Andet multimedie
bentjuul 3670
grafik henover rammer i en hjemmeside
Fra : pallis

Dato : 19-10-02 21:38

Jeg har set at der på nogle hjemmesider er grafik på hele skærmen,
selvom de benytter sig af rammer i typisk venstre side.
Dette betyder at man får et overlap, da grafikken går henover to
dokumenter, nemlig venstre og højre sides dokumenter, selv om det ser ud
som en side.
Det må vel være et eller andet med at lave grafikken og så dele den i
to.
Er der nogen der ved hvordan man kan lave det i psp eller corel draw
version 7?

Venlig hilsen

Nick

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Thranborg

Dato : 20-10-02 07:57

"pallis" <pallis.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> to.
> Er der nogen der ved hvordan man kan lave det i psp eller corel draw

Hvis du definerer frames med fast bredde (og/eller højde) i pixel, kan du
sagtens lave grafikken normalt, og så splitte den op i dele med de samme
pixelmål
Husk blot at definere frames uden rammer osv. da du eller får en "bjælke"
igennem grafikken

Mvh.
Kim Thranborg

Contact: kim@thranborg.dk
Visit..: www.thranborg.dk

Fra : Henrik Torp

Dato : 20-10-02 15:40

> [...]
> Dette betyder at man får et overlap, da grafikken går henover to
> dokumenter, nemlig venstre og højre sides dokumenter, selv om det ser ud

Uden at have prøvet det, kan det måske også være fordi grafikken lægger i et
z-index, mens de to frames lægger i et højere z-index. Z-index bruges til at
placere elementer ovenpå hinanden, f.eks. tekst oven på et billede. Det kan
selvfølgelig også i photoshop og lign. Men vha. z-index kan det håndkodes og
fylder ikke så meget.

Venlig hilsen
Henrik