan en film, hvor man intet får ud af den, hvis
> man forlader den selv fem minutter før slutningen. Og hvor den er ret
> kedelig (efter min mening) fra det 10. minut til det sidste kvarter.

Nu får man så heller ikke noget ud af Vanilla Sky ved at se den
færdig. Den er en af disse "vi prøver at virke filosofiske, selv om vi
ikke aner hvordan man gør"-film, der blev så populære i Matrix'
kølvand.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Prankster Kineses

Dato : 21-10-02 12:27

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> [...]
> færdig. Den er en af disse "vi prøver at virke filosofiske, selv om vi
> ikke aner hvordan man gør"-film, der blev så populære i Matrix'

I Matrix kølvand? Tjah både og, "Vanilla Sky" er jo en genindspilning af den
spanske "Abre los ojos" (Open Your Eyes) som er lavet før Matrix. "Dark
City" er så vidt jeg husker også fra før Matrix.
De er alle variationer over omverdens- og hjernen-i-karret-problematikken
fra filosofien, men jeg giver dig da helt ret i at ingen af førnævnte film
(og Matrix i særdeleshed) er særlig dybe.
De lider alle under som problem som også AI gør: De skitserer kun det
filosofiske problem, men undgår diskussion og løsninger.

Kasper.

Fra : thomas tomcat

Dato : 21-10-02 15:37

film, som jeg ikke gik fra, og bagefter fortrød at jeg ikke var gået:
(+undskyldning)
A.I. (den var hele tiden liiige ved at gå i gang, og alting var jo "flot")

den med Ole Ernst som landmand (havde min mor med)

Forbrydelsens Element (samtlige medier hylede og skreg om, at den var god,
så mig og kammerat mente, det måtte være os, der var noget galt med. Ei,
hvor vi kedede os.)

Vanilla Sky (men hun var bare så NUTTET, ms Cruiz)

Beverly Hills Cop 3 (jeg var depri i forvejen)

Wild Wild West (øh - gad ikke rejse mig ?)

en japansk, "bjerget Narayama" el sådan noget lignende ("vi havde betalt")

Punisher (2 skæve kammerater syns den var fed.. snork, støn.. Endda i een af
de bittesmå i Palads' kælder)

-----------------------
ak ja. Livet kan være hårdt.

Fra : Kasper Bang

Dato : 21-10-02 11:16

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> wrote:
> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Jeg er kun én gang udvandret, men det var til gengæld velfortjent. På
en regnfuld dag i New York søgte jeg tilflugt i en biograf. Jeg havde
ikke tjekket anmeldelser og omtaler, så jeg så "Party Girl"
(http://us.imdb.com/Title?0114095). Sjældent har jeg (halv-)set en så
uinteressant og sjusket film. Af gode grunde har I næppe set den.

Amerikanerne er "gode" til at udvandre - de gør det ofte og gerne
højlydt, så man ikke er i tvivl om, at filmen ikke faldt i deres smag.
Det oplevede jeg også under "Waterworld" samme år. Det er bl.a.
grunden til, at jeg (næsten) aldrig gør det. Man risikerer at genere
andres oplevelse af filmen. Derfor skylder man sig selv og ikke mindst
andre at læse lidt om filmene, inden man går i biografen.

MVH/Kasper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 13:14

johnnyhefty@hotmail.com (Kasper Bang) writes:

> Amerikanerne er "gode" til at udvandre - de gør det ofte og gerne
> højlydt, så man ikke er i tvivl om, at filmen ikke faldt i deres smag.

Desværre er de også gode til at vade ind og ud af salen og omkring i
salen af alle mulige andre årsager. Og gode til at blive siddende med
et hylende barn på skødet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : thomas tomcat

Dato : 21-10-02 14:40

in article m3iszwhtvh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk, Peter B. Juul at
pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk wrote on 21/10/02 14:13:

> Desværre er de også gode til at vade ind og ud af salen og omkring i
> salen af alle mulige andre årsager. Og gode til at blive siddende med
> et hylende barn på skødet.

okay, several points well made. Men alligevel: allerførste gng, jeg var i
bio i USA, NY-bif til Color Purple. Jeg anede ikke, at folk var sådan, og
blev meget overrasket. Man græd højlydt, snøftede, hulkede, pudsede næse,
grinede, heppede på helt(inden) , da hun endelig gjorde det rigtige, m.m.

Lidt lissom til Imperial premiere herhjemme. Jeg nød det

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 14:59

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> okay, several points well made. Men alligevel: allerførste gng, jeg var i
> bio i USA, NY-bif til Color Purple.

For mig var det The Phantom Menace i en multiplex i New
Orleans. Billetterne kostede $4.50.

