Hvorfor hakker mit mafia?
Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 19-10-02 20:16

Hej Gruppe....

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor mit mafia hakker så meget som
det gør!

Mine computer specs.

MSI KT333 ultra2-R motherboard
MSI GF4 TI-4200 m. 128 ram Grafikkort
AMD XP2100+ CPU
256 DDR Ram

Det skulle da være mere end rimeligt til et spil som mafia, men det
hakker vildt meget, også selv om jeg sætter detail level ned til LOW.

Er der en der kan forklare eller give et link til hvad de forskellige
ting i settings betyder?

Altså ikke de settings inde i spillet, men dem du kan starte op før du
spiller.

Håber i kan hjælpe

Fra : Stig W H

Dato : 20-10-02 02:30

Det lyder mærkeligt. Prøv autodetect i setup'en

Jeg har da kun en AMD 1200 Mhz
Geeforce 2 GTS 32 Mb
512 DDR ram

og spillet kører sku fint på min maskine, hakker en lille smule en gang i
mellem, men ikke noget særligt.

Hilsen Stig

---

Fra : quake

Dato : 20-10-02 07:28

har en amd athlon 1600
geforce2 ti 64mb
512ddr ram
og der kører det uden problemer

Fra : Stephan Larsen

Dato : 26-10-02 03:12

Havde samme prob. på en xp1800, 256 DDR, Radeon 8500.... Løste problemet ved
en (kraftig) oprydning af den disk hvor spillet lå, et par ture med norton
speeddisk, og derefter ind og sætte grænsen for swapfile i windows op til
768 mb. (så at det faktisk bruger + 150 mb. ram når det kører!!!!)
NU kører det fint igen :)

Steff

Fra : PA

Dato : 20-10-02 07:47

> [...]
> Hej Gruppe....
>
> Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor mit mafia hakker så meget som

Har du installeret de drivere der fulgte med til dit bundkort ?
Har du installeret 4in1 ? Går ud fra det er et VIA chipset?
--
PA

Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 20-10-02 08:52

On Sun, 20 Oct 2002 08:46:52 +0200, "PA" <mrbean@get2net.dk> wrote:

>"Hjalte aka. izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse

>Har du installeret de drivere der fulgte med til dit bundkort ?
>Har du installeret 4in1 ? Går ud fra det er et VIA chipset?

Jep, har installeret alle drivere, og bruger nvidia's 40.72.
Hvordan skal jeg konfigurere de settings?

Fra : DWM

Dato : 20-10-02 11:02

> Jep, har installeret alle drivere, og bruger nvidia's 40.72.
> Hvordan skal jeg konfigurere de settings?

Er der ikke noget med at man kan slå EAX fra inde i spillet?
Det kunne hjælpe.

/Kenneth Iversen

Fra : PA

Dato : 20-10-02 17:25

> [...]
>

> Jep, har installeret alle drivere, og bruger nvidia's 40.72.
> Hvordan skal jeg konfigurere de settings?

Jeg har selv haft problemer med 40.xx serien og jeg ved flere af dem har
været skyld i at nogle spil hakkede og specialt UT2003 frys som har været
nævnt tidligere.
Jeg kører nu med 30.30 som har fixet de problemer.
--
PA

Fra : ZipZap

Dato : 20-10-02 11:25

> Jep, har installeret alle drivere, og bruger nvidia's 40.72.

nvidia har ikke endnu frigivet 40.72, det er stadig beta drivere. Prøv med
30.82 fx.

Fra : MaRk

Dato : 20-10-02 11:32

Mit mafia hakker også _meget_ jeg har dog en lidt anden maskine:

800 duron
448mb ram sd
40 gb seagate (10 gb ledig)
geforce 3 ti-200 128ddr

Men jeg kan klarer gta3 i fuld opløsning og fuld detaljer. Men mit mafia
hakker simpelthen helt vildt, også nede i de laveste instillinger. Mit gta3
er også begyndt at hakke meget, det kørte flydende før.

Hvad fanden er der galt???

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-10-02 12:45

> [...]
> ting i settings betyder?
>
> Altså ikke de settings inde i spillet, men dem du kan starte op før du

Hej
Du kunne jo kikke på dine ram kun 256 mb
512 mb er snart ved at være minimum, når min pc køre uden spil forbruger den
140 mb ram når Mafia kører bruger den 421 mb = 281 mb det bruger Mafia.
Så du har lige lidt nok ram, den hakker nok fordi den skal hente hukommelse
på din harddisk hvor dit spil nok også ligger.
de andre der har svaret har jo også mere ram end dig.

Mvh
Kurt