Restauranter der fusker.
Fra : Peter Fleinert

Dato : 20-10-02 14:27

En af mine gode venner arbejder på en mindre Århusiansk restaurant. Da jeg
her forleden snakkede med vedkommende blev jeg en smule rystet. Der blev
fortalt mig at de produkter der reklameres med i menukortet slet ikke er de
ting som folk får serveret . I menukortet står der at der serveres
argentinsk oksemørbrad. Mørbraden er slet ikke argentinsk men tysk hvilket
jo er falsk varebetegnelse. Der serveres desuden unghane fra Mols, men jeg
fik af vide at det kød der bruges er ganske almindelige kyllingebryster som
alle og enhver kan købe i et normalt supermarked.
Jeg spurgte om dem i køkkenet ikke havde dårlig samvittighed over at narre
deres kunder. det har de bestemt også, men da det er restaurantens ejer der
bestemmer hvilke varer der skal bruges kan køkkenet ikke gøre noget.
Er dette normal kutyme for restauranter? Er det normalt at kunderne lyves op
i hovedet hvad råvarer angår, og hvad kan det give af følger?

Mvh Peter.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-10-02 16:30

Peter Fleinert skrev:

> Er dette normal kutyme for restauranter?

Jeg har af og til set Politikens kokkehueuddelere brokke sig over
at det der skulle have været fx kammuslinger blot var snedigt ud-
skårne fiskefileter, men så bliver antallet af kokkehuer osse der-
efter.

Om jeg selv ville kunne smage forskel på unghane fra Mols og så
kyllingebryster fra supermarkedet, hvis ellers brysterne var vel-
tillavede, er ikke sikkert, men jeg synes at det er dårligt af
restauratøren at snyde kunderne på den måde, og hvis jeg havde
job sådan et sted ville jeg nok se mig om efter et andet sted at
arbejde.

// Klaus

Fra : Peter Fleinert

Dato : 20-10-02 20:48

>og hvis jeg havde
> job sådan et sted ville jeg nok se mig om efter et andet sted at
> arbejde.

Det er jo så op til den enkelte om man vil arbejde der. Men hvad med de
stakkels kunder der tror de får noget specielt, men rent faktisk ikke gør
det. Om man kan smage det er jo en side af sagen, men det er da i
allehøjeste grad forkert at snyde kunderne med fuldt overlæg.
Peter

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-10-02 22:13

Peter Fleinert skrev:

> det er da i allehøjeste grad forkert at snyde kunderne med
> fuldt overlæg.

Helt enig!

// Klaus

Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 20-10-02 22:38

En ven af mig er entertainer og kommer således "bag scenen". Han har
fortalt, at han fx. har set at der, på et meget stort, kendt sted blev hældt
discount-Danskvand på Perrier-flasker.

Skål
Jesper

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> skrev i en
meddelelse news:jakabov+3804adaf-6bf8-451c-9a49-179c18bc0097@news.szn.dk...

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-10-02 06:45

On Sun, 20 Oct 2002 23:37:35 +0200, Anne Bordum & Jesper Hansen wrote:

>En ven af mig er entertainer og kommer således "bag scenen". Han har
>fortalt, at han fx. har set at der, på et meget stort, kendt sted blev hældt
>discount-Danskvand på Perrier-flasker.

Ja, og økologisk mælk i almindelige kartoner. Fy, fy, skamme

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Svend Emil

Dato : 21-10-02 13:05

> Ja, og økologisk mælk i almindelige kartoner. Fy, fy, skamme

Men det er jo bare fordi de ikke kan sælge det, når det er så dyrt.... :)
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Henry Vest

Dato : 21-10-02 16:12

Peter Fleinert skrev:

> Det er jo så op til den enkelte om man vil arbejde der. Men hvad med de
> stakkels kunder der tror de får noget specielt, men rent faktisk ikke gør
> det.

Hvis de alligevel ikke kan smage forskel, hvad forskel gør det så? Folk der
bare går på restaurant for at være snobbede, fortjener at blive snydt.

/Henry

Fra : Pia

Dato : 21-10-02 16:54

"Henry Vest" <hvv@Xphys.au.dk> wrote in message

> Hvis de alligevel ikke kan smage forskel, hvad forskel gør det så? Folk
der
> bare går på restaurant for at være snobbede, fortjener at blive snydt.
>
> /Henry

Hvad hvis man gaar paa restaurant for at proeve nyt?? Jeg har feks aldrig
smagt krokodille, og jeg ved godt, at mange siger, det smager som kylling.
Er det saa ikke lidt uretfaerdigt, hvis de serverer kylling i stedet?