Jeg oplevede det samme i en imax-bif i samme by. Hvorfor i alverdens
riger og lande nogen vælger at tage et to-tre-årigt barn med ind for
at se en 3D-dinosaur-film fatter jeg ikke.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."

Fra : Ole Kofoed

Dato : 21-10-02 14:01

"Claus Sørensen" <cs@chbs.dk> skrev i en meddelelse
> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Til sydkoreanske "The Butterfly" på dette års NatFilm, Husets Biograf havde
endda venteliste på folk der gerne ville ind og se den - I gik ikke glip af
noget hvis I stadig ærgrer jer;)

Også til sydkoreanske "The Soul Warriors" måtte jeg og 2 andre udvandre for
et par år siden, men det var pga. den var over en 1/2 time forsinket og der
var dømt natbus til Roskilde hvis vi skulle se den færdig, den er siden
blevet anskaffet på DVD for at få afslutningen med.

Mvh.

Ole

Fra : LA2

Dato : 21-10-02 15:55

> [...]
> hermed en tråd om:
>
> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Udvandrede til en eller anden Lambada film, som min kæreste der selv dansede
gerne ville se. 10 min. senere ville vi begge bare ud. Hvis nogen andre har
set den var det den hvor man begynder i regnskoven. De indfødte danser den
æggende Lambada dans (ironi), kun for at blive afbrudt af firehjulstrækkere
og arbejdsmaskiner. Disse kører forbavsende hurtigt gennem en tæt regnskov.
Det var de onde mænd der ville fælde skoven. Stammens ældste beslutter sig
for at sende den lokale skønhed, klædt i en kridhvid kjole, til USA for at
danse bagmændene til fornuft......så var det vi gik.
Endnu en kvalitets film fra Golan .....
LA2

Fra : Brian Petersen

Dato : 21-10-02 15:54

Vanilla Sky - jeg kan tilslutte mig Niels Søndergaards hårde dom: CRAP.

Jeg er udvandret demonstrativt under flg. film:

An Indecent Proposal (1993)
Takashi Miikes Dead or alive (1999)
Nagisa Oshimas Empire of the Senses (1976)

I anmeldersammenhænge er man naturligvis nødt til at blive siddende uanset
hvor ringe filmen er, men jeg er da gået fra Love Me (2000) samt en del
andre sager på filmfestivaler, hvor der ikke er tid til at være høflig. Som
regel er jeg dog en tålmodig sjæl - især når jeg har betalt for billetten.

Fra : Brian Petersen

Dato : 21-10-02 15:59

Hov, Brian, du glemte dengang du var lige ved at gå fra Brian De Palmas
vamle Mission to Mars? Hvad var det nu der holdt dig tilbage? Nå jo, jeg
troede der var buffet bagefter, men det var det ikke - det var en billig
galla med marssand og cigaretter...!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 16:25

"Brian Petersen" <kanal@klog.dk> writes:

> [...]
> vamle Mission to Mars? Hvad var det nu der holdt dig tilbage? Nå jo, jeg
> troede der var buffet bagefter, men det var det ikke - det var en billig

Det sære ved den i øvrigt ganske udmærkede men ikke fremragende film
er, at folk primært skabte sig hysterisk over slutningen fremfor over
den Apollo 13-agtige del, der udgjorde over halvdelen af filmen.

Grunden til at jeg kalder det sært er, at det var slutningen trailerne
og filmplakaterne handlede om.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Morten Steen

Dato : 21-10-02 16:43

> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Ikke helt, men jeg var en MILLIMETER fra at skride fra "Astro Zombies"
(1968). FUCK, hvor er den bare dårlig. Det kan næsten ikke beskrives med
ord. Men John Carradine har altså de skøreste fingre i den film, og fingrene
alene var nok til at blive hængende...

Morten

Fra : Claus Sørensen

Dato : 21-10-02 18:52

Morten Steen wrote:

> [...]
> ord. Men John Carradine har altså de skøreste fingre i den film, og
> fingrene alene var nok til at blive hængende...

Den ligger som nr. 51 i Bund 100 på Internet Movie Database.

Gæt hvilken dansk film som ligger på en 23. plads i bunden...

Bund 100:

http://us.imdb.com/bottom_100_films

De herligste hilsner

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-10-02 20:34

Claus Sørensen skrev:

> Gæt hvilken dansk film som ligger på en 23. plads i bunden...

Jeg ville have gættet på sagaen om Kim Skov. Men han er åbenbart røget
helt ud ...

--
Mvh. Peter
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is,

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 21:31

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> writes:

> Jeg ville have gættet på sagaen om Kim Skov. Men han er åbenbart røget
> helt ud ...

