Afmontering af tank ?
Fra : Dennis

Dato : 19-10-02 14:44

Hejsa

Jeg troede at det var nemt

Jeg skulle lige afmontere min benzintank idag på min ER-5, for at tage
den med op i min lejlighed og ordne et par hakker den har fået i
lakken.
Jeg troede at benzinhanen var "automatisk" det vil sige at der ikke
ville rende benzin til motoren når den ikke er tændt. Der tog jeg jo så
grusomt fejl tilsyendladende
Jeg troede evt. at de ville gøre en opmærksom på i manualen, at man skal tømme
tanken eller andet når man afmonter den.

Hvad skal man så bruge "prim" til på benzinhanen når der alligevel
pisser benzin ud når den står på on ?

Hvordan tager i andre tanken af sætter i nogle klemmer på
benzinslangerne op til tanken, eller tømmer i den ?

På forhånd tak for hjælpen.

Dennis (en molotovcoctail)

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 19-10-02 15:47

> Hvad skal man så bruge "prim" til på benzinhanen når der alligevel
> pisser benzin ud når den står på on ?
__________________________________

Kan det være fordi den hænger i ventilen?
Jeg pillede min af helt uden problemer... den lukkede som den skulle, men
når man transporterer tanken kan rystelserne godt gøre at der render lidt
benzin ud.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Dennis

Dato : 19-10-02 16:22

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> writes:

> [...]
> når man transporterer tanken kan rystelserne godt gøre at der render lidt

Det ved jeg ikke, jeg kan jo prøve at slå lidt på den med en hammer
Jeg overvejer at køre den ned så den skal fødes via. reserve tanken,
så burde der jo ikke pisse benzin ud når den står på on.
Det er bare lidt underligt at de ikke har sagt noget da den var til
mekker for 600 km. siden. Det er jo svært at monterer nye tændrør når
tanken ikke bliver taget af.

Dennis

Fra : Troels Sørensen

Dato : 19-10-02 18:30

"Dennis" <dler00@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan tager i andre tanken af sætter i nogle klemmer på
> benzinslangerne op til tanken, eller tømmer i den ?

HMM MENER DET ER SÅDAN HER

Prim: Vacuum styret

On: Altid åben

Res: Vacuum styret

Når hanen står på prim eller res burde der ikke komme benzin ud...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-10-02 18:39

Troels Sørensen wrote:

> Prim: Vacuum styret
>
> On: Altid åben
>
> Res: Vacuum styret

Nix, ved PRI er den åben uanset hvad, On er vakuumstyret og RES er
reservetanken (vakuumstyret?).
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Dennis

Dato : 19-10-02 20:59

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Nix, ved PRI er den åben uanset hvad, On er vakuumstyret og RES er
> reservetanken (vakuumstyret?).
> --

Bare ikke i mit tilfælde, øv.
Hvad skal jeg kigge efter i benzinhanen, for at få det til at virke ?

Dennis

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-10-02 00:29

Dennis wrote:

> Bare ikke i mit tilfælde, øv.
> Hvad skal jeg kigge efter i benzinhanen, for at få det til at virke ?

Tjaeh, som den vanvittige kodreng siger, så kan det da være at det er den
vakuumstyrede ventil der er kommet skidt i eller bare er i stykker. Hvis du
vil se på sagerne er det nok klogt at tømme tanken først, men ellers har
jeg ikke lige nogen idéer til hvad man skal og ikke skal, men det er jo
heller ikke farligt at prøve sig frem
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 20-10-02 16:12

Dennis <dler00@control.auc.dk> skrev i en

> Bare ikke i mit tilfælde, øv.
> Hvad skal jeg kigge efter i benzinhanen, for at få det til at virke ?

Vacuum-membranen, der styrer åbningen af bensinhanen sidder bag på hanen
under et dæksel på str. med et stort frimærke der har en skrue i hvert
hjørne.
Adskil og eftercheck funktionen og køb evt. nyt ved Max's mcimport
(kataloget "MC Nøglen" ligger under disken ven enhver forhandler!)

Vacuum-membranen styres af motorens vacuum igennem den tynde slange fra
en af karbunaderne/indsugnings-stutse og kommer der tillige bensin ud a
dén er det tydeligt at selve membranen er utæt!

Indtil da burde du kunne klare dig ved at lade slangen sidde på
bensinhanen istedet for karburatoren, og dernæst bukke slangen og vikle
lidt ståltråd omkring den - alternativt bruge en bolt iskruet slangen
som prop!

--
Armand.

Fra : Dennis

Dato : 29-10-02 13:53

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

Hejsa

Jeg har først lige læst news idag, da jeg har været udenlands.

> [...]
> Adskil og eftercheck funktionen og køb evt. nyt ved Max's mcimport
> (kataloget "MC Nøglen" ligger under disken ven enhver forhandler!)

