SBI Avedøre Holme gør det igen :-)))
Fra : Steen Gruby

Dato : 19-10-02 23:54

Hej.

Jeg har tidligere luftet min begejstring for den behandling man får
som kunde hos Statens Bilinspektion på Avedøre Holme.
Nu har de sørme gjort det igen - Tilføjet endnu 10 point til min
begejstring.

Min gamle NSU Special MAX fra 1957 har stået 20 år under et træ udsat
for vejr og vind.
Stelnummeret har ved en tidligere fremstilling været skrabet fri for
maling, og ikke senere overmalet.
Vejr og vind har derfor bidraget til at det er næsten forsvundet.

Man kan få tilladelse til at "genopfriske" nummeret i stellet, men
det kræver at cyklen fremstilles for en statslig instans som kan
identificere at det er det rigtige køretøj, altså at det stemmer
overens med papirene.
Tidligere var det en sag for Told & Skat, men det er nu, som så mange
andre tekniske opgaver, overgået til SBI.
Efter en del ringen rundt til alle mulige instanser, hvor meldingen
var alt fra det ved vi ikke, til at jeg skulle stille med cyklen i
synsklar stand, landede jeg til sidst hos SBI på Avedøre Holme.

Den rare mand i telefonen: "Hm, ja det er rigtigt det er hos os - Du
skal stille med så meget af cyklen at vi kan identificere den, samt
motoren".
Mig: " Hvordan bestiller jeg tid til det?".
Den rare mand: "Hvornår kan du?".
Mig: " Tjaeh, det er jo jer der vælger våben, så det er vel op til jer
hvornår i vil se mig".
Kort pause ----- "Kan du stille med den nu?".
Mig: "JA".
"Jam, så kom du bare med den".

Jeg var fuldstændig overrumplet, men samlede mig sammen og kom ud af
røret fra jobbet - Hjem efter stel, papirer og min nyrenoverede motor
og så af sted til Avedøre.

Vel modtaget af SBI kiggede de på stumperne. En af gutterne ved
sikkert mere om NSU end jeg nogensinde kommer til, og det tog ham 5
min. at fastslå at den var god nok - ingen fusk, og at det der var at
læse af nummeret stemmer overens med stelpladen og papirene.

!0 min. senere har jeg et papir på at jeg må "genopfriske"
stelnummeret.
Det papir jeg nu har fået skal følge cyklen i dens fremtidige liv lige
som registreringsattesten.

Hvis det ikke er kundevenlig service og god behandling, så ved jeg
ikke hvad der gemmer sig under det begreb.

Da man ikke kan uddele 10 kokkehuer for god behandling kan man vel
konvertere dem til 10 lydpotter

Og NU skal der skrues )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-10-02 19:14

"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke er kundevenlig service og god behandling, så ved jeg
> ikke hvad der gemmer sig under det begreb.
>
> Da man ikke kan uddele 10 kokkehuer for god behandling kan man vel
> konvertere dem til 10 lydpotter

Ja, det er utroligt så stor forskel der er på bilinspektører! Nogle af dem
er simpelthen kundevenlige og professionelle, og nogle har ikke fattet et
klap af hvad deres job går ud på. Og så er der alle dem imellem de to
yderpoler...

Rittig

Fra : p.mariegaard

Dato : 23-10-02 21:39

> "Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en meddelelse

Er der nogen der har erfaring med synerne i Hillerød, man kan jo lige så
godt være beredt??

poul

Fra : Sune

Dato : 21-10-02 10:49

"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en meddelelse
[klip]

> Min gamle NSU Special MAX fra 1957 har stået 20 år under et træ udsat
> for vejr og vind.

Jeg kunne nu bedre lide cyklen på disse billeder

http://www.danmc.dk/lydmuren/

Venligst Sune

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-10-02 23:43

On Mon, 21 Oct 2002 11:48:37 +0200, "Sune" <NOhodalSPAM@hotmail.com>
wrote:

Hej Dune.

>Jeg kunne nu bedre lide cyklen på disse billeder

Kanon billeder.
Dem vil jeg gerne tigge en kopi af.
Jeg så dem ganske kort, og nu er de borte

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-10-02 23:48

On Mon, 21 Oct 2002 23:43:09 +0100, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote:

Hej Sune.

Jeg har snuppet dem

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Sune

Dato : 21-10-02 23:11

> On Mon, 21 Oct 2002 23:43:09 +0100, Steen Gruby
> <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote:
>
> Hej Sune.
> >>
> Jeg har snuppet dem

Du skal være velkommen. Jeg tog dem til åben hus hos Lydmuren for 2 år
siden, og havde egentlig glemt dem. Men nu ligger de på hjemmesiden (endnu
uden links)
Men den var (er) nu flot, Paso'en.

--
Sune
http://www.danmc.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-10-02 23:26

Sune wrote:

> Du skal være velkommen. Jeg tog dem til åben hus hos Lydmuren for 2 år
> siden, og havde egentlig glemt dem. Men nu ligger de på hjemmesiden (endnu
> uden links)
> Men den var (er) nu flot, Paso'en.

Hvem er ham den truende herre med knytnæverne på det første billede?.

Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-10-02 19:04

On Tue, 22 Oct 2002 00:25:36 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.

>Hvem er ham den truende herre med knytnæverne på det første billede?.

Tjaeh, det er vist mig

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-10-02 19:21

On Tue, 22 Oct 2002 00:11:03 +0200, "Sune" <NOhodalSPAM@hotmail.com>
wrote:

Hej Sune.

>Men den var (er) nu flot, Paso'en.

Den er stadig lige flot, og jeg er stadig lige så glad for den
Desværre er den gået i hi for i år

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-10-02 19:15

"Sune" <NOhodalSPAM@hotmail.com> writes:

> "Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> [klip]

> Jeg kunne nu bedre lide cyklen på disse billeder
>
> http://www.danmc.dk/lydmuren/

Hvad søren, de billeder har jeg aldrig set før! - jaja, 'katten har
jeg ikke mere osv.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Niller

Dato : 21-10-02 15:31

> [...]
> ikke hvad der gemmer sig under det begreb.
>
> Da man ikke kan uddele 10 kokkehuer for god behandling kan man vel

SÅDAN !!

Bedre kan det ikke gøres !!

Sgu dejligt at se at der er bare nogle af etaterne der er i stand til at
udføre et fornuftigt stykke arbejde

Nu sørgede du vel for at stille en pose humle til dem, ikk' ??

--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=53

Fra : Allan Nielsen

Dato : 22-10-02 17:56

"Niller" <nielsras@privat.dk> wrote in message
> [...]

Jeg har også kun fået super behandling ude i den synshal, jeg vil hellere
kalde det en lille hyggelig snak omkring motorcykler end et egentligt syn

Omregistreret blev den!
mvh
Allan Nielsen
RF600R