Den er oppe på 2,5. En del har stemt 10, fordi de fandt hetzen pinlig,
antager jeg.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-10-02 23:17

On Mon, 21 Oct 2002 21:33:44 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<peter@filmsvar.dk> wrote:

>Jeg ville have gættet på sagaen om Kim Skov. Men han er åbenbart røget
>helt ud ...

Folk er så jantelovsagtige... "Du skal ikke tro at din film ikke er
noget"

(eller... øh...)

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 21:29

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> writes:

> Gæt hvilken dansk film som ligger på en 23. plads i bunden...
>
> Bund 100:
>
> http://us.imdb.com/bottom_100_films

"If you liked this movie we recommend 'Ernst og lyset'"

Stakkels Anders Thomas Jensen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Max

Dato : 21-10-02 17:30

Henry V
http://us.imdb.com/Title?0097499

Efter lidt over en time's øretortur
We few....we happy few: jeg er sikkert en af dem!

Fra : Mikael Eriksen

Dato : 21-10-02 17:59

Sjovt emne, og jeg var lige ved at påstå, at jeg aldrig var udvandret, men
kom så pludselig i tanke om, at Maverick med Mel drengen fik jeg aldrig set
slutningen på - heller ikke, da den var i tv nogle år senere. Og jeg er
stadig den dag i dag overbevist om, at jeg ikke er gået glip af noget som
helst.

Er til gengæld faldet i søvn to gange i Imperials sæder, begge gange til
Star Wars, så nu er det slut med at betale for den slags gejl.

/mikael

Fra : Morten DH

Dato : 21-10-02 18:24

> [...]
at
> forlade biografen før tid, da en film kan have en slutning som opvejer det

Jeg kunne heller ikke drømme om at udvandre - har et princip om at jeg ser
en film færdig (også på video) uanset hvor dårlig den er...
Kan stadig huske min første tur i en Københavner biograf, kendte slet ikke
til begrebet "at gå før filmen sluttede" - det gjorde man bare ikke... men
der sad vi 2 provinsbønder der var taget helt til Kbh for at se Romper
Stomper (Årgang 93) og måbede mens salen bare tømtes efter et kvarter - vi
sad kun os og et par stykker andre til tilbage... Syntes iøvrigt filmen var
udemærket...

Fra : René Eske Jensen

Dato : 03-11-02 19:41

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> [...]
vi
> sad kun os og et par stykker andre til tilbage... Syntes iøvrigt filmen

Den er ret god. Men da Gladiator kom på DVD markedsførte man ligeledes
Romper Stomper pga. Russell Crowe. Jeg tror at folk der har købt den pga.
Gladiator fik sig noget af en overraskelse.

Mvh. René

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-10-02 18:25

Claus Sørensen skrev:

> Under hvilke(n) film har du forladt biografen før den var færdig?

Jeg kunne aldrig drømme om at forlade en film i biografen. Som regel ser
jeg kun film, jeg er ret sikker på at være interesseret i, og desuden
ville jeg føle det som spild af penge at smutte før tid. Argumentet om,
at det er spild af tid at blive, kender jeg godt, men så kostbar er min
tid nu heller ikke.

Til gengæld sker det meget, meget ofte, at jeg dropper en film i
fjernsynet efter kort tid. Senest var det Mimic, hvor jeg sagde til mig
selv, at hvis der dukkede flyvende menneske-kakelakker op, så var jeg
skredet. Og hvad skete der ...

--
Mvh. Peter
"You ain't leading but two things right now. Jack and Shit. And Jack

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-10-02 18:27

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Jeg kunne aldrig drømme om at forlade en film i biografen.

Jeg huskede lige et par grunde mere: For det første synes jeg, det er
direkte uforskammet over for andre biografgængere, hvis man vader ud
under forestillingen. Det vil uvægerligt tiltrække opmærksomhed.

For det andet plejer jeg at falde i søvn, hvis en biograffilm keder mig,
og så giver det ligesom sig selv ...

--
Mvh. Peter
"I am the man with no name, Zap Brannigan at your service."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 18:38

> [...]

> direkte uforskammet over for andre biografgængere, hvis man vader ud
> under forestillingen. Det vil uvægerligt tiltrække opmærksomhed.

Det er et ynke-argument. Vi, der af og til går, er ikke nødvendigvis
uden etikette.

Ved Batman & Robin sad jeg så langt fra de ti-tyve andre, der så den i
Imperial, at problemet var fraværende.

Ved Red Corner sad jeg nede foran, yderst i en række.

Ved Blade 2 - se Red Corner.

At nogen rejser sig stilfærdigt og går er bestemt mindre irriterende
end den udbredte tendens til at sidde og småsnakke eller højtsnakke,
når filmen ikke lige passer en.