Nu har jeg siddet og kigget i MC-nøglen, men kan ikke finde nogen
membran for en Kawa. ER-5. Det undre mig dog at membranen "allerede"
er i stykker da cyklen kun har kørt 13.000 km.

> Vacuum-membranen styres af motorens vacuum igennem den tynde slange fra
> en af karbunaderne/indsugnings-stutse og kommer der tillige bensin ud a
> dén er det tydeligt at selve membranen er utæt!

Der kommer ikke benzin ud af hanen ved vacum slangen, kun ved udløbs
slangen. Hvordan kan jeg evt. chekke om membranen er kaput ?

Dennis

Fra : Henning

Dato : 29-10-02 15:50

"Dennis" <dler00@control.auc.dk> skrev i en meddelelse news:uu1j5xv80.fsf@control.auc.dk...

> Nu har jeg siddet og kigget i MC-nøglen, men kan ikke finde nogen membran for en Kawa. ER-5. Det undre mig dog at membranen "allerede" er i stykker da cyklen kun har kørt 13.000 km.

Næeh, det behøver heller ikke være dét.

Men gummi, der har været udsat for benzin, bliver sprødt, når det tørrer. Så hvis cyklen har stået ubrugt, kan en o-ring (fex) godt have været delvist tørlagt, og er nu ødelagt. Jeg har måttet skifte pakninger i benzinhaner og karburatorer efter en lidt længere vinterstilstand. Det bliver først rigtigt irriterende, når man skal skifte membraner i CV'er, og opdager de kun fåes originalt med stempel. Dyrt...

> Der kommer ikke benzin ud af hanen ved vacum slangen, kun ved udløbs slangen. Hvordan kan jeg evt. chekke om membranen er kaput ?

Skille hanen? (Jeg har ikke fuldt tråden nøje). Hvis hanen er som Suzukis, var det med 99% sandsynlighed en lille kontraventil på vacuum siden, som hænger. Prøv at puste 'ind og ud' i vacuum tilslutningen på hanen.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 29-10-02 20:45

Dennis <dler00@control.auc.dk> skrev i en

> Der kommer ikke benzin ud af hanen ved vacum slangen, kun ved
> udløbs slangen. Hvordan kan jeg evt. chekke om membranen er kaput ?

Sug i den tynde slange påmonteret bensinhanen, og mærk om du kan blive
ved med at suge, eller om den hurtigt "løber tom for luft" og holder sig
dér!!
En række hastige sug efter hinanden kan tænkes at ryste sagerne på
plads, ellers er der kun at skille sagerne ad for at se hvordan den
virker/ikke virker!

På side 350 i MC Nøglen, er der rep.kits til bensinhaner, og sikkert
også til din.
Anyhow: Billederne på samme side viser adskillelige vacuum-membraner med
den tilhørende ventildel - Det er de kvadratiske sager!
Ganske god at bruge som "læse på lektien"

--
Armand

Fra : Dennis

Dato : 29-10-02 22:36

> [...]

> En række hastige sug efter hinanden kan tænkes at ryste sagerne på
> plads, ellers er der kun at skille sagerne ad for at se hvordan den

Det vil jeg prøve, hvis den ikke virker, hvor får den så luften fra,
siden jeg vil kunne blive ved med at suge ?

> [...]
> den tilhørende ventildel - Det er de kvadratiske sager!
> Ganske god at bruge som "læse på lektien"

Jeg har siddet og kigget på dem (sådan er det jo når man er nysgerrig)
Men der ikke nogen i tabellen til min kawasaki ER-5. Der er til EN
500, EX 500 og GPZ 500. Jeg kunne forstille mig at GPZ's er magen
til. Det undrer mig bare at de ikke har til ER-5 når de mange andre
steder i MC-nøglen skriver hvad der er til ER-5.

Med venlig hilsen

Dennis

Fra : Armand

Dato : 01-11-02 18:21

> Det vil jeg prøve, hvis den ikke virker, hvor får den så luften fra,
> siden jeg vil kunne blive ved med at suge ?

Atmosfæren! => revne i vacuum-membranen hvis ene side dækkes af
vacuum'et fra slangen og den anden suppleres med atmosfære-tryk igennem
et lillebite hul!

> [...]
> til. Det undrer mig bare at de ikke har til ER-5 når de mange andre
> steder i MC-nøglen skriver hvad der er til ER-5.

Louis er den eneste af de "tre store tyske", der har disse rep.kits på
listen; men de mangler også ER-5'eren
Måske der skal graves i online reservedelslister for at finde et givet
fællesskab - Hvordan var det nu - Noget med - - Motofiche - - ??

--
Armand.
(der hidtil har ignoreret det med Kawa'sider; men nu har fået fornyet

Fra : Troels Sørensen

Dato : 19-10-02 22:44

> Nix, ved PRI er den åben uanset hvad, On er vakuumstyret og RES er
> reservetanken (vakuumstyret?).
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600

Okey... så fik jeg lige byttet rundt... ;)