Problemer med COMporten.
Fra : BT

Dato : 20-10-02 21:17

Hej NG..

Jeg har lavet et lille program som skal overføre tekst fra en PC1 til PC2.

Problemet er følgende:

Jeg skriver en tekst i en tekstboks, som så skal sendes over til den anden
computer.
Men teksten kommer ikke frem med de samme..
Når jeg så lukker comporten på den computer jeg lige har skrevet teksten på
dukker den endelig op på den anden, som den skulle fra starten..

Jeg har prøvet at ædnre på Inputbuffer og outputbuffer, med det reslutat,
at der kun kom et enkel karater over..

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt..

--
Brian
®¿®

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-02 06:19

Det lyder som om at du ikke tømmer, altså sender det du ligger ned i den
serielle buffer..
Grunden til at det først kommer når du lukker prg. er at den så først
flusher bufferen. Så du sender sikkert ikke rigtigt..

Fra : BT

Dato : 21-10-02 19:11

Nu har jeg sat og ledt efter noget i hjælp om at tømme bufferen. Men det
eneste
jeg kan finde er hvor den skriver til eller henter fra bufferen..
Så spørgsmålet er nu, hvordan for jeg så den buffer tømt..

BT

Fra : Lars Nielsen

Dato : 22-10-02 07:37

Jeg går ud fra at du bruger en comm-ctrl til at sende med.

Du skal sørge for at begge porte bliver sat op med de samme parametere, det
kunne evt godt være en del af problem - ellers må du prøve at sende lidt
kode snip hvor du sender og modtager.

Fra : BT

Dato : 22-10-02 17:29

Jeg kan sige, at begge porte er sat ens på begge computere..
Meget kort fortalt bruger jeg følgende metode til at skrive comporten

Private Sub txt_2_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyCode = 13 Then
comport.Output = txt_2.text
end if
end sub

Har også prøvet at lave en løkke som kun som kun sende én karakter ned til
comporten ad gangen..

Og jeg modtager på ´følgende måde

Private Sub comport_OnComm()
If comport.InBufferCount Then
' Read data.
txt_1.Text = txt_1.Text & comport.Input
End If
End Sub

det er et eksempel som er vist under hjælp, som jeg har brugt..

Håber du kan hjælpe mig..

Brian

Fra : BT

Dato : 23-10-02 16:17

Har fundet løsningen..
Åbenbart er det mig der har faret vild i noget..
Men kort fortalt, var det ikke ved afsendelse dey gik galt. men ved
Modtagelsen..

Bruger nu MScomm.inbuffercount for at chekke om der er noget i bufferen,
og hvis der er det, henter jeg det med MScomm.input..

Så nu virker det fint...

Brian

Fra : BT

Dato : 24-10-02 15:28

Har fået løst problemet..
Det var når jeg skulle hente fra bufferen der var galt. Jeg bar mig ikke
rigtigt ad..

BT

Fra : Snedker

Dato : 22-10-02 15:24

On Mon, 21 Oct 2002 20:10:43 +0200, "BT"
> [...]

>jeg kan finde er hvor den skriver til eller henter fra bufferen..
>Så spørgsmålet er nu, hvordan for jeg så den buffer tømt..

Jeg bruger en timer til at tømme min (Interval=1000):

'**
Private Sub MSComm1_OnComm()

If MSComm1.CommEvent = 2 Then
strBuffer = strBuffer & MSComm1.Input