Max 128 MB RAM udnyttes med Access2000
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-02-01 17:01

Jeg har en bruger, der er lidt ked af, at hans ialt 256 MB RAM
tilsyneladende ikke bliver brugt

Han kører noget VB under Access, og Task Manageren (NT 40 SP6a) står kun på
128 MB RAM. CPU'en kører kun med 10% udnyttelse med enkelte peeks på 100%.

Umiddelbart ville jeg mene, at Access ikke har behov for mere, men det er da
mærkeligt, at der hele tiden "kun" benyttes 128 MB RAM.

Nogen god forklaring til dette? Kan man udelade af dette, at maskinen kun
kører med en lille del af dens samlede resourcer?

Vh, Lars

Fra : Peter Blazejewicz

Dato : 26-02-01 17:50

> Umiddelbart ville jeg mene, at Access ikke har behov for mere

Jeg har en applikation (Access 2000 med VBA), hvor jeg MEGET tydeligt kan
mærke forskel på, om den kører på en maskine
med 128 MB, eller en med 256 MB. OS er i begge tilfælde Win2000.

Peter

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 27-02-01 12:29

Efter installation af SP1 klager han ikke længere.

Vh, Lars