Pia

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-10-02 18:00

> Hvad hvis man gaar paa restaurant for at proeve nyt?? Jeg har feks aldrig
> smagt krokodille, og jeg ved godt, at mange siger, det smager som kylling.
> Er det saa ikke lidt uretfaerdigt, hvis de serverer kylling i stedet?

Hvis du var krokodille ville du nok synes det var helt fint.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Pia

Dato : 21-10-02 18:14

"Morten Wartou" <donteventryspammingme@lokum.nu> wrote in message
> Hvis du var krokodille ville du nok synes det var helt fint.
>

> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

ti hi

Pia

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-10-02 18:19

> [...]

der
> bare går på restaurant for at være snobbede, fortjener at blive snydt.

Den anvendte logik medfører at det sådan set er OK at snyde, bare ofret ikke
opdager det. Dybt uetisk, IMHO.
At det så lader sig gøre at snyde folk hænger sammen med tidens trang til at
være smart mht. livsstilsytringer. I sig selv er 'Unghane fra Mols' en dybt
åndssvag betegnelse, der kun er velegnet til at lokke fjollede mennesker,
der vil narres. Hvorfor i al verden skulle en unghane fra Mols være bedre
end en fra Nørre Snede? I en verden, hvor den dybeste sandhed hentes i
markedsføringsbranchen kan det desværre nok ikke være anderledes.

mvh
Jan
- der sikker er en sur gammel stodder, der er ved at brække sig over
indholdsløs salgs-lingo!

Fra : Heidi

Dato : 23-10-02 16:59

Jan Bøgh wrote:

> I sig selv er 'Unghane fra Mols' en dybt åndssvag
> betegnelse, der kun er velegnet til at lokke fjollede
> mennesker, der vil narres. Hvorfor i al verden skulle en
> unghane fra Mols være bedre end en fra Nørre Snede?

Måske fordi unghanen fra Mols bliver slagtet, mens hanen fra
Nørre Snede er selvdød af kedsomhed, fordi den bor i Nørre
Snede?

FUT: ud.i.det.blå

Mvh. Heidi (som er opvokset 10 km fra Nørre Snede...)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-10-02 18:38

On Wed, 23 Oct 2002 17:59:14 +0200, Heidi wrote:

>Måske fordi unghanen fra Mols bliver slagtet, mens hanen fra
>Nørre Snede er selvdød af kedsomhed, fordi den bor i Nørre
>Snede?

At køre gennem Nørre Snede hensætter en i dyb fortvivlelse, som
befandt man sig i Østtyskland før murens fald. At de indfødte dog har
lidt livsmod og selvironi ses af, at de afholder "Præriefest" en gang
om året )

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Heidi

Dato : 23-10-02 19:06

Kurt Hansen wrote:

> At køre gennem Nørre Snede hensætter en i dyb
> fortvivlelse, som befandt man sig i Østtyskland før
> murens fald.

Det har dog hjulpet lidt, at vejen nu er blevet ført udenom
byen - førhen var byen ikke andet end et vejkryds og en masse
tunge lastbiler.

At de indfødte dog har lidt livsmod og
> selvironi ses af, at de afholder "Præriefest" en gang om
> året )

Jeg ved ikke hvor stor en succes den fest er - men der skal vel
nok være nogle bonderøve der forvilder sig derhen.

Mvh. Heidi (som gerne indrømmer at hun selv er en bonderøv
fra landet (hvordan kan man være andet, når man har boet 10 km fra
Nørre Snede?)

Fra : Peter

Dato : 23-10-02 19:15

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Mvh. Heidi (som gerne indrømmer at hun selv er en bonderøv
> fra landet (hvordan kan man være andet, når man har boet 10 km fra
> Nørre Snede?)

Du får det til at lyde så negativt

Fra : Heidi

Dato : 23-10-02 19:52

Peter wrote:
> "Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Du får det til at lyde så negativt

Tjaaa... Nørre Snede har af en eller anden grund også altid
været en af de byer, jeg aldrig nogen sinde kunne finde på
at flytte til.

Kender du selv byen?

