udstødning til speedake 45 scooter
Fra : GrandOldMan

Dato : 18-10-02 21:24

Hej Alle...

Håber ikke at dette er en forkert gruppe.. men kan ikke finde en til 45'er..

Jeg skal have en ny udstødning på min speedake og en original er lidt dyr
(omkring 1400). Jeg bor i Høje Taastrup ved København og hvor går man så hen
og køber en uoriginal der er rimelig god og ikke ligner en tun-udstødning
men som kan modificeres så jeg igen kan køre 30 km/l... det betyder ikke så
meget om der mangler lidt bundtræk eller nogle få kilometer på toppen.. jeg
kører alligevel sjældent de 75 den render (85 på klokken) fordi jeg bruger
den til at køre på arbejde..

--
Hilsen

GrandOldMan
CL in TheOutlaws a Danish DayOfDefeat Clan
HP: www.theoutlaws.tk
mIRC: Channel #theoutlaws on Quakenet

Fra : Henrik Ø

Dato : 18-10-02 23:55

Hej "GOM" ...

1400 kr,- er faktisk billigt for en ny udstødning
Til en Aprilia koster den 5000,- !!!
THansen har en glimrende (uoriginal) til 5-600,- og hvis du er skrap med et
autogen-sæt, kan du få den til at passe rigtig fint på modellen. THansen er
ikke kendt for godt paskram mht. udstødninger. Måske du er heldig - jeg var
ikke ()

Venlig hilsen : Henrik

Fra : Mogens

Dato : 19-10-02 15:37

On Sat, 19 Oct 2002 00:55:03 +0200, "Henrik Ø" <pwt@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>ikke kendt for godt paskram mht. udstødninger. Måske du er heldig - jeg var

Nej, hold dig langt væk fra T Hansens udstødninger.
Jeg måtte have en smed til at modificere den Basic
udstødning som jeg havde købt til min Speedake.
T Hansen påstod at der fandtes 2 modeller af Speedake,
men det har jeg nu ikke kunne se noget om andre steder.
Den T Hansen sendte mig passede ihvertfald ad H til.

Hvis du finder en god udstødning et andet sted, så må
du forresten godt lige skrive det her i gruppen, for jeg
skal nemlig snart have skiftet min ud igen.

mvh Mogens

Fra : Thomas

Dato : 19-10-02 17:54

"Mogens" <m@nomail.dk> wrote in message
> [...]
> du forresten godt lige skrive det her i gruppen, for jeg
> skal nemlig snart have skiftet min ud igen.

Har også fået en udstødning fra T.hansen. Til en Honda vision som også
passede ad H til. Skal man ha noget uorginalt som skal passe så skal man nok
se efter polini eller malossi. De ting jeg har monteret af de 2 mærker har
passet 100% hver gang

Mvh. Thomas

Fra : GrandOldMan

Dato : 19-10-02 22:32

Klip
> [...]
> T Hansen påstod at der fandtes 2 modeller af Speedake,
> men det har jeg nu ikke kunne se noget om andre steder.

Det er korrekt at der er to modeller.... Jeg har den gamle model... den
hedder F1 om den nye også hedder F1 ved jeg ikke men da jeg skulle have nye
bremseklodser foran kunne jeg vælge mellem to modeller.... kan ikke huske om
det er i 96 eller 98 den skiller...

> Den T Hansen sendte mig passede ihvertfald ad H til.
>
> Hvis du finder en god udstødning et andet sted, så må
> du forresten godt lige skrive det her i gruppen, for jeg
> skal nemlig snart have skiftet min ud igen.

Jeg tror at jeg sender min svigerfar ind i scootercity i Hillerødgade i
København.. Dem har jeg talt med tidligere (½ år side) og de lød som om de
kendte noget til de forskellige modeller og hvad man skal holde sig fra....
ang. prisen på en original så er det 1395.- + moms altså omkring 1750,-

Jeg skriver igen når jeg har talt med scootercity.

Fra : GrandOldMan

Dato : 23-10-02 21:42

KLIP
> Jeg skriver igen når jeg har talt med scootercity.

Jeg har talt med Scootercity - Hillerødgade Kbh..

De har en uoriginal potte til min speedake 45 - og den er EU godkendt med
papirer = altså lovlig og lydsvag... Den koster 798,-

og hvis man vil fjerne drosslingen så skal man bare brække en ring ud..!
De har solgt mange af dem og aldrig haft en klage vedr. montering... og den
passer på både den nye og gamle model... Det er kun bremserne der er
forskellige..
(Deres mekaniker brokker sig heller ikke over monteringen)

Så den henter svigerfar i morgen til mig.!

Fra : Mogens

Dato : 24-10-02 08:37

On Wed, 23 Oct 2002 22:42:04 +0200, "GrandOldMan"
<grandoldman@tcdadsl.dk> wrote:

>KLIP
>
>Jeg har talt med Scootercity - Hillerødgade Kbh..
>
>De har en uoriginal potte til min speedake 45 - og den er EU godkendt med
>papirer = altså lovlig og lydsvag... Den koster 798,-

Er der nogen som kender et sted i eller nær Aalborg som
forhandler en lignende udstødning ( til en Speedake ) ?

København ligger lidt lang væk og der ser jo ikke ud
til at Scootercity sælger pr postordre.

mvh Mogens