GF3 TI eller GF4 MX?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 19-10-02 09:23

Hej.

Mit efterhånden aldrende og udtjente TNT2-kort skal snart på pension. Jeg er
nu på udkig efter et kort til en tusse eller derunder.
Min opmærksomhed har rettet sig mod enten et GF3 TI eller GF4 MX, hvor GF4
MX kan ervherves for omkring 6-700,- mens GF3 TI koster omkring 1000,-

Q1: Hvilket kort kan bedst betale sig at investere i, da det skal anvendes
til lidt semi-seriøs gaming samt almindelig brug på pc'en?
Q2: Er der nævneværdig forskel på kvaliteten af TV-out på de to kort?

Mvh. Stefan Kristensen

Fra : Nicolai

Dato : 19-10-02 09:27

Kan kun sige - MX sucks.

GF3 til hver en tid

Fra : René

Dato : 19-10-02 09:31

mx kort understøtter ikke directx 8.1 hardwaremæssig, det gør gf3 så det må
blive et gf3, man kan dog osse4 få gf4 420 rimelige billige

Fra : LA2

Dato : 19-10-02 10:10

> [...]
>

> Mvh. Stefan Kristensen
>
> Til spil skal du købe et GF3 Ti, der GF4 MX mangler lidt på hardware siden
så du ikke vil kunne se spillets fulde grafiske formåen. Fx. kræver
Morrowind pixelshader slået til for at virkelig vise hvad det "kan".
LA2

Fra : Jerry og Pia

Dato : 19-10-02 10:57

gf4mx med integreret tv-out har klart bedre tv-out end de fleste gf3-ti, da
den understøtter en tv-out opløsning på
op til 1024x768.
Endvidere er gf4mx440 kun en smule langsommere end gf3-ti og et gf4mx440 for
under 600 kr. syntes jeg er billigt.

mvh jerry

Fra : Tinky Winky

Dato : 19-10-02 14:48

> [...]
>
> Q1: Hvilket kort kan bedst betale sig at investere i, da det skal anvendes
> til lidt semi-seriøs gaming samt almindelig brug på pc'en?

Jeg ville enten købe et GF4MX440 til ca. 600-700, eller et GF4Ti4200 til
ca. 1300-1400. Jeg synes GF3 er for dyrt.

Se benchmarks her:
http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/index.html

> Q2: Er der nævneværdig forskel på kvaliteten af TV-out på de to kort?

GF4MX'ens skulle være bedst.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 19-10-02 14:50

Hvilken maskine skal det sidde i?

Fra : Christian Rosenberg ~

Dato : 19-10-02 18:30

GF3 ti preformer bedre end GF4 MX
Det kommer man ikke uden om.

Har selv begge to. I 3dmark2001 får jeg 3700 med GF4 og 5500 med GF3 Ti på
en duron 1000
Ikke en videnskabelig undersøgelse men hvad....

---

Fra : DWM

Dato : 19-10-02 19:50

"Christian Rosenberg Dahm" <dahm@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en duron 1000
> Ikke en videnskabelig undersøgelse men hvad....

Nej det kan man ikke sige. 3Dmark2001 er ikke spil.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : Joe Sandøe

Dato : 19-10-02 21:19

"Christian Rosenberg Dahm" <dahm@it.dk> wrote in message
> [...]
> en duron 1000
> Ikke en videnskabelig undersøgelse men hvad....

Og jeg som trode at der var 3 GF4 MX modeller (420, 440 og 460) - dumme mig
undskyld

VH Joe

Fra : Peter Pan

Dato : 20-10-02 02:06

"Joe Sandøe" <joe*fjern*@tv.dk> wrote in message
> "Christian Rosenberg Dahm" <dahm@it.dk> wrote in message
> >
> Og jeg som trode at der var 3 GF4 MX modeller (420, 440 og 460) - dumme
mig
> undskyld

Ja, og jeg tror også jeg er dum, for jeg troede der var 2 forskellige GF3 TI
modeller.... Dumme mig!

;)
--
Anders

Fra : Christian Rosenberg ~

Dato : 20-10-02 14:31

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:aosvac$jnv$1@sunsite.dk...
> [...]
> mig
>
> Ja, og jeg tror også jeg er dum, for jeg troede der var 2 forskellige GF3

Sjovt!

---