Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billigt kamera med god "shutter speed"
Fra : Søren Wøhlk

Dato : 18-10-02 22:31

Jeg har læst at man for at kunne tage gode action-billeder skal have et
kamera med en shutter speed på minimum 1/125th. Jeg er på jagt efter et
billigt digital kamera som tilbyder dette. Hvilke kan anbefales??

På forhånd tak

Søren Wøhlk

Fra : Lars [8210]

Dato : 18-10-02 22:38

http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Sinkbæk

Dato : 18-10-02 22:40

Søren Wøhlk skrev:
> Jeg har læst at man for at kunne tage gode action-billeder skal have et
> kamera med en shutter speed på minimum 1/125th. Jeg er på jagt efter et
> billigt digital kamera som tilbyder dette. Hvilke kan anbefales??

Hej Søren!

Jeg har selv lige købt et Canon Powershot A40 - der har du mulighed for at
indstille lukkeren fra 15 sek. og ned til 1/1500 sek.
Se mere her: http://www.powershot.com/powershot2/a40-30/specs.html

Kameraet koster ca. 2600 kr.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Søren Wøhlk

Dato : 19-10-02 08:59

> Jeg har selv lige købt et Canon Powershot A40 - der har du mulighed for at
> indstille lukkeren fra 15 sek. og ned til 1/1500 sek.
> [...]

Hej Thomas
Jeg havde nu forestillet mig en pris under 1500 men er det så muligt at få
et kamera med 1/125 sek lukker, eller skal man op og gi over 2500??

Hilsen Søren Wøhlk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-10-02 11:02

"Søren Wøhlk" wrote:

> Jeg havde nu forestillet mig en pris under 1500 men er det så
> muligt at få et kamera med 1/125 sek lukker, eller skal man op
> og gi over 2500??

Du kan sikkert godt få et kamera der har lukketider som er
hurtigere end 1/125 sek for under 2.000 kr., men det er jo lige
fedt hvis CCD-chipen er af så ringe kvalitet, at kameraets
elektronik ikke kan forstærke signalerne fra chip'en, for så vil
dens ringe lysfølsomhed gøre, at kamereats automatik kun vil
vælge de hurtige lukkertider på sommerdage med høj sol.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Wøhlk

Dato : 19-10-02 16:57

> [...]
> dens ringe lysfølsomhed gøre, at kamereats automatik kun vil
> vælge de hurtige lukkertider på sommerdage med høj sol.

Ok.. nu r jeg ik ligefrem ekspert indenfor det her område så alt det
elektronik fatter jeg ik ret meget af. Er det så muligt at få et kamera der
kan bruges til at tage "gode (skarpe)" action billeder. Jeg snakker billeder
af f.eks. en bil som kører max. 50 km/t??

På forhånd tak

Søren Wøhlk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-10-02 20:00

"Søren Wøhlk" wrote:

> .....cut............. Er det så muligt at få et kamera der
> kan bruges til at tage "gode (skarpe)" action billeder. Jeg
> snakker billeder af f.eks. en bil som kører max. 50 km/t??

Ja - alle gode digicam har lukkertider helt ned til mellem 1:1000
og 1:2000 del sec, men det er kun de lidt dyrere modeller, hvor
man selv kan styre lukkertiden.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen