7650 igen
Fra : Sorensen

Dato : 18-10-02 22:10

Efter jeg har brugt en hel aften på min 7650 uden at få skidtet til at ville
makke ret, håber jeg på lidt hjælp her. Efter at jeg har oprettet min e-mail
konto på telefonen vil jeg have den til at hente e-mails, men den skriver
bare at gprs ikke er tilgængelig. Hvor mon det er at kæden hopper af. Jeg er
ikke super teknisk anlagt, så jeg skal have det forklaret så enkelt som
muligt.

Ib

Fra : Jensb

Dato : 18-10-02 23:28

"Sorensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> ikke super teknisk anlagt, så jeg skal have det forklaret så enkelt som

Har du bestilt GPRS hos din udbyder? Man skal bestille og betale ekstra for
at have GPRS, hvis du ikke skulle vide det.

Hvis du har bestilt GPRS, så kan det være at serveren er nede, at der ikke
er GPRS dækning der hvor du er, eller at det ikke er sat rigtigt op.

Fra : MaRk

Dato : 19-10-02 10:11

> Efter jeg har brugt en hel aften på min 7650 uden at få skidtet til at
ville
> makke ret, håber jeg på lidt hjælp her.

Det er da rart at man kan bruge lidt tid på sin telefon.
Det ville da være surt hvis du ikke brugte den

Fra : Sorensen

Dato : 20-10-02 15:17

Når jeg skal hente mails på telefonen kommer den og siger at
brugernavn/adgangskoder er forkert og at jeg skal kontrollere
adgangspunktindstillingerne. Men jeg bruger samme 12-cifrede kundenummer og
adgangskode, som jeg bruger til internettet. Hvorfor kan jeg så ikke få
forbindelse.

Fra : Fischer

Dato : 20-10-02 15:51

> [...]
> adgangspunktindstillingerne. Men jeg bruger samme 12-cifrede
> kundenummer og adgangskode, som jeg bruger til internettet.

Der er mange fejlmuligheder.
Kan du ikke liste hele din opsætning?

Opkaldsnummer: 21210000
Type: ISDN ?

*Fischer

Fra : ibso

Dato : 20-10-02 16:44

Ok, her kommer hvad der stå på mobilen.

Navn på postkasse = Ib
Adgangspunkt i brug = tdc mobil
min e-mailadresse = ibib@soerensen.tdcadsl.dk
server udgående = smtp.mail.dk
send besked = ved næste forbind
send kopi til mig = nej
medtag signatur = nej
Brugernavn = 1201024XXXXX Jeg bruger den samme som til mit internet
Adgangskode = xxxxxxx samme som til internet
server indgående = pop3.mail.dk
postkassetype = pop3
sikkerhed = fra
sikkert log-in til APOP = fra

Kan I se nogle fejl i denne opsætning???

Ib

Fra : Fischer

Dato : 20-10-02 17:21

> server udgående = smtp.mail.dk
> server indgående = pop3.mail.dk

I nogle tilfælde er det måske bedre at bruge IP-adresser. Jeg kender dem dog
ikke i dette tilfælde.

> Kan I se nogle fejl i denne opsætning???

Tjaaa. Alt dette er til postkassen.
Hvad med forbindelsen - det er jo nok der den går galt?

*Fischer