Vild spor
Fra : PP

Dato : 19-10-02 01:35

Jeg har en IBM bærebar 380XD, har lige installeret Win 98 2. udgave.

Jeg kan ikke få nogle mine unlock/flash progammer til og virke.

EepromTools
knok phoenix

Det virker fint på min hjemme computer med win98..

Er det Win 98 2. udgave som er noget skod eller er det........?

mvh

Peter

Fra : NKSDK

Dato : 19-10-02 12:18

Hej Peter

Win98 SE (2. udgave) skulle ikke fejle noget eller på nogen måde hindre,
at programmerne virker. Jeg ved ikke, hvilke eventuelle fejlmeddelelser,
du får, men da du taler bærbar PC, har de det med at mangle diverse ting
og sager ...ofte helt uden nogen logisk forklaring.

Jeg kan næsten ikke råde dig til andet end at prøve at geninstallere 98
og tage alt med - det kan være, du mangler et eller andet dll-bibliotek,
hvis du har valgt en default bærbar-installation. Derefter
geninstallerer du dine flash- og unlock-programmer og sikrer dig, at de
får en entry i registreringsdatabasen.

MEN: Jeg har ikke rigtig den store erfaring med win98 og bærbare, så
måske er der en anden "kandu'er", der kan give bedre råd.

Held med det i hvert fald

Mvh

NK

Unlocking og sw-opdatering i Viborg

http://www.kandu.dk/

Fra : PP

Dato : 19-10-02 19:19

"NKSDK" <NKSDK.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> hvis du har valgt en default bærbar-installation. Derefter
> geninstallerer du dine flash- og unlock-programmer og sikrer dig, at de

Nu har jeg geninstalleret windows og opdateret dvs. filer samt bios, men
uden held.
Eeprom tolls skriver: Phone not connected.

Fra : NKSDK

Dato : 19-10-02 20:41

Hej igen

En "Phone not connected" døjede jeg selv med - det var desværre
datakablet, der af en eller anden grund var stået af. Har du checket
dine porte osv. - det kan jo være en fysisk hw-fejl. Prøv eventuelt -
hvis du har muligheden - at koble en eller anden anden ekstern enhed til
COM-porten (...jeg går ud fra, at du har valgt den rigtige i
eeprom-tools).

Ellers ved jeg ikke rigtigt, hvad der kan være galt.

Fra : Basic Electronics

Dato : 19-10-02 21:11

Hej, undskyld hvis jeg virker lidt ordkløveragtig, men hvordan kan en
hardwarefejl ikke være fysisk?
"det kan jo være en fysisk hw-fejl."
MVH Janus Olsen

Fra : NKSDK

Dato : 19-10-02 22:32

"Basic Electronics" skrev d. 19-10-02 21:11 dette indlæg :
> Hej, undskyld hvis jeg virker lidt ordkløveragtig, men hvordan kan en
> hardwarefejl ikke være fysisk?
> "det kan jo være en fysisk hw-fejl."

Det skal jeg sige dig Janus: En hel del mennesker deler meget firkantet
hardware og software i skarpt adskilte grupper.

Den del tilhører så du (...og vel egentlig også jeg), og det er helt
fint - for dig er en hardware-fejl en fejl i noget, du konkret kan holde
i hånden.

Den opfattelse er da også den letteste at forholde sig til, men mange i
hw-branchen opfatter fejl som noget bredere - noget, man endnu ikke helt
har indkredset. For dem er fx en forkert driver også en hardware-fejl -
den er bare IKKE fysisk; der er fejl på hardware, men det er ikke en IC
eller andet, der er defekt.

Derfor skrev jeg, som jeg gjorde - undskyld, hvis det forvirrede.

Mvh

NK

Unlocking og sw-opdatering i Viborg (sivebaeks@io.dk / 87 25 02 32 )

http://www.kandu.dk/

Fra : PP

Dato : 20-10-02 14:46

"Basic Electronics" <janus@basicelectronics.dk> wrote in message
> Hej, undskyld hvis jeg virker lidt ordkløveragtig, men hvordan kan en
> [...]

Det er ikke kablet det virker fint på en anden pc.

Com porten skulle virke, har testet den med er modem

Eeprom tools skriver jo idiot, hvis man vælger den forkerte port