Udlæg i hus!
Fra : Freddy Fey

Dato : 19-10-02 17:30

Hvis man har udlæg i sit hus hvad er mulighederne så for at få et lån eller
omlægge sine lån og er det overhovdet muligt?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-10-02 17:32

"Freddy Fey" <freddy.f@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man har udlæg i sit hus hvad er mulighederne så for at få et lån
eller
> omlægge sine lån og er det overhovdet muligt?

Mig bekendt ikke før du har betalt udlægget.

Hr. Bjørn

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 19-10-02 18:12

Freddy Fey wrote:

> Hvis man har udlæg i sit hus hvad er mulighederne så for at få et lån eller
> omlægge sine lån og er det overhovdet muligt?

Det billigste er at få indfriet udlægget først, da det er et pant,
der formentlig er større nu, end da det blev lyst.
men det afhænger af lånetilbudets størrelse, om det respekterer
udlægget (hvilket jeg ikke tror),
så flere oplysninger

Og du får ikke lov at omlægge foranstående lån uden betaling til
udlægshaver, selvom du vil spare en del, da det rykker pantet
længere ud,
uden betaling,
så hvis du melder ud med konkrete tal, så..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Peder Porse

Dato : 19-10-02 18:45

Erik G. Christensen wrote:

> [...]
> længere ud,
> uden betaling,
> så hvis du melder ud med konkrete tal, så..

Enig..rent bortset fra at jeg tror, det kan blive vanskeligt at få et
godt lånetilbud, hvis der er udlæg i huset.

Et udlæg er jo et meget tydeligt bevis på at husets ejer har (haft?) en
dårlig betalingsevne/vilje.

Men hvis formålket med låneoptagelsen er at indfri den fordring, der
ligger bag udlægget, og hvis udlægshaver kan få en eller anden form for
sikkrehed for sine penge, kunne han måske lokke stil at ophæve udlægget..

pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-10-02 19:40

"Peder Porse" <pp@pederporse.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Et udlæg er jo et meget tydeligt bevis på at husets ejer har (haft?) en
> dårlig betalingsevne/vilje.

Hvad med T&S .... måske der ligger en fordring her ..... også...?

Hr. Bjørn