> For det andet plejer jeg at falde i søvn, hvis en biograffilm keder mig,
> og så giver det ligesom sig selv ...

Red Corner igen: Jeg faldt i søvn. Da jeg vågnede, sov rune. Så sov
jeg lidt videre, imens vågnede rune og faldt i søvn igen. Da jeg
vågnede næste gang var det klart, at jeg ikke kunne følge med mere og
at jeg var ligeglad. Så jeg sagde til Rune, at jeg gik hjem. Det hørte
han ikke, for han sov. Da han vågnede, gik han.

--
Peter B. Juul, o.-.o There are 10 types of people in the world.
The RockBear. ((^)) Those who understand binary

Fra : Raxzer

Dato : 21-10-02 19:54

On 21 Oct 2002 19:38:13 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

> [...]
>at jeg var ligeglad. Så jeg sagde til Rune, at jeg gik hjem. Det hørte
>han ikke, for han sov. Da han vågnede, gik han.

Jeg hade folk der snorker under en film!! - sorry

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 21:25

Raxzer <nomail@nomail.com> writes:

> Jeg hade folk der snorker under en film!! - sorry

Ah. Traffic. Fyren på rækken foran sad og snorkede. Carsten prøvede at
vække ham uden held. Så drejede han mandens hoved. Så holdt han op med
at snorke, men han vågnede ikke.

(Han sov i øvrigt allerede under reklamerne, tror jeg.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Raxzer

Dato : 22-10-02 10:33

On 21 Oct 2002 22:24:34 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

> [...]
>at snorke, men han vågnede ikke.
>
>(Han sov i øvrigt allerede under reklamerne, tror jeg.)

Damn, LOL

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-10-02 20:31

Peter B. Juul skrev:

> Det er et ynke-argument. Vi, der af og til går, er ikke nødvendigvis
> uden etikette.

Jo, I er. I er en bande hundehoveder, socialdemokrater og lusede
amatører.

> Ved Batman & Robin sad jeg så langt fra de ti-tyve andre, der så den i
> Imperial, at problemet var fraværende.

Jeg skal ikke afvise, at der kan findes situationer, hvor man
ubemærkeligt kan bøffe ud af salen, men for det meste er der flere en
ti-tyve mennesker til en forestilling.

> At nogen rejser sig stilfærdigt og går er bestemt mindre irriterende
> end den udbredte tendens til at sidde og småsnakke eller højtsnakke,
> når filmen ikke lige passer en.

Ja, og det er også mindre irriterende, end hvis en person rejser sig,
tager en tændstik og antænder sin egen prut. Men det ændrer ikke på, at
det også er irriterende, hvis folk tumler ud af salen.

--
Mvh. Peter
"I understand your concern ... Request denied."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-02 21:26

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> writes:

> Ja, og det er også mindre irriterende, end hvis en person rejser sig,
> tager en tændstik og antænder sin egen prut.

Det ville afgjort have forbedret situationen omkring Red Corner.

Det var en surpriseforestilling. Jeg ved, at de i nabosalen sad og
konkurrede om dumme tilråb i den sidste lange del af filmen. "Jump,
Lassie" på et velvalgt tidspunkt i slutningen var efter sigende en
vinder.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : AJC

Dato : 22-10-02 00:27

> Det ville afgjort have forbedret situationen omkring Red Corner.

Nu må du tage dig sammen. Red Corner er da en ok film!

Mvh
AJC.

---

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-10-02 01:07

"AJC" <ajc@jubiipost.dk> writes:

> Nu må du tage dig sammen. Red Corner er da en ok film!

Det er muligt. Jeg så som nævnt kun noget af den. Det jeg så var til
gengæld noget bæ. De folk jeg har snakket med og hvis filmsmag jeg
respekterer har det på samme måde. Enkelte af dem har endda set filmen
færdig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 22-10-02 05:27

On 22 Oct 2002 02:06:47 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

> [...]
>gengæld noget bæ. De folk jeg har snakket med og hvis filmsmag jeg
>respekterer har det på samme måde. Enkelte af dem har endda set filmen

Så den på TV. Ikke så meget dårlig som bare inderligt ligegyldig og
uinteressant. Rent spild af tid, som kunnee være brugt på bedre film.

Tom

--
Playing strip poker with an exhibitionist
somehow takes the challenge out of it.

