Tdc reklame - fri sms
Fra : Brizz

Dato : 20-10-02 18:05

Kom til at tænke på den TDC reklame der kører for tiden eller ihvertfald
lige har gjort ret masivt om " Fri sms resten af året" men der så med småt
står at det max er 750 sms'er. Er det ikke falsk reklame at sige FRI sms?
For det er det jo ikke.
Ik noget jeg skal bruge til så meget andet end jeg har tænkt over om det var
lovligt?
Brian

--
www.gronaerten.dk

Fra : TGD

Dato : 20-10-02 23:10

"Brizz" <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> For det er det jo ikke.
> Ik noget jeg skal bruge til så meget andet end jeg har tænkt over om det

Statestik! Svarer 750 SMS til det gennemsnitlige forbrug er der intet at
komme efter.

Såvidt jeg ved er gennemsnittet af afsendte SMSer for en TDC kunde 2 om
dagen, toppen tages af Telemore kunder med 10-30 stk. der har lige været en
opgørelse

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-10-02 23:49

I news:8QFs9.143305$Qk5.5562341@news010.worldonline.dk
skrev TGD" <mkp"remove dette:

> Statestik! Svarer 750 SMS til det gennemsnitlige forbrug er der intet
> at komme efter.

Er det et gyldigt juridisk argument ? Det gør det jo stadigvæk ikke til fri
sms, det gør det til 750 sms'er om året, en stor forskel for nogen..
Jeg har set mange konkurrencer med "vind et års forbrug af xxx" hvor der så
med småt er angivet en mængde, jeg synes også de virker en anelse suspekte.

> Såvidt jeg ved er gennemsnittet af afsendte SMSer for en TDC kunde 2
> om dagen, toppen tages af Telemore kunder med 10-30 stk. der har lige
> været en opgørelse

Så "fri bar" er ikke længere noget med at drikke til man ikke kan stave til
ib eller bi længere, men 5 øl fordi at det er gennemsnittet af hvad folk
drikker ?
Jeg kunne forstå hvis der var sat en øvre grænse for at hindre misbrug, men
når den grænse kun akkurat går ved en gennemsnits forbruger, så synes jeg at
"frit forbrug" er en upassende etiket.

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-10-02 09:36

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:

> Statestik! Svarer 750 SMS til det gennemsnitlige forbrug er der
> intet at komme efter.

En begrænsning på 750 SMSer er ikke fri sms resten af året. At man
måske statistisk kan komme frem til, at en gennemsnitlig bruger i årets
resterende måneder vil sende 750 SMSer er ikke videre interessant.

Spørgsmålet er dog om TDCs reklame er i strid med markedsføringsloven
når der uddybes, hvad TDC mener med fri lidt i stil med konkurrencer,
hvor der udloddes et års forbrug af en given vare.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : TGD

Dato : 21-10-02 12:16

Morten Bjergstrøm wrote:
<KLIP>
> Spørgsmålet er dog om TDCs reklame er i strid med markedsføringsloven
> når der uddybes, hvad TDC mener med fri lidt i stil med konkurrencer,
> hvor der udloddes et års forbrug af en given vare.

Det er det ikke, dog er det lige på kanten at skriften er så småt, der har
været en sag om desangående.

Fra : Nette

Dato : 22-10-02 21:16

"Brizz" wrote
> [...]
> For det er det jo ikke.
> Ik noget jeg skal bruge til så meget andet end jeg har tænkt over om det

Ved konkurrencer udloves også ofte "et års forbrug af ....."
Hvordan ved de hvor mange .... du kan bruge i løbet af et år?
Det er rent statistisk...

Nette