News reader til billeder OSX
Fra : Henrik Lindskou

Dato : 19-10-02 06:11

Er der et program der kan dovnloade billeder fra en NG, under OSX sådan
som YA-Newsreader kunne, under 9x.

Har prøvet forskelige readere ( Hogwasher, NewsWatcher-X osv)men ingen
af disse kan gøre det som de gamle kunne.
at hente billedern direkte ned på HD.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Villy Erichsen

Dato : 19-10-02 07:18

Thoth :http://www.thothsw.com
--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-10-02 15:11

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Har prøvet forskelige readere ( Hogwasher, NewsWatcher-X osv)men ingen
> af disse kan gøre det som de gamle kunne.

Måske Halime...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-10-02 15:51

> [...]

> Har prøvet forskelige readere ( Hogwasher, NewsWatcher-X osv)men ingen
> af disse kan gøre det som de gamle kunne.

Diiva hvis det kun er er billeder du vil hente.

http://www.diiva.com/
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 21-10-02 04:02

Michael Tysk-Andersen wrote:

>Diiva hvis det kun er er billeder du vil hente.
>
>http://www.diiva.com/

Er det korekt forstået, at diiva henter billederne fra newsserverne
hvorefter man henter på deres server, eller indexsere de dem bare, så
man kan vælge det ud man syntes om ?

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 21-10-02 15:34

> [...]

> Er det korekt forstået, at diiva henter billederne fra newsserverne
> hvorefter man henter på deres server, eller indexsere de dem bare, så

Diiva cacher billederne i et preview så du kan se dem inden du henter
dem fra din egen server. Jeg har aldrig prøvet deres service og kunne da
godt tænke mig at vide om det fungerer.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-10-02 19:38

On Sat, 19 Oct 2002 7:11:24 +0200, Henrik Lindskou wrote
(in message <3DB0E97C.1030501@worldonline.dk>):

> [...]
>
> Har prøvet forskelige readere ( Hogwasher, NewsWatcher-X osv)men ingen
> af disse kan gøre det som de gamle kunne.

Hogwasher kan da nemt downloade billeder?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 20-10-02 12:06

David Blangstrup wrote:

>On Sat, 19 Oct 2002 7:11:24 +0200, Henrik Lindskou wrote
>(in message <3DB0E97C.1030501@worldonline.dk>):

>Hogwasher kan da nemt downloade billeder?

Hvor er bilederne placeret efter at de er markeret og downloadet kan jeg
ikke finde dem !
Jeg kan dog godt se dem i wive image, og så gemme dem enkeltvis, men
ikke hele møllen på en gang.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-10-02 12:39

On Sun, 20 Oct 2002 13:05:57 +0200, Henrik Lindskou wrote
(in message <3DB28E15.8010908@worldonline.dk>):

> [...]

> ikke finde dem !
> Jeg kan dog godt se dem i wive image, og så gemme dem enkeltvis, men

Jeg downloader aldrig billeder, men jeg forestiller mig, at du skal lave en
et nyt archive til billeder under menuen File/new archive, og så downloade
dem dertil. Ellers er det i Setup/Filters man kan lave en masse. Jeg har
spurgt Kurt Spaker fra Asar som laver Hogwasher, men han har endnu ikke
svaret mig. Prøv dig lidt frem, jeg er sikker på, at det kan lade sig gøre.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik news://hogwasher!

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 21-10-02 03:23

David Blangstrup wrote:

> [...]
>et nyt archive til billeder under menuen File/new archive, og så downloade

Her er kun et dokument på 88k. og det passer ikke rigtigt med et par
hundred billeder. De må da være et sted på Hd'en da man kan se dem
Offline, jeg kan bare ikke finde dem

> Ellers er det i Setup/Filters man kan lave en masse. Jeg har
>spurgt Kurt Spaker fra Asar som laver Hogwasher, men han har endnu ikke
>svaret mig. Prøv dig lidt frem, jeg er sikker på, at det kan lade sig gøre.

Jeg har stadig ikke fået det til at virke, så hvis du høre fra Kurt
Sparker så giv det vidre.
Håber at grissevaskeren kan stå og passe sig selv om natten så resten af
farmilien ikke skal vente på at jeg bliver færdig med æ inderned.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Villy Erichsen

Dato : 20-10-02 15:23

Henrik Lindskou wrote:

> [...]