Fra : thomas tomcat

Dato : 22-10-02 14:34

in article m3r8ejheuy.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk, Peter B. Juul at
pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk wrote on 21/10/02 19:38:

> [...]
> at jeg var ligeglad. Så jeg sagde til Rune, at jeg gik hjem. Det hørte
> han ikke, for han sov. Da han vågnede, gik han.

hee he hee hi hi

Fra : AJC

Dato : 21-10-02 20:21

> [...]
> fjernsynet efter kort tid. Senest var det Mimic, hvor jeg sagde til mig
> selv, at hvis der dukkede flyvende menneske-kakelakker op, så var jeg

Jeg forstår ikke helt den negativitet, som der hersker her i gruppen omkring
så god en film som Mimic.
Hvad er problemet egentlig med den film siden I hader den så meget?

Mvh
AJC.

---

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-10-02 20:33

AJC skrev:

> Jeg forstår ikke helt den negativitet, som der hersker her i gruppen
> omkring så god en film som Mimic.
> Hvad er problemet egentlig med den film siden I hader den så meget?

Jeg havde egentlig indtryk af, at filmen var nogenlunde populær her i
gruppen. Jeg tænder bare ikke rigtigt på film med kakelakker i
trenchcoats. Mine forventninger var måske forkerte.

--
Mvh. Peter
"Jeg blev lovet en komplet Mandril-kurv! Nu kan jeg se, at der mangler

Fra : Troelsb

Dato : 21-10-02 23:33

Godzilla er den eneste hvor jeg virkelig har haft lyst til at forlade biffen

de første 5 min under intro med credits og atomprøvesprængningerne er for
lækre -derfra går det ned af bakke.

men jeg har dog aldrig forladt en film i biffen har dog også overvejet det
under Congo, men aldrig taget mig sammen til det, tænk nu hvis der kom noget
fedt om fem min...

mvh
Troels

--
Dry land is a myth

Fra : Stig Holmberg

Dato : 22-10-02 15:11

> [...]
> man forlader den selv fem minutter før slutningen. Og hvor den er ret
> kedelig (efter min mening) fra det 10. minut til det sidste kvarter.

Paris -Texas, den var så kedelig.

/Stig

Fra : Silver

Dato : 22-10-02 18:04

Den tynde røde linje, måske fordi vi så den efter at have set saving private
ryan som gjorde et stort indtryk på os, men DTRL var lidt mere atmosfæriske
billeder i forhold til SPR som var rå virkelighed i starten. Vi begyndte at
lave grin med filmen (vi kunne godt tillade os det da vi kun var 5 mennesker
i biffen og de andre startede )og så skred vi tilsidst.

Så den dog helt igennem her da den blev sendt på tv2 for et par uger siden
men mit indtryk var nu ikke ændret så meget......GAAAAB!.

Mvh
Silver

Fra : Rune Zedeler

Dato : 24-10-02 02:52

Jeg har EEN gang forladt en biograf under forestillingen.

I starten af måneden havde jeg været i københavn (obese) og var i den
anledning til premiere surprise i Kino Palæet og Imperial.
Det var 8 Legged Freaks og Bourne Identity.
Tre uger senere var jeg til Premiere Surprise i Århus.
Foran biografen mødte jeg et par bekendte - og jeg fortalte dem
selvfølgeglig at jeg havde været til PS tre uger før og havde set de to
film, og at jeg vovede forsøget igen selvom der selvfølgelig var en vis
chance for en gentagelse. De var selvfølgelig nysgerrige efter at høre
om filmene - og jeg forklarede at Bourne Identity var så solid at jeg
jeg med glæde ville se den igen hvorimod 8 Legged Freaks (selvom den var
langt sjovere end forventet) ikke var noget jeg ville kunne holde ud at
se igen.

Tja. Gæt hvilken film, der blev vist.

Jeg sad tredive sekunder efter at titlen var blevet vist og overvejede
hvad jeg skulle gøre. Så alle scenerne for mig. Så mig selv se alle
scenerne igen. Så på uret. Gabte. Indså at jeg ikke ville kunne holde ud
at tilbringe de næste to timer på den forudsete måde. Tog mine tre
slikposer og mit stadig fyldte colabæger og gik.
I den anledning snublede jeg iøvrigt over en uheldigt placeret taske -
så den ene gang, jeg har forladt en biografsal under forestillingen
(udover de utallige gange, jeg har været nødt til at gå ud for at få
nogen til at stille skarpt eller justere panoreringen, suk) må man sige,
at jeg forlod salen med stil. Hmmm...

-Rune

Fra : Per.K

Dato : 24-10-02 15:41

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har EEN gang forladt en biograf under forestillingen.