Mvh. Heidi (som ikke rigtig kan finde ud af, hvor det her evt.
skal futtes hen...)

Fra : Martin Kvindal

Dato : 23-10-02 21:10

Heidi wrote:

[snip - den uendelige Nørre Snede-Kavalkade]

> Mvh. Heidi (som ikke rigtig kan finde ud af, hvor det her evt.
> skal futtes hen...)

news:dk.lokalsamfund ser ikke ud til at være den mest velbesøgte på
Usenet - men ikke desto mindre tror jeg det er dén der rammer tættest på.
Beklager, men der er ikke én der hedder

--
Med venlig hilsen,
Martin Kvindal

Fra : Heidi

Dato : 23-10-02 21:15

Martin Kvindal wrote:
> [...]
> er dén der rammer tættest på. Beklager, men der er ikke
> én der hedder news:dk.megetmegetlokalt.detmorkejylland

Nej og der er sikkert heller ingen mennesker i Nørre Snede
der har internet, så dér ville der heller ikke være ret meget
trafik.
Øhhh nå, slut herfra.

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-10-02 19:29

On Wed, 23 Oct 2002 20:05:42 +0200, Heidi wrote:

>Mvh. Heidi (som gerne indrømmer at hun selv er en bonderøv

Jeg føler mig helt inspireret til en fotosession ))))

Kurt

Fra : Heidi

Dato : 23-10-02 19:53

Kurt Hansen wrote:

> Jeg føler mig helt inspireret til en fotosession ))))

Jeg kan da nok godt fremskaffe en halmballe og
en hestesaddel, hvis det skal være...

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-10-02 07:01

On Wed, 23 Oct 2002 20:53:13 +0200, Heidi wrote:

>Jeg kan da nok godt fremskaffe en halmballe og
>en hestesaddel, hvis det skal være...

Jiiihaaaa

Kurt

Fra : Jette Højskov Anders~

Dato : 22-10-02 10:49

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> wrote in message
> [...]
op
> i hovedet hvad råvarer angår, og hvad kan det give af følger?

Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvilken restaurant vi taler om her....?

Vh/

Jette /Århus

Fra : Web.Woman

Dato : 22-10-02 22:14

"Jette Højskov Andersen" <jette.andersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvilken restaurant vi
> taler om her....?

En restaurant, der skilter med at servere argentinsk oksemørbrad....

Skal vi ikke gætte på en relativt nyåbnet restaurant ved åen *S*

Den er i øvrigt lige så strømlinet og kedelig som ethvert andet
familiebøfhus.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jette

Dato : 23-10-02 07:52

> Skal vi ikke gætte på en relativt nyåbnet restaurant ved åen *S*
>
> Den er i øvrigt lige så strømlinet og kedelig som ethvert andet
> familiebøfhus.
>
> Mvh. Lisbeth

Nååå ja! Det har du da vist ret i! Ja, Århus stod da vist ikke lige og
manglede en "argentinsk" version af Jensens Bøfhus...

Jette

Fra : Jimmy

Dato : 23-10-02 11:21

"Jette" <jette.andersen@stofanet.dk> wrote in message

> Nååå ja! Det har du da vist ret i! Ja, Århus stod da vist ikke lige og
> manglede en "argentinsk" version af Jensens Bøfhus...

Undskyld... Hvad snakker I om?
Det er lidt intern snak for mig fra København

Mvh
Jimmy

Fra : Jette

Dato : 23-10-02 15:10

> Undskyld... Hvad snakker I om?
> Det er lidt intern snak for mig fra København
>
> Mvh
> Jimmy

Undskyld! Vi taler om GAUCHO, Åbulevarden 20, 8000 Århus C.

vh/

Jette

Fra : Peter Fleinert

Dato : 24-10-02 22:36

> Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvilken restaurant vi taler om
her....?

> Vh/
Det kan jeg da godt fortælle. Det er Brasserie Belli, i Frederiksgade. Tjek
selv efter unghanen på deres menukort.(www.belli.dk). Til de mere garvede
kan jeg fortælle at deres buffeter ud af huset også er fyldt med samme slags
"snyd". Der er nemlig en terrine med laks og en med rødfisk. Ligemeget
hvilken man vælger vil man få den samme terrin (den med laks).
Ak ja, det er en trist ting at blive snydt uden at vide det.
Peter.