Thoth er en videreudvikling af YA-Newsreader - desværre er den ikke gratis
mere - men den kan det samme og mere til

> Hvor er bilederne placeret efter at de er markeret og downloadet kan jeg
> ikke finde dem !
> Jeg kan dog godt se dem i wive image, og så gemme dem enkeltvis, men
> ikke hele møllen på en gang.

I Thoth går du ind i indstillinger/extracting binaries og vælger hvor du vil
have dem.
Marker de emner - eller en hel tråd æble+b - så kører det. Kan ennda lave
katalog og opdatere når der kommer nye billeder til.

Thoth kan dekode alle formater uden brug af extern dekoder (Rosetta eller
lign.)

Til at se billederne når de er gemt foretrækker jeg GraphicConverters slide
show.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 21-10-02 03:06

Villy Erichsen wrote:

> [...]
>

>Thoth er en videreudvikling af YA-Newsreader - desværre er den ikke gratis
>mere - men den kan det samme og mere til

Har downloaded den men det er ikke nemt at evaluere et program der kun
giver lov til at hente 8 filer når den ikke er registrert.
Det ser ellers udtil at virke, men jeg vil ikke registrere Toth for at
prøve det. Så det bliver nok grissevaskeren aligevel.

Tak for foreslaget.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-10-02 16:13

> [...]

> ikke finde dem !
> Jeg kan dog godt se dem i wive image, og så gemme dem enkeltvis, men

TIPS.
GETTING IMAGES.
1) Set up a filter to delete articles less than 150 lines; this will
eliminate many articles not containing images.
2) Set up another filter to mark articles for donwload if they are at least
150 lines long and the subject contains ".jpg"
The second lines criterion is needed since Hogwasher will not apply a "lines
less than" filter to a multiple article until it has seen all of the parts.
Otherwise, it might incorrectly delete partial articles.

Du kan læse meget mere i den glimrende medfølgende manual i pdf. Ellers kan
jeg sende dig den.

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-10-02 20:55

From: Kurt Spaker <kspaker@asar.com>
Date: søn okt 20, 2002 21:19:18 Europe/Copenhagen
To: "David Blangstrup" <david@blangstrup.dk>
Subject: Re: pictures

David: »Someone in my danish newsgroup is asking if there is a newsreader,
that can download pictures directly to the harddisk, as YA-newsreader could
in OS 9. He said, he has tried several newsreaders, among them
Hogwasher, which wasn't able to do that, and he asks the group for a
newsreader in Mac OS X that can do it.
Now my question is: I would love to be able to answer him and say, that
of course Hogwasher can do that, he just have to...? «

Kurt: »It depends. If he wants something that downloads directly to disk, as
separate image files, rather than storing them in a subscription
database, then you can't. But you can create a filter to automatically
extract binaries (and optionally delete from the subscription) when an
image is downloaded, to a folder of your choosing.«

David: »How to download many pictures at once to harddisk? (this is someone
from my newsgroup asking this. I myself never download pictures. He knows how
to download one picture at a time, but not a bunch)«

Kurt: »Mark whatever you want for download (click in 2nd column of article
list) and click the download button. Sounds like this guy is just clueless,
double-clicking individual articles to download them, one at a time.«

Kurt

Kurt Spaker
Asar Corporation
3169 Brockport Spencerport Rd.
Spencerport, New York 14559
kspaker@asar.com

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 21-10-02 03:52

Tusin tak for det fine svar, jeg må prøve det senere på dagen da
grisevaskeren er det beste af de readere jeg har haft fingerne i.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-10-02 08:00

On Mon, 21 Oct 2002 4:52:06 +0200, Henrik Lindskou wrote
(in message <3DB36BD6.900@worldonline.dk>):

> Tusin tak for det fine svar, jeg må prøve det senere på dagen da
> grisevaskeren er det beste af de readere jeg har haft fingerne i.
>
> Mvh.
>
> Henrik Lindskou

Ja, ikke! Endelig et fornuftigt menneske her! For resten bruger jeg
svinet« etc.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-10-02 21:06

> [...]

> Har prøvet forskelige readere ( Hogwasher, NewsWatcher-X osv)men ingen
> af disse kan gøre det som de gamle kunne.

Jeg har kigget på Diiva på et tidspunkt - virkelig cool.

Jeg er igang med en artikel om netop Outlook, Diiva og måske et par
andre.

Fortæl hvad du finder godt !!

--
Med venlig hilsen Jesper )