Drag & Drop
Fra : Johannes Beyer

Dato : 20-10-02 18:42

Hej,

Jeg har brug for at kunne droppe (drag & drop) filer (native fx. windows
desktop/explorer) i en java gui og så aflæse filsti + filnavn for filen som
blev droppet. Jeg har kigget på DropTarget, DropTargetDropEvent (og
DropTargetListener), DataFlavor samt Transferable, men jeg har ikke kunne
finde en løsning. Er der en som har et par tips?

# Johannes

Fra : Thomas

Dato : 21-10-02 11:53

> [...]
> DropTargetListener), DataFlavor samt Transferable, men jeg har ikke kunne
> finde en løsning. Er der en som har et par tips?

prøv at se om du kan finde noget her:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/dnd/index.html
mvh
thomas

Fra : Johannes Beyer

Dato : 21-10-02 12:00

Jeg fik løst problemet via et andet link

http://www.codeproject.com/java/dnd.asp

Jeg har tidligere været en tur rundt på det link du sendte mig, men uden
held. Men tak for hjælpen

# Johannes

Fra : Johannes Beyer

Dato : 21-10-02 11:58

Det følgende link hjalp mig (tak til Igor).