Se hvem der besøger hjemmesiden
Fra : Steffen

Dato : 20-10-02 07:16

På min hjemmeside har jeg en tæller, men jeg kan ikke se, hvem der har
besøgt siden, selv om de bliver registreret af tælleren. Kan andre se, hvis
jeg besøger deres side? Og i så fald - kan jeg undgå det med Norton Internet
Security?
Steffen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-10-02 07:59

Steffen wrote:
> besøgt siden, selv om de bliver registreret af tælleren. Kan andre se, hvis
> jeg besøger deres side? Og i så fald - kan jeg undgå det med Norton Internet
> Security?

Ja, Nej.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Steffen

Dato : 20-10-02 08:37

Hvis man frakobler Cookies?
Steffen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-10-02 08:47

Steffen wrote:
> Hvis man frakobler Cookies?

Nej

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 20-10-02 08:55

"Steffen" vil gerne surfe anonymt og foreslår:
> Hvis man frakobler Cookies?

Nej. Din IP-adresse vil stadig være synlig.
Kik selv:
http://www.myip.dk

Du kan surfe via en proxy-server, hvis du er meget bekymret.
Denne her kan du prøve gratis:
http://www.anonymizer.com

Eller endnu bedre: Gå en tur på netcafé eller på biblioteket.

Andre kan have flere forslag.

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som har fri og derfor kun repræsenterer sig selv)

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-10-02 09:01

Thomas B. Maxe wrote:
> Andre kan have flere forslag.

Men, hvad er problemet i at andre kan se hvor man kommer fra?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-10-02 18:40

Christian E. Lysel wrote:

> Men, hvad er problemet i at andre kan se hvor man kommer fra?

Ja det er vel kun det danske politi, der kan få navn & adresse oplyst,
med mindre man har reverse på et domian, hvis oplysninger er offentlige.

--
Mvh. Bo
Homepage: http://bo.geekworld.dk | Fidonet: 2:236/100

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 24-10-02 17:48

"Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er vel kun det danske politi, der kan få navn & adresse oplyst,
> med mindre man har reverse på et domian, hvis oplysninger er offentlige.

Alt over en /29 registreres svjv i ripe.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 21-10-02 11:55

"Christian E. Lysel" skrev:

> Men, hvad er problemet i at andre kan se hvor man kommer fra?

Jeg synes ikke selv, at det er et problem.

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-10-02 23:55

On Sun, 20 Oct 2002 09:54:40 +0200, "Thomas B. Maxe"
<toxicthomas@nospam.hotmail.com> wrote:

>Du kan surfe via en proxy-server, hvis du er meget bekymret.

.... men ikke en hvilken som helst proxy-server. "De almindelige" (dvs.
dem, en del udbydere stiller til rådighed for deres kunder) er flinke
til at nævne IP-adressen i Via/X-Forwarded-For-linjer. Et eksempel på
dette er:
http://stock.ter.dk/ipproxy

--
- Peter Brodersen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-10-02 12:23

> Du kan surfe via en proxy-server, hvis du er meget bekymret.
> Denne her kan du prøve gratis:
> http://www.anonymizer.com

Jeg har lidt spørgsmål til dette.

Er der nogen der bruger anonymizer?

Gør det tingene langsommere?

Er det for paranoidt at bruge, når man vægter de oplysninger der afgives
kontra det de kan bruges til og besværet med at skjule det.

Kort sagt. Er der nogen grund til at bruge anonymizer?

Hilsen

Mark

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 21-10-02 13:23

Mark Thomas Gazel wrote:

> [...]
> kontra det de kan bruges til og besværet med at skjule det.
>
> Kort sagt. Er der nogen grund til at bruge anonymizer?

Goer op med dig selv om du besoeger hjemmesider, du ikke oensker at
andre skal vide at du besoeger. Du er den eneste der kan vurdere om den
oegede besvaerlighed er den oegede anonymitet vaerd.

Jeg bruger ikke ovenstaaende service/link, men jeg "surfer" ofte igennem
en SSL-tunnel og ud igennem en squid-proxy lokaliseret et sted hvor jeg
har mere tiltro til systemfolkene.

Foeler jeg trang til endnu mere anonymitet opretter jeg en midlertidigt
shell-konto et eller andet sted, og surfer via fx 'lynx', og smider
kontoen vaek naar jeg er fardig. Eksempelvis paa grex.cyberspace.org.

Vh,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 21-10-02 18:56

"Mark Thomas Gazel" skrev (om anonymizer.com):
> Er der nogen der bruger anonymizer?

Ja, det er der vist mange, som gør.
Jeg har også prøvet den - for sjov, altså...

> Gør det tingene langsommere?

Ja, det synes jeg. Den skærer også i funktionaliteten, idet javascripts
og den slags sjove ting i HTML-koden bliver deaktiveret.
Det kan være godt - set fra et sikkerhedssynspunkt - men det kan også
forhindre dig i at surfe på en række hjemmesider.

> Er det for paranoidt at bruge, når man vægter de oplysninger der
afgives
> kontra det de kan bruges til og besværet med at skjule det.

Hvis du laver noget ulovligt, kunne man vel godt forestille sig, at
politiet vha. en dommerkendelse kunne få udleveret oplysninger om dig
via logfiler hos anonymizer.com. Jeg har dog ikke kendskab til,
hvad/hvor meget Anonymizer.com registrerer.
Anonymiteten ligger altså i, at der er indskudt et led mellem din
internetudbyder og de hjemmesider, som du kigger på.

> Kort sagt. Er der nogen grund til at bruge anonymizer?

Kort svar: Nej, det mener jeg ikke.
Men det afhænger vel af, hvad/hvem du vil gemme dig for.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-10-02 20:47

On Mon, 21 Oct 2002 13:22:44 +0200, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen der bruger anonymizer?

Jeg har prøvet det, dog ikke betalingsudgaven.

> Gør det tingene langsommere?

Ja.

> Er det for paranoidt at bruge, når man vægter de oplysninger der afgives
> kontra det de kan bruges til og besværet med at skjule det.

Ja, jeg synes, det er for paranoidt.

> Kort sagt. Er der nogen grund til at bruge anonymizer?

Næh.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-02 21:43

Asbjorn Hojmark wrote:

> On Mon, 21 Oct 2002 13:22:44 +0200, "Mark Thomas Gazel"

> Næh.

Man skal også lige huske, at de oplysninger, som man ikke ønsker andre
skal få fat i, dem giver man frivilligt til anonymiseringstjenesten.
Hvis man er paranoid nok til at bruge en anonymeringstjeneste, burde man
også være paranoid nok til at lade være.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jørgen L Sørensen

Dato : 21-10-02 23:42

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>Hvis man er paranoid nok til at bruge en anonymeringstjeneste, burde man
>også være paranoid nok til at lade være.

Jeg kiggede lige på anonymizer og funderede lidt inden jeg læse dit
indlæg

Og blev faktisk enig med mig selv om at man virkelig skal have tillid
til tjenesten for at bruge den - fordi: Hvis jeg bruger sådan en
tjeneste konsekvent får de al information om mine interesser samlet ét
sted - hvilket virkeligt gør det nemt at se hvad jeg interesseret mig
for contra at skulle indsamle min ip-adresse på på hundreder af
domæner for at samle puslespillet.

Så jeg ville nok foretrække biblioteket eller netcafeen hvis jeg ikke
ønsker at lave digitale spor til mig selv :-/

Jørgen L. Sørensen