Også her, det var i Fønix Odense (hvis nogen husker den suveræne bif der
ikke
eksisterer mere).
Jeg skulle ind og se en eller anden sci-fi film, men kan ikke lige huske
hvad det var for en.
Satte mig til rette i den sal jeg var henvist til og så startede
indledningen.
Hmm det er da noget videre små lummer musik for en sci-fi film, tænkte jeg.
Pludselig stod der hvad at filmen hed: Kærlighed uden ord.
Og der var der fandime mange der blev sure i salen, de havde knaldet den
forkerte
film i aparatet. Desværre ville der gå mindst en halv time inden at filmen
kunne startes
op på ny, så der forlod en masse salen for at få deres penge igen og
forestillingen
blev droppet.
Dog skal det siges at vi derfor fik en fribillet for deres dummert så vi
kunne komme
igen og se filmen gratis. Det er dælme service der ikke er eksistent længere
i de megabiografer der er idag.
Kors hvor jeg savner de gamle biffer i Odense.
Æret være jeres minde: Fønix, Biocenteret, Kino og Emperial.

Venligst Per

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-10-02 22:40

in article uDTt9.1516$wH1.2321@news.get2net.dk, Per.K at
persen1@NOWAY!yahoo.com wrote on 24/10/02 16:40:

> Kors hvor jeg savner de gamle biffer i Odense.
> Æret være jeres minde: Fønix, Biocenteret, Kino og Emperial

Kino, det var den, der nu huser HiFibutikken 30 sekunders gang fra
Flakhaven.

Biocentret, var det den, vi kaldte Flodbio -- fordi bygningen ligger lige
ved 1.majDrukMosen ?

Fønix, på Kongensgade (der sov jeg til Bats3 .

Men hvad var Emperial for een ? Var det den, som altid jeg har kendt som
"diskoteket" -- fordi den var blevet lavet til natclub. Forbi albani, og så
op til hedder den Benedikts Plads

Eller?

Fra : Per.K

Dato : 25-10-02 15:32

"thomas tomcat" <tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad var Emperial for een ? Var det den, som altid jeg har kendt som
> "diskoteket" -- fordi den var blevet lavet til natclub. Forbi albani, og

Nej nej, det var Grandbiografen, den glemte jeg lige. det var den hvor at
man altid
skulle huske at tage en sort sæk med til at trække ned over stolen for ikke
at
få alt mugligt ulækkert stads på sit tøj.
Det er den der idag er en spille klub.
Emperial lå ude i Dalum og var Odense´s luksus biograf med 3 sale og bar
ude i for området hvor at øl og drinks kunne købes.
Bygningerne lå tomme hen og forfaldede i en del år før den blev revet ned.
Idag ligger der et plejehjem på stedet.
Det kan også nævnes at Emperial var den der havde premieren på E.T her i
byen,
hvis det måske kan vække lidt minder frem.
Biffen lå lige ved lyskryds nr 3 ud af Dalumvej.

Venligst Per

Fra : Per.K

Dato : 25-10-02 15:38

> [...]
> byen,
> hvis det måske kan vække lidt minder frem.
> Biffen lå lige ved lyskryds nr 3 ud af Dalumvej.

Uhhhha her er noget for nostalgikerne her i gruppen.
En komplet liste over gamle "rigtige biffer" i Danmark
http://hjem.get2net.dk/in70mm/cinemas/70mm_i_dk/
Den bringer dælme minderne frem hos de fleste af os.

Venligst Per

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-10-02 22:44

in article BGcu9.1088$%D2.1922@news.get2net.dk, Per.K at
persen1@NOWAY!yahoo.com wrote on 25/10/02 16:37:

> liste over gamle "rigtige biffer" i Danmark
> http://hjem.get2net.dk/in70mm/cinemas/70mm_i_dk/

Odense - Fyns Forum Lukket
Odense - Kinoteatret Lukket
Odense - Klædefabrikken Lukket

er den nederste en fejl, eller?

Fra : Per.K

Dato : 26-10-02 08:45

> in article BGcu9.1088$%D2.1922@news.get2net.dk, Per.K at

> Odense - Fyns Forum Lukket
> Odense - Kinoteatret Lukket
> Odense - Klædefabrikken Lukket
>
> er den nederste en fejl, eller?

Lille ja, stort nej.
Klædefabrikken hed den før den kom til at hedde Café Biografen, og den lever
i bedste velgående idag på selv samme sted den blev bygget, nemlig i
Brandts Klædefabrik.
De fik også tilbudet om at komme med i Metropol konceptet, men de takkede
heldigvis nej til det.
Så det er den sidste af Odense´s biffer der er tilbage.
Jeg siger sidste fordi at det store uhumske lokum Biocity ikke fortjener at
blive kaldt en bif. Siden den åbnede under navnet Metropol har jeg været
der 5 gange og jeg har haddet det hver gang.
Da de gamle var til elskede jeg at gå i biografen.

