MIDI keyboard til OS X - tilbagemelding.
Fra : Jonas Voss

Dato : 19-10-02 11:18

For noget tid siden spurgte jeg her i gruppen om råd til at købe et
MIDI-keyboard der kunne fungere med Reason 2, og OS X. Jeg fik masser
af gode råd og vejledning, og vil gerne sige tak til dem der gav mig
den gode vejledning og rådene [i ved hvem i er].

Jeg kan nu sidde her og kigge på mit nyindkøbte evolution Pro MK-249c
keyboard <http://www.evolution.co.uk/moreinfo/hardware/pro49c.htm>, og
det fungerer dæleme bare upåklageligt!

Keyboardet blev købt over nettet hos <http://www.thomann.de/> til en
pris på cirka 1450 DKr inkl. fragt. Det blev bestilt søndag, og
dukkede op her torsdag eftermiddag, herlig service. Det blev pakket
ud, der blev installeret drivere [til Jagwire], der blev rebootet,
isat USB-ledning, tændt for keyboarde og fyret op under Reason 2, og
det virkede med det samme. Nogle af controllerne var allerede
forudprogrammerede, men det kan nemt laves om med et højreklik på
controlleren og et hak i 'learn from midi'.

Manuallen er stort set ikke eksisterende [et pdf-dokument på 12-14
sider], og det lader da også til at de fleste funktioner er
kontrollerbare igennem Reason 2.

Dette blot lige for at videregive, at hvis man leger med musik på OS X
og bruger Reason 2, så kan man snildt bruge et keyboard som MK-249c
fra evolution.

Fra : thomas tomcat

Dato : 19-10-02 17:14

in article sfbroa.kuo.ln@wintermute.verture.net, Jonas Voss at