hvad kan jeg gøre?
Fra : KO

Dato : 20-10-02 20:16

Stillede nedenstående spørgsmål d. 7....

Har lige endnu et spørgsmål... Tror nemlig ikke rigtig på der nogensinde har
eksisteret en egentlig forretning, og at det kun er en mand som står bag
hele denne "affære"...

Derfor vil jeg lige bede om jeres råd. Skal jeg sende en e-mail til manden,
hvori jeg skriver han f.eks. har 15 dage til at overfører pengene, ellers
politianmelder jeg ham?

Orig. meddelelse:
Måske ikke helt godt formuleret, og måske OT??

Nå, jeg prøver:
Jeg overførte i april måned 3200 kr. til en nystartet forretning med
bilradio-udstyr. Dette fik jeg at vide var eneste mulighed, da varende
skulle bestilles i udlandet efter bestillingen, og der var ikke penge til at
bestille flere produkter hjem, som kunden bagefter ikke ville have
alligevel. Fint nok. Ventetiden blev lang, da den autoradio jeg skulle have
desværre var i restordre. Fik at vide der var mange, som gik og ventede....
Efter næsten et halvt år, fik jeg nok og forlangte mine penge tilbage...
Efter flere tidligere mails frem og tilbage til firmaet. I mellemtiden er
firmaet nu gået konkurs, men ham som står for firmaet, sagde jeg nok skulle
få mine penge. Dette er nu snart 2 måneder siden, og han kommer hele tiden
med undskyldninger, ligesom bare for at trække tiden ud. På et tidspunkt
lovede han, at jeg med 100% sikkerhed havde pengene eller varen inden 21
sep. Dette fandt ikke sted. Så nu går jeg og tror, jeg har mistet mine penge
alligevel!! Er der intet at gøre?

Det skal lige nævnes, at den måde jeg kom i kontakt med firmaet, var via en
nyhedsgruppe. Han kontaktede mig, da jeg søgte et billigt sted at handle.
Han tilbød da også varen omkring 900 kr. billigere (ca. samme pris som den
kostede i Tyskland) og jeg sprang på. Derefter overførte jeg pengene og han
skrev at varen nu var bestilt. Han har altid henvist til en hjemmeside, hvor
firmaet ville udstille dets varer (http://carmusic.dk). Denne var stadig
under opbygning da jeg bestilte, da firmaet lige var startet. Den er blev
aldrig til noget. Derfor tror jeg bare, der intet "rigtigt" firma var, og at
han stod bag det hele selv.

Mit egentlige spørgsmål er derfor: Er der noget jeg kan gøre?