Det fatter jeg ikke
Fra : Rollike

Dato : 19-10-02 09:18

Hejsa!

Jeg har en veninde...
Hun har sukkersyge, motionerer vildt meget og lever sundt.
Men hun kan ikke tage sig.

Hun er ikke voldsomt overvægtig men er da kraftig bygget. og stadig ret
buttet.

Hun spiser meget frugt og brød. Kan det være for lidt protein eller hvad?

På forhånd tak
Mette

--
Lige nu er er endnu en livsstilsklub på vej til at åbne!
DIFI, Ebbeltoftkurcenter og Ubberup højskole er gået i tæt samarbejde om

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-10-02 11:40

Rollike wrote:

> [...]
> buttet.
>
> Hun spiser meget frugt og brød. Kan det være for lidt protein eller hvad?

Det kan være for meget frugt og brød kombineret med for lidt grønsager
og kød.
Hvad spiser hun af pasta, ris og kartofler?

Derudover har i kraft af sin diabetes ret til at få en samtale med
diætist (eller bedre sagt jeg kender to som fik lov i kraft af deres
diabetes).

Derudover kan det være svært, at I et forum som dette at give mere
konkrete råd. Bl.a. fordi rådene kan gå ind og forstyrre sukkerbalancen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 19-10-02 12:51

"Rollike" <valofjernmig@valo.dk> wrote in message

> Hun har sukkersyge, motionerer vildt meget og lever sundt.
> Men hun kan ikke tage sig.

Hun indtager tydeligvis mere energi end hun forbruger...!
Men, det er ikke det rette sted at søge råd til en diabetiker. Hun bør tale
med en ekspert, da stofskiftet hos diabetikere ikke helt opfører sig som hos
andre...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk

Fra : Rollike

Dato : 19-10-02 17:01

> [...]
tale
> med en ekspert, da stofskiftet hos diabetikere ikke helt opfører sig som

OK.. jeg vil prøve at henvise hende til en diætist

Tak
Mette

--
Foredrag med Diætisten fra "Livet er fedt"
onsdag d. 30. okt. kl. 19.00

Fra : KatjaStrofen

Dato : 19-10-02 17:19

Rollike <valofjernmig@valo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db11251$0$34842$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> buttet.
>
> Hun spiser meget frugt og brød. Kan det være for lidt protein eller hvad?

Kan være PCO mener jeg det hedder!
Lider man af det.. kan man blandt andet have meget svært ved at tabe sig :(

Men det kan doktoren slå fast!

katjastrofen