Venligst Per

Fra : Per.K

Dato : 26-10-02 09:11

"Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "thomas tomcat" <tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Lille ja, stort nej.

Det var selvf. omvendt: Lille nej, stort ja

Venligst Per

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-10-02 20:18

in article QJru9.6$lB3.425@news.get2net.dk, Per.K at persen1@NOWAY!yahoo.com
wrote on 26/10/02 9:45:

> Klædefabrikken hed den før den kom til at hedde Café Biografen

tænkte nok, det var noget i den dur

> De fik også tilbudet om at komme med i Metropol konceptet, men de takkede
> heldigvis nej til det.

amen til det.

> [...]

> der 5 gange og jeg har haddet det hver gang.
> Da de gamle var til elskede jeg at gå i biografen.

Ingen problemer med at føle med dig.

Husk dog een ting, vil jeg sige: man /kan/ godt ha gode filmoplevelser i
BaneHelvede Bio #1 -- den store sal..

f.eks. fungerer deres for-for-premierer jævnt godt.
- tænker særligt på de gange, hvor der er en sådan førforpremiere lagt om
onsdagen eller torsdagen før *egentlig* premiere fredag.

De sætter tit prisen til halvtreds kroner -- og så kan det typisk være inkl.
f.x. en lille fadAlbani. instruktør/skuespillere.
- der var engang en lille pose Estrella chips lagt på samtlige sæder til
Sidste Hik (#1) .. så min medbragte veninde samlede masser af ekstra poser,
for der var selvfølgelig sletikke udsolgt.

Og der var jo både øl-vand-vin gratis + hamdér den oprindelige forfatter +
hende storbarm silden og den senere snenæse herre hovedroller, som fik
blomster og i det hele taget en hygsom aften

--- selvfølgelig betinget af, at filmen holdt, og for mig: Yes, da. Husker
flere grin.

**

næste gang er vist her til 7 nov. bigfatgreekW.

**

og det er da vist osse OdenseBaneHelved, der går/gik forud mht
"vis-alle-film-i-en-serie" kaldet maraton.

hyggeligt til OlsenBanden. Der har osse været aliens og 007 og lignende.

og på et tidspunkt (? 1 eller 2 år siden) gennemførte ham den filmfreakede
direktør, at der godt kunne vises bestemte gamle film i en af de små
lidetbesøgte sale (fordi det løb rundt med de næsten-gratis film pga alder).
For første gang så jeg en 70'klassiker, som jeg ikke lige husker titlen på..
og helt alene i salen har osse sin charme.

::::::::: > så hvis man orker kende sine lus på travet (altså vide, hvilke
forestillinger, man skal holde sig væk fra og hvilke sale, der ikke er
tilfredsstillende), findes der nydelsesværdige bifoplevelser selv i Helved.

Men det kræver jo fodarbejdet. Intet er gratis. (bortset hvis man vader ind
en tilfældig dag og er heldig).

Men hvis nu Banehelvede lukkede, skulle man jo i CineRosengård på de
aftener, jeg ikke har lyst til CaféBiografens umagelige sæder og
kun-ikkeHollywood repertoire.

.... når nu vi ikke kan få de rigtige biografer tilbage...

Fra : Per.K

Dato : 27-10-02 11:15

> [...]
> kun-ikkeHollywood repertoire.
>
> ... når nu vi ikke kan få de rigtige biografer tilbage...

Den ved Rosengårdcentret har jeg såmen heller ikke været så mange gange i.
Jeg tror en 6 gange eller sådan noget, men den er dog nu bedre end Biocity,
men priserne, uuuha. De kunne godt sænkes en del.
Ak ja da de gamle var til kunne man komme i biffen for 35kr, så lukkede de
og lokumet på Banegården åbnede med en pris der sagde 60kr pr. film.
Det kunne man dælme få 2 film for i de gode gamle dage (1 eftermiddag
og 1 aften forestilling), det gjorde mig og gutterne meget når vi rigtig kom
bif stemning.
Så var vi først i Fønix og så en eller anden film, op på jernhestene
bagefter
og så hurtigt ned til enten Kino eller Biocenteret til en aftenforestilling,
det havde man lige 10min til at nå.
Det var sgu hygge dengang.

Venligst Per

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-10-02 22:42

in article pBcu9.1087$%D2.1785@news.get2net.dk, Per.K at
persen1@NOWAY!yahoo.com wrote on 25/10/02 16:32:

> Emperial lå ude i Dalum og var Odense´s luksus biograf med 3 sale og bar
> ude i forområdet, hvor øl og drinks kunne købes.

dén havde jeg aldrig hørt om. Lyder rigtig lækker.

