Få bambus-skud til at vokse ??
Fra : Svend Emil

Dato : 19-10-02 12:43

Jeg har købt et af disse "moderne" bambus-pinde-skud.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at gro godt ??
Bare la' det stå vand ??
Skal det have jord ??
Nogen form for gødning ville være godt ??

Håber jeg kan få svar på disse spørgsmål
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 19-10-02 21:27

"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal det have jord ??
> Nogen form for gødning ville være godt ??
>
> Håber jeg kan få svar på disse spørgsmål

Hej

Det har jeg også. De opfører sig, så vidt jeg kan se som f.eks. Dragena, der
ligner.

Lad det stå i vand, til det har fået mange rødder. Kan så evt plantes i
småfugtig jord. Når der så er gang i den, tror jeg ikke det behøver så meget
vand.

VH Birgitte

Fra : Svend Emil

Dato : 19-10-02 21:35

> [...]
>
> Lad det stå i vand, til det har fået mange rødder. Kan så evt plantes i
> småfugtig jord. Når der så er gang i den, tror jeg ikke det behøver så

ok, det lyder godt.
Altså når der er kommet gode rødder, sætter jeg den bare i god fugtig
muldjord!

Tak
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 20-10-02 13:27

> der

> meget
>
> ok, det lyder godt.
> Altså når der er kommet gode rødder, sætter jeg den bare i god fugtig
> muldjord!

Indenfor

og ikke for meget vand.

BA

Fra : Svend Emil

Dato : 20-10-02 13:31

> Indenfor
>
> og ikke for meget vand.

Ok
Jeg glæder mig i hvert fald...

Det kan være den kommer til at vokse "Hale til hele meter om dagn", som han
siger i reklamen

Jeg siger tak
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : JAN ACHMANN

Dato : 29-10-02 00:29

Forresten er det noget salgsgas at kalder dem for bambus...det er ganske
rigtigt en art af Dragena-familien. Og altså ikke en bambus. De skal
behandles lige som alle andre potteplanter.
Jan

Fra : Svend Emil

Dato : 29-10-02 07:06

> Forresten er det noget salgsgas at kalder dem for bambus...det er ganske
> rigtigt en art af Dragena-familien. Og altså ikke en bambus. De skal
> behandles lige som alle andre potteplanter.

Altså direkte i en god fugtig muld ???????
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 29-10-02 09:36

> [...]
> Skal det have jord ??
> Nogen form for gødning ville være godt ??
>
> Håber jeg kan få svar på disse spørgsmål

Det er "tilfældigvis" lykkedes mig at komme til at se producentens
vejledning til butikkerne, og iflg. den , skal lykkebambus stå i ca. 10 cm.
vand, den må IKKE plantes i jord. Ved denne "opbevaring" skulle den kunne
holde i et år.
Om det passer ved jeg ikke, da jeg ikke selv har investeret i en.
Med venlig hilsen
Hanne Pedersen

Fra : Svend Emil

Dato : 29-10-02 14:09

> [...]
> holde i et år.
> Om det passer ved jeg ikke, da jeg ikke selv har investeret i en.

Ja, men er det så kun imens den er i butikken, og at de på den måde kan få
den til at holde i et år ???
Skal jeg ikke gøre noget andet, når den nu er kommet hjem, og står dér i min
vindueskarm ??

Mit bambusskud har stået i vand siden jeg købte det, men det er faktisk ved
at blive gult i toppen.... ved ikke hvad der er galt....
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 01-11-02 09:01

> [...]

> den til at holde i et år ???
> Skal jeg ikke gøre noget andet, når den nu er kommet hjem, og står dér i

Det burde faktisk også være den måde man skal holde den på, når man får den
med hjem.

> Mit bambusskud har stået i vand siden jeg købte det, men det er faktisk
ved
> at blive gult i toppen.... ved ikke hvad der er galt....

Jeg kan ikke huske om der stod noget om hvor meget sol den kan tåle !!!
Eller har den måske for meget vand, den skal ikke stå dybere end den gjorde
i forretningen.

Hanne Pedersen