Problem med Nokia 6210
Fra : L.M.L

Dato : 18-10-02 22:24

Jeg har en Nokia 6210, som jeg har et
problem med.
Når jeg fx. modtager et opkald, så mister
telefonen netforbindelsen, og dette kan
godt ske flere gange i træk.
Så går der noget tid inden telefonen
igen kan finde nettet..
Den firmware jeg bruger er 5.17

Der er ikke garanti på telefonen mere,
det er en jeg lige har købt brugt, men der
var tilsyneladende ikke de problemer
i starten.

Hvad bør jeg gøre, og hvad vil en evt. rep. koste ?

lovegreen AT it DOT dk

Fra : Soyo

Dato : 19-10-02 08:47

"L.M.L" <lovegreenFJERN@it.dk> wrote in news:aopu5e$21um$1
@news.cybercity.dk:

> [...]
> var tilsyneladende ikke de problemer
> i starten.
>
> Hvad bør jeg gøre, og hvad vil en evt. rep. koste ?

Jeg har (haft) samme problem, og det ser ud til at det er en generel fejl
for 6210, der er mange der oplever det. Jeg har ikke rigtig kunne finde
ud af nøjagtig hvad der er galt, men nogen påstår det er en løs BGA chip
på boardet. Er det tilfældet, vil det nok kræve udskiftning af hele
printet. Selv gjorde jeg det at jeg splittede telefonen ad og satte den
sammen igen. Efter jeg har gjort det anden gang og samtidig skiftet
cover, har der ikke været nogen problemer.

Mvh
Oliver

Fra : L.M.L

Dato : 19-10-02 11:34

> [...]
> sammen igen. Efter jeg har gjort det anden gang og samtidig skiftet
> cover, har der ikke været nogen problemer.

Hvilken firmware version bruger du ?

mvh
Lars

Fra : Soyo

Dato : 19-10-02 13:48

> Hvilken firmware version bruger du ?
>

> mvh
> Lars

Jeg har opgraderet fra 3.24 til 5.02. Det hjalp ikke.

Mvh
Oliver

Fra : L.M.L

Dato : 19-10-02 17:10

> Jeg har opgraderet fra 3.24 til 5.02. Det hjalp ikke.

Hvis du kan tysk, så kan du prøve at tjekke dette link:
http://www.handymeister.de/index0.htm?/infos/no_6210soft.htm

Du bør måske overveje at opdatere igen..
Jeg vil prøve det snarest ihvertfald, evt. til 6250

mvh
Lars

Fra : Soyo

Dato : 19-10-02 20:13

"L.M.L" <lovegreenFJERN@it.dk> wrote in news:aos05f$20tq$1
@news.cybercity.dk:

> [...]
>
> Du bør måske overveje at opdatere igen..
> Jeg vil prøve det snarest ihvertfald, evt. til 6250

Måske, men som sagt har den fungeret fint siden jeg lavede det lille
indgreb. Det er nu flere uger siden, og den har ikke mistet forbindelsen en
eneste gang. Før mistede den forbindelsen ved næsten hver samtale.

Mvh
Oliver

Fra : Soyo

Dato : 19-10-02 13:54

Soyo <soyo@soyo.com> wrote in

> [...]
> satte den sammen igen. Efter jeg har gjort det anden gang og samtidig
> skiftet cover, har der ikke været nogen problemer.

I øvrigt er der her en vejledning i at skille 6210 ad:
http://www.bluled.co.uk/6210change.htm