Fra : Niklas

Dato : 25-10-02 00:01

> [...]
> man forlader den selv fem minutter før slutningen. Og hvor den er ret
> kedelig (efter min mening) fra det 10. minut til det sidste kvarter.

Jeg har været i biffen i en del lande og det er skik i mange lande
at komme og gå under en forestiling i rigtig mange lande
(hvor billetterne typisk ikke koster meget mere end en slikkepind.)

Jeg finder det irriterende når det er mange gange på et minut
at dørene åbnes og der slipper lys ind i salen og der snakkes
og ligegyldighed med filmen udvises.

Jeg synes det er helt ok når man skal på potten.

Den første film jeg udvandrede fra var Emanuelle.
En hudfilm af '70erne. Jeg tror alle var gået fra salen da der var
ca. 20 - 30 minutter tilbage.
Måske havde de andre forrettet deres ærinde
men det var jeg måske en smule for ung til at følge op på.

"The Last Temptation of Christ" var den bedste sovepude
jeg har oplevet.
Og jeg sov af flere gange i laaaange perioder.
Men hvis ikke jeg husker forkert er den film vist knap
6 timer lang.

Dernæst faldt jeg i søvn til "Borte Med Blæsten"

Jeg har også været ude for at en biograf var så overophedet
at folk simpelthen måtte smide noget eller endda en del
af tøjet for at holde det ud.
Det var på premieren af "9½ uge"
Det var ligefør nogle arrangere gangbang rækkevis.

Jeg er sikker på at jeg er udvandret fra andre film
men de har været så ubetydelige at jeg end ikke husker titlerne.

jeg vil så lige OT nævne at 2 film jeg husker som har rørt mig dybt
er ""Frances" og "Cinaema Paradiso".

Niklas

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-10-02 22:28

uhæmmet scorer jeg dette dejlig trådemne... :

in article 3db87bb0$0$3356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Niklas at
niklasthedolphin@yahoo.dk wrote on 25/10/02 1:01:

> jeg vil så lige OT nævne at 2 film jeg husker som har rørt mig dybt
> er ""Frances" og "Cinaema Paradiso".

Frances osse mig hér

mm (der er mange .. men har jo selv lagt 2 begræns)

.. m ...
Groundhog Day

har stadig billedet present: stod på vej ned ad Scala rulletrappen
bagefter... tænkte ,nu må jeg se at gøre alvor af de to ,tre ting i mit liv,
jeg vil. Et godt spark af en film.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-10-02 00:26

> Frances osse mig hér
>
> mm (der er mange .. men har jo selv lagt 2 begræns)
>
> .. m ...
> Groundhog Day

Så håber jeg du så X-files udgaven af Groundhog Day.

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-10-02 19:44

in article apcjrk$eff9$1@ID-96011.news.dfncis.de, Mark Thomas Gazel at
markgazel@hotmail.com wrote on 26/10/02 1:26:

> Så håber jeg du så X-files udgaven af Groundhog Day.

nej.

Hvad skete dér?

Spoil mig bare. (sidst jeg så X-F var vist i biffen...)

Fra : Jesper

Dato : 03-11-02 23:45

> [...]

> man forlader den selv fem minutter før slutningen. Og hvor den er ret
> kedelig (efter min mening) fra det 10. minut til det sidste kvarter.

Jeg har aldrig præsteret at udvandre, det er dog også sjældet at jeg ser
film som er så ringe eller uforståelige at jeg ikke føler at jeg skulle
være der. Men her er nogle stykker som jeg godt kunne have fundet på at
udvandre under:

• Et anständigt liv - Svensk narkodomumentar, rædsom.
• Easy Rider - Uforståeligt at den nogensinde er blevet en klassiker,
rædsomt dårligt fotograferet og spillet. Nærmest talentløs.
• ET - Sødsuppe frit efter Jesu Lidelseshistorie, når amerikanerne
bliver sentimentale kan de være ret så klæge.
• Kagemusha - Filmet teater, laaangtrukken. Gab!
• Professione - Reporter - Pæne billeder i langtrukken og kedelig film.
• Bennys Video - Tysk minimalistisk film som muligvis ville have virket
hvis den blev beskået til 20 min. Virker afgjort ikke som spillefilm.
• One From The Heart - Francis Coppola musical optaget i et kunstigt Las
Vegas. Gyselig. Gyseligt lydspor. Kostede over $20 mio i 1981 men ligner
en film til $ 250.000. Tæerkrummende rædsom.
• Tess - Anæmisk og langtrukken film, spolen jeg så var så slidt at der
var regnvejr hele filmen igennem, selv i indendørsscenerne.
• Parasite - Bundskrab i 3D
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

Ny sølvpapirshat til Steen